Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  87 5908
Hei,

noen som har erfaring med xtc?

jeg har droppet på mandag en o.k, fredag droppet jeg en rosa motorola, lørdag snortet jeg en halv rosa motorola. Har tatt en gang før, for et år siden, en hvit mercedes. Så forbruket øket litt drastisk nå nylig. Men den lørdag tok jeg mitt siste inntak av xtc, hodet mitt er ganske begrenset og først i dag føler jeg at jeg er tilnærmet normal igjen.

sånn som jeg har opplevd xtc, så er det sinnsykt gøy, men ettervirkningene er litt for sterke for meg.
Hva slags ettervirkninger snakker man om? *aldri prøvd, men lei av alkohol sååå ;-)*
Trådstarter
41 0
alkohol er noe drit, bakrus, må drikke i en evighet for å få en form for rus, det er dyrt og kan aldri sammenlignes med rusen du har på xtc.

xtc er billig, 50-200 for en pille, varer alt fra 1 time til 6 timer, kommer anpå pille, hvor mange du dropper etc.

problemet med xtc er at man blir veldig gla i pillene og hverdagen blir kjedelig, jeg har ikke opplevd dette, men jeg har i ettertid, følt at alt er uvirkelig på en måte, er helt sykt. Det ødelegger hjernen din, jeg vet om en som har havnet på psykriatisk avdeling grunnet for høyt bruk.

men om man klarer å kontrollere seg, så er det ikke noe fare for å ta xtc, en gang i blant, personlig har jeg tenkt å bare kutte helt, jeg har ingen form for selvkontroll.

jeg er ingen ekspert på dette, sjekk ut:

pillreports.com

noen som har prøvd xtc? hva merke? hvordan var formen?
ikke for å være mamma, men slutt med den dritten før hjernen din blir "spist opp"!
ØL 4 ever!
Opprinnelig postet av creo


men om man klarer å kontrollere seg, så er det ikke noe fare for å ta xtc, en gang i blant, personlig har jeg tenkt å bare kutte helt, jeg har ingen form for selvkontroll.

Vis hele sitatet...
Faren med ecstasy er at man aldri kan vite helt 100% sikkert hva man får i seg, og da kan det fort gå galt.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du vet jo nesten aldri hva du får i deg når du bare stikker ut for å drikke øl lengre heller, masser av folk som driver og putter dritt i øl og drinker lissom...

*tenke på nyttårsaften* :/
Master debater
Dekilaz's Avatar
MDMA (virkestoffet i ecstasy) er bevist å gjøre tydelige forandringer i hjernen ved inntak, uansett om det kommer i ren eller uren form. Stoffene serotinin og dopamin som er viktige for hvilken sinnsstemning man er i, brytes ned og det kan ta lang tid (har hørt flere år) før man har et normalt nivå igjen av disse. Dette kan dermed føre til at man føler seg deprimert, eller "tom" innvendig. Man blir følelsesmessig forvirret.

MDMA skal visst også fremme sannsynligheten for å få Parkinsons sykdom, uten at jeg vet så mye om det. Står noe om det her: http://www.nettavisen.no/servlets/pa...=3&item=234212

Hjernen kan også svulme opp, og det er en fare for akutt overdose ved bruk av ecstasy. Ellers skjer dødsfall gjerne ved væskemangel (etter mye dansing), eller ved at man fryser ihjel (man føler seg varm og kler av seg, enda temperaturen egentlig er svært lav).

Så for å si det kort: Hold dere unna e, det er noe dritt.
Ecstasy er noe dritt, det er så jævlig mange kompiser av meg som har fucket seg helt opp på det.
LSD er tingen. Jeg har prøvd hvite mercedeser, armani og rosa diamanter eller ka faen.
Sist endret av Schizoma; 6. januar 2003 kl. 17:18.
Trådstarter
41 0
det med at det er noe dritt, er jeg enig i. Men det er mye som blir sagt som er rett og slett løgn.

man vet aldri hva man får i seg, den er grei, men om man er trygg på hvem man kjøper fra, så er de testet og er mest sannsynlig helt ok. Om man spiser mye, skjer det mye dritt. Men det kan ikke skade så altfor mye å spise en i blant. Det med at folk danser seg ihjel, fryser ihjel, drikker for mye og drukner seg, er for at de tar for mye eller bare ikke bryr seg.

xtc er ikke noe smart den er grei, jeg lurte bare på om det var noen her som har prøvd xtc, hvilken form dere fikk?
Jeg skjønner poenget ditt men jeg jeg tror alkohol er mer farlig en Ecstasy, de sosiale problemene kan være veldig store.
Første gang jeg prøvde (hvit mercedes) hadde jeg det så gøyt at jeg ble kvalm av å tenke på det. Så jeg fortrangte opplevelsen.
Først etter att halvt år senere prøvde jeg igjen, det var ikke så gøyt. Men det er sånn at man vill ha den samme rusen som man fikk første gang, så man bare tar flere og oftere.
Master debater
Dekilaz's Avatar
Slik jeg har forstått det, er ecstasy mye farligere for hjernen og den mentale helsen enn det alkohol er (et meget stort alkoholforbruk over lang tid kan riktignok føre til lillehjernesvinn, men dette går stort sett utover koordinasjon og kroppskontroll).

