Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1325
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har prøvetid, betinget dom og betingelsen er å ikke begå nye straffbare handlinger ellers er det fengsel.

Men er det så strengt at hvis jeg blir tatt for drikking på offentlig sted som parkpils kan de i prinsippet dømme meg for dette sånn at den betingede dommen gjøres om til ubetinget?

Og hva med å delta i demonstrasjon og politiet noterer navnet for opptøyer der eller arresterer en?
Har ikke tenkt til å blande meg i noe bråk men noen ganger er tilstedeværelse i demo nok til at politiet skriver deg opp.

Hva med om man sitter i parken og de man er med røyker joint, sivilsnut kommer å skriver opp alle. Kan det gå utover prøvetida at de bare skriver meg opp selvom jeg ikke røyker?

Vil ikke tilbake til fengsel, men må jeg unngå å leve fordet?
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alt som er ulovlig som sagt.
Hold deg unna folk som gjør ulovlige ting, selvom du ikke gjør det. Hvis Politiet tolker at du har gjort noe ulovlig under demonstrasjon kan det gå skeis. Fins andre ting å gjøre enn å henge med folk som røyker weed. Ville vært forsiktig. Til og med parkpils. Better safe than sorry. Ønsker deg masse lykke til