Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1091
Har legen lov til å ta betalt for å skrive ut en resept?
f.eks at jeg ringer til legen og sier at jeg skal ha resept på <ditt favoritt legemiddel her>, har de da lov til å kreve betaling når jeg henter den?

Har hørt at det egentlig ikke er lov, selv om mange gjør det.
Kommer ann på type resept?
Aner ikke... Vanlig?
Blå lapp?
Sjekk linken, kanskje den kan gi noe info!
Sorry, glemte å sette inn linken, her er den:

http://www.lommelegen.no/kap33meny.html
Blå resept skal gi deg gratis vare, men jeg tror de er iferd med å avskaffe den blåe resepten
Leste litt selv, trokke du skal betale hvis det er blå resept.
Står på siden:

"Et budsjettforlik mellom regjeringspartiene og Fremskrittspartiet gjør at det bare er minstepensjonister som har beholdt ordningen med gratis medisiner på blå resept fra 01.01.03. "
"Når du henter medisinene på apoteket, må alle - bortsett fra minstepensjonistene - betale 36% av utgiftene på blåreseptmedisinene. Imidlertid skal ikke egenandelen overskride 400 kroner per ekspedering. Behandles du for en allmennfarlig smittsom sykdom, har frikort, eller medisinene gjelder barn under 7 år, skal du likevel ikke betale egenandel."

Veit ikke om du blir noe klokere av dette, gjorde et forsøk ihvertfall!
Vet ikke om dere har misforstått men;
Det er ikke om jeg skal betale for varen eller ikke, det er det at legen tar seg betalt for å skrive ut resepten.
Den er ikke blå, tror jeg
Du må betale for at legen skiver ut resept, men det blir noe billigere hvis du ringer til legen. Ikke helt troverdig kilde, men han utdanner seg til lege så kanskje han har rett...
Ja, jeg ringte til legen.
dvs. de har lov å ta betalt for det?
Troennes: har du hørt om "rediger" knappen ? kan være en fordel så slipper vi andre å lese "spam" ...
Ja! Drittlandet håper faen meg på at fattige folk skal dø.

PsycOre: takk for påminnelsen, driver med litt mye på en gang. Liten hjerne er ikke greit å ha, greier ikke å kjøre heis å tygge tyggegummin samtidigt....
Sist endret av Troennes; 26. mars 2003 kl. 14:18.