At alkohol er et større sosialt problem enn ecstasy er vel ganske selvsagt, i og med at ecstasy har en langt mindre brukergruppe.
Opprinnelig postet av na1t
ØL 4 ever!
Vis hele sitatet...
skååål
Enig med både na1t og Erl1d. ØL 4 Ever!! En pille med XTC kan ta livet av deg. Ganske kjipt å tenke på. En liten pille ...
Ja, det er sant, MacGyver; en pille kan være nok til å ødelegge deg selv. Da er det bedre å drikke øl eller ta seg en joint.
Herbs and beer =)
Erl1d!! jo skål og FX 4eva og alt det der på tide du fant vegen du og!

uansett...
Opprinnelig postet av MacGyver
Enig med både na1t og Erl1d. ØL 4 Ever!! En pille med XTC kan ta livet av deg. Ganske kjipt å tenke på. En liten pille ...
Vis hele sitatet...
vel det skal dog mye til, og husk at hvis du får dårlig smugler sprit kan du ende med å sveve mellom det ene o0g andre da og...

men sånn generlt er nok alkohol sikrere enn kjemikalier! ØL inneholder jo vitaminer for faen!
na1t: Jeg gidder ikke engang aa ta opp en diskusjon om hva som er sikkrest, best, lurest, farligst, osv. av alkohol og XTC, hvis det er det du prover aa legge opp til ...
hehe nei er du gal! alkohol er seff den sikreste vei.. hallo lissom! mente bare at du kan få dårlig vare i begge miljøer...
drikk øl ja...
Eller ta flurtabletter, dere dør om dere tar nok av de oxo
Om det er det dere virkelig vil oppnå?
stakar creo, ikke lett å få noen til å svare på det han spør om. til info så er han nok ikke ute etter moralprekner fra alle og enhver her..
RipZ: Man kan ogsaa do av sitt eget spytt eller et lite glass vann
Å leve fører bare til en ting; Døden!
joa, men er lov å ta med seg hjernen på veien...
ja, jeg har prøvd ecstacy litt for mange år.. slutt med dritten før du ender opp som mange andre har gjort før deg..

Og til en eller annen lengre opp i tråden: Håper du mener at de sosiale problemene kan være større ved inntak av ecstacy enn alkohol.. kanskje ikke der og da (selvom man monger), men i det lange løp etter og ha knipset hver dag en god stund..
Ja jeg mente det!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Jeg spiste min første ecstasy sommeren 99..
Var helt greit, men det tok 1 år før jeg spiste igjen..

Da spiste jeg gule soler..tok helt av, alle vennene mine spiste ecstasy og det ble ikke en helg uten ecstasy på flere måneder..
Så begynte det å ta seg mer opp.. Det kom en slags ecstasy bølge over bergen sommeren 01.. ALLE spiste ecstasy og det florerte rundt over de fleste steder rundt og i bergen by..
Kompiser solgte..jeg solgte... og det ble spising av ecstasy så og si hver dag..
Dette varte i sånn ca. 8 måneder.. med ecstasy spising så og si hverdag..
Det var ofte så gale at jeg ikke gadd stå opp om jeg ikke hadde en eller to e'r til å lempe i gapet..
Gikk ned ca. 20 kg og så ut som et anorexia offer.. ikke funka dem noe særlig heller..

Nå spiser jeg kun E'r om det er rave partys eller STORE fester som jeg vet ikke daffer av klokken 01:30.. men det blir skjeldent.. jeg vil tippe 1 annenhver eller tredje måned..

--------
Mercedes'ene ja..
Det må ha vært de farligste e'ene jeg noen gang har spist..
Jeg kjøpte 50 stk. av de i fjor sommer..de var sannsynligvis proppet med fy stoffer og amfetamin..lite og ingen mdma i dem, selv om de sannsynligvis var KNUSE digg den første gangen du spiste dem..

Etter virkninger kan være så mangt..
Jeg,med mange andre fikk store ettervirkninger av nettop mercedes og ferrari som det var mest av i fjor sommer(bergen)
F.eks Ofte om kvelden når man skulle legge seg til å sove fikk jeg et slags støt i hode.. pluttselig kjente jeg at jeg bare begynte å fade mer og mer bort.. kjente at jeg mistet bevisstheten..dette var altså da jeg var nøktern,kanskje jeg hadde spist noe dagen før...
Det hendte MANGE ganger og mange av kameratene mine fikk det samme..
Det hendte også når jeg var våken,eller ute blandt folk..men da litt mindre reaksjon..

Du sier forbruket har økt betraktelig..
Vær forsiktig.. jeg med mange har gjort den tabben og forelsket seg i ecstasy..
Man klarer enkelt og greit ikke å ha det gøyt med å bare drikke..og er NØDT til å ha e'r for i det hele tatt å ha det gøyt på fester,byn eller hvor det nå enn er du er..

Jeg fikk også noe anti depresiv hos legen, som følger av hyppig bruk av ecstasy..

Jeg vil karaktisere ecstasy som farlig.. selv om det er er STOR margin for at man overlever ved å spise 2-3 e'r.. så kan det altså være farlig.. man vet aldri om man er alergisk for noen av de stoffene som er i den ène e'en...

Men jeg spiser selv en e ved festligheter.. men trenger det aldeles ikke for å ha det gøyt lengre=)
(selv om det er JÆVLIG fett)

pillreports.. acid kalte jeg meg der, og postet en del poster der for et års tid tilbake..
speq: åssen er hodet ditt nå?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
For å være ærlig.. Har ikke peiling..
Jeg fungerer (vil jeg tro) som et vanligt normalt menneske..
Jeg merka, som han som posta denne threaden at ting begynte å virke uvirkelig.. dette hendte altså da.. sammen med de andre bivirkningene..
Spørsmålet er jo egentlig bare hvor seriøst man egentlig tar det..
Jeg bare blåste og tenkte ikke noe mer på det.. Spiste bare mer og ga faen i bivirkninger.. spiste en gang 21 e'er av merket 21(blackjack) fordi jeg var såpasst svidd i nøtten at jeg ikke så på det som farlig, ettersom pillene het 21.. heh.. smart ass!!!
Gikk ikke så bra den kvelden..
Uansett..
Merker at jeg ikke er den samme gamle kiisen.. Tankegangen min er blitt forvridd..ofte om kvelden før jeg skal sove ..altså i nå tid når jeg er sluttet å spise ecstasy(ihvertfall hyppig bruk)
faller det inn tanker som sannsynlgivsi ikke er helt "sunne" for mitt vedkomende..
Jeg vet ikke åssen jeg skal forklare det..men om jeg kan si at jeg har en Trist tankegang...
Jeg klarer ikke more meg over små detaljer og bagateller, som andre folk finner morsomt..
bla bla bla..

Det er ihvertfall mye shitz som har skjedd.. men om det er av E eller om det er av alle de andre stoffene det vet jeg ikke..
Men jeg vet at ecstasy er det kjemikaliet jeg har brukt hyppigst over lengst tid
mycket off topic, men dog føler jeg at det må sies:

KAN DERE HELVETES ALKOHOLSVIN SLUTTE Å HYLE?????????

"Joda, alkohol er farligere enn ecstacy, men hvis du spiser E hver dag så loker du noe sinnsykt og dør av hasjsprøytene dine..."

Hallo? Hver andre ethanol-freak bruker et sinnsykt forbruk av andre stoffer som et argument for at det er farlig...!

Hva om jeg knasker en par hvite mitsubishier hver dag, så drikker du en halv liter himkok hver dag, herr alkoholiker, så ser vi hvem som får mest problemer etterhvert...



Ikke for det at jeg mener ecstacy er noe særlig bedre i grunn, men jeg tar heller å hiver innpå med noe knips enn å drikke. Why? Because I'm worth it.

Har nesten følelsen av at dagens ungdom tror ethanol er helt ufarlig i forhold til andre "narkotiske" kjemikalier...
Master debater
Dekilaz's Avatar
Ecstasy er vel faktisk mer skadelig for hjernen og psyken enn det alkohol er. Alkohol tar for øvrig knekken på leveren, og det gjør, så vidt jeg vet, ikke ecstasy. Man trenger jo begge deler, så alt er et spørsmål om mengde.

For øvrig ville jeg nok heller satset på et liv som alkoholiker enn et liv som knipser...
alkoholen sine skadevirkninger er så og si alle organer i kroppen. er ikke alle som tåler psykedeliske stoffer, og de havner som oftest på mental sjukehus.
jepp... tror jeg leste at ca. 1/100 (1%) av alle som prøver LSD blir schizofrene...
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Tenk om 1% av alle som hadde prøvd etanol ble schizofren da?
*kremt*

"Alcohol problems may be associated with, or else may precipitate, psychotic illnesses such as schizophrenia."*


* Kilde: Medical Council on Alcohol - Medical Student's Handbook, kapittel 5
( http://www.medicouncilalcol.demon.co.../chapter_5.htm )
Master debater
Dekilaz's Avatar
I samme grad som ecstasy? Neppe...
Opprinnelig postet av sp3q

Jeg vet ikke åssen jeg skal forklare det..men om jeg kan si at jeg har en Trist tankegang...
Jeg klarer ikke more meg over små detaljer og bagateller, som andre folk finner morsomt..
bla bla bla..

Det er ihvertfall mye shitz som har skjedd.. men om det er av E eller om det er av alle de andre stoffene det vet jeg ikke..
Men jeg vet at ecstasy er det kjemikaliet jeg har brukt hyppigst over lengst tid
Vis hele sitatet...
ditto.. men en sak er sikkert.. jeg er meget glad at jeg har vært igjennom dette på sett og hvis, da man har lært og kjenne seg selv bedre som person... høres kanskje dumt ut, men kjenner man sitt hode, kjenner man seg trygg..
▼ ... noen uker senere ... ▼
necro du må jo være helt idiot...
Jeg har fleire kompiser som har drukket mange måneder i strekk hver dag, og har kompiser som har spist E hver dag i fleire mnd.. og jeg ser jo godt hvem som har det værst.. di folka som har knipsa er jo klin gærn nå..
Men E er jævla artig, ingen tvil om det.. men man burde ikke ta det mere enn 1 gang i mnd, og drikk nok vann, å spis salt pastiller (ifa eller no) så går det bra.. En anna ting er å spise ssri (antidepresiva) før man legger seg samme kvelden som man har fluxa..
Saken med det hele er vel at med e, så er det ikke like lett å kontrollere seg selv, som det er med alkohol (for de fleste iaf). Jeg for min del har ingen synspunkter på om narkotika er galt eller ikke, jeg bare vet at jeg aldri kommer til å prøve noe, fordi jeg rett og slett ikke tør. Men jeg er ikke redd for å si at jeg ikke tør.
har en kompis som nettopp har blitt lagt inn pga heftig dopbruk, sopp, e, syre... stort sett det meste. Han er 21, og har kjørt hardt siden han var 12. De har nettopp konstatert at han har utvikla parkinson, og de hadde mistanker om epilepsi også, men han har altså kjørt virkelig hardt. Kjenner selvsagt også mange som ikke har dratt det fullt så langt. Noen bruker i ny og ne og det funker fint for dem, men de fleste som hadde et stort forbruk skjønte selv at det var lurt å kutte ut/ned.

Moralisering gidder jeg ikke, det får vi mer enn nok av fra alle mulige rare kilder, men selv holder jeg meg til cannabis.

Vil dere ha saklig dopinfo, ikke skremselspropoganda og moralsk bullshit - gå til www.futureoslo.com - endel er litt utdatert, og sidene er stygge som juling, men det er mye bra info der, om effekten, hvordan minimere sjansene for badtrips osv, hva er lurt å spise før/etter osv... Drives av uteseksjonen, en utrolig hyggelig gjeng for alle som har truffet på dem på parties. Dømmer deg ikke nord og ned selv om du forteller dem hva du har dytta i deg som endel andre instanser... Trenger du hjelp/råd anbefaler jeg dem på det sterkeste!
Sist endret av atomet; 9. februar 2003 kl. 04:16.
asso er ikke ALLE som drikker hjemmebrent når dem drikker,lite trolig du får etanol i ei flaske fra polet lissom
Opprinnelig postet av arisnaub
Herbs and beer =)
Vis hele sitatet...
Word.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
rune420: 1-2 av 1000.
Altså omtrent samme statestikken som for folk som alldri har prøvd syre.
Opprinnelig postet av Aces-HigH
asso er ikke ALLE som drikker hjemmebrent når dem drikker,lite trolig du får etanol i ei flaske fra polet lissom
Vis hele sitatet...
Vel sist jeg kjøpte noe fra polet var det etanol i flaska. Metanol derimot...
Røyk hasj! End of discussion! :P

Bli normal! www.normal.no
hadde blitt skuffa hvis det ikke var etanol i en flaske jeg kjøpte på polet ja!
Uff da! hva er det som er i polspriten da?
Polsprit er ofte 37,5 - 40 % etanol for tiden. Styr unna!
Ryktene sier at det kan være opptil 60% etanol i polsprit...
begynner ikke disse polet/etanolspøkene å bli litt tørre nå? de beste poengene er vel tatt...
...joa, egentlig...