Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2902
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje ikke den mest effektive tråden å skrive dette i men jeg gir det en sjanse selv om dog også fint med anonymitet.

Som tittelen sier så føler jeg med veldig alene, hvert fall nå natt til 17. hvor alle av mine venner er ute å fester eller henger med andre mennesker mens jeg sitter her, drikker øl og spiser maarud ost og løk. Har dog alltid hatt en følelse av å være alene, kan kanskje ha noe med at jeg har falt litt utta for, for hva som er "normalt" for en annen i starten av 20-årene

Vill vell ikke opp nå så mye kanskje med tråden men føler på en trang for å få det ut et sted. Føler at jeg like så godt kunne ha vært bura inne for hadde møtt flere mennesker og følt et type samhold mer enn det jeg gjør nå.

Er jo pandemi(?) så kanskje likt for alle men rart "alle" gjør noe mens jeg ikke.
Når ting er vanlig (ingen virus-forhåndsregler), pleier du å kontakte venner og ta initiativ til å finne på forskjellige fete ting? Eller er du mer passiv, venter på å bli kontaktet og henger deg på tingene de andre insjer til?

Er du en selvsikker type blandt kompiser og fremmede, som tar plass, snakker mye på eget initiativ, er morsom og positiv? Eller er du en mer stille/passiv/negativ type som havner i bakgrunnen?

Slike ting har mye å si for hvordan man blir oppfattet og til syvende og sist verdsatt blandt sine medmennesker. Blir du lagt merke til på en positiv måte vil fraværet ditt bli lagt merke til som negativt og folk vil derfor ha deg med på ting. Dermed blir du også oftere kontaktet og invitert med på saker.
Det er en selvforsterkende greie.

Svar gjerne på spørsmålene her i stedet for å bare ta det i betraktning for deg selv etter å ha lest det
Sist endret av krystallkongen; 17. mai 2020 kl. 00:40.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis venna dine er ute å fester så er de dumme. Resten av oss som faktisk har hjerne sitter bare hjemme alene å chiller for tiden vi også Skal ikke en dritt i morra på 17 heller, tar det som en hvilken som helst annen corona søndag.

Det er legitimt å føle seg ensom og viktig å snakke om det og reach out men sosial omgang på apper, spill og kanaler som discord osv er like hyggelig selskap spør du meg

Samholdet i fengsel er ikke noe bedre enn i resten av samfunnet, mesteparten på cella, lukkede treningsrom og fellesstuer og lufting to og to i en time om dagen og kanskje med en kar som ikke engang tåler trynet ditt.

Be patient og øv på å lære deg å trives i eget selskap. Mye trivsel i gaming, bøker, discord og sofaslækking om man bare forholder seg til nuet og ikke tenker på alt som kunne gjøres "hvis" og "om" der ute.
Anonym bruker
"Begeistret Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men hvis du har venner, hvorfor sitter du hjemme alene og drikker øl og spiser potetgull da når du tross alt har venner du KUNNE ha hengt med? Jeg skulle gjerne sagt at jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men det eneste jeg kjenner meg igjen i er at jeg også føler meg alene. Jeg har dog ingen venner så har ikke de samme mulighetene som du har. Hadde jeg vært deg så hadde jeg prøvd å tatt mer intiativ selv til å være med på ting, prøv å vos at su ønsker å være med liksom.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Når ting er vanlig (ingen virus-forhåndsregler), pleier du å kontakte venner og ta initiativ til å finne på forskjellige fete ting? Eller er du mer passiv, venter på å bli kontaktet og henger deg på tingene de andre insjer til?

Er du en selvsikker type blandt kompiser og fremmede, som tar plass, snakker mye på eget initiativ, er morsom og positiv? Eller er du en mer stille/passiv/negativ type som havner i bakgrunnen?

Slike ting har mye å si for hvordan man blir oppfattet og til syvende og sist verdsatt blandt sine medmennesker. Blir du lagt merke til på en positiv måte vil fraværet ditt bli lagt merke til som negativt og folk vil derfor ha deg med på ting. Dermed blir du også oftere kontaktet og invitert med på saker.
Det er en selvforsterkende greie.

Svar gjerne på spørsmålene her i stedet for å bare ta det i betraktning for deg selv etter å ha lest det
Vis hele sitatet...
Er som regel den som drar i gang og skaper kontant, som regel også jeg som har vors, nach ect. Føler selv at jeg er ganske fram på og snakker av eget initiativ når jeg er i sosiale settinger, litt tilbake trukken hvis jeg eksempel er på fest å kjenner bare en person der men mykner meg opp i løpet av kvelden.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis venna dine er ute å fester så er de dumme. Resten av oss som faktisk har hjerne sitter bare hjemme alene å chiller for tiden vi også Skal ikke en dritt i morra på 17 heller, tar det som en hvilken som helst annen corona søndag.

Det er legitimt å føle seg ensom og viktig å snakke om det og reach out men sosial omgang på apper, spill og kanaler som discord osv er like hyggelig selskap spør du meg

Samholdet i fengsel er ikke noe bedre enn i resten av samfunnet, mesteparten på cella, lukkede treningsrom og fellesstuer og lufting to og to i en time om dagen og kanskje med en kar som ikke engang tåler trynet ditt.

Be patient og øv på å lære deg å trives i eget selskap. Mye trivsel i gaming, bøker, discord og sofaslækking om man bare forholder seg til nuet og ikke tenker på alt som kunne gjøres "hvis" og "om" der ute.
Vis hele sitatet...
Ja, enig med det at du sier apper, spill og discord er like hyggelig selvskap for da får man snakke med noen eller kommunisert med folk. Har for eksempel lasta ned tinder bare for å snakke med folk (kanskje veldig rart), men syns det å snakke folk er veldig interessant uavhengig av kjønn, legning og rase.

Har en del discord servere også men er ikke sånn at jeg skriver så mye i dem, er mer at jeg ser når en streamer er live eller leser hva andre har skrevet
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du høres jo ut som en utadvendt type, spør vennene dine hvis du mener de går under den kategorien. Høres værtfall ikke sånn ut.
Hit me up hvis du eller noen andre vil chatte!!
Det finnes gode muligheter for gruppechat på både IRC og discord. Jeg er på plass på begge steder.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det finnes gode muligheter for gruppechat på både IRC og discord. Jeg er på plass på begge steder.
Vis hele sitatet...
Discord har jeg men de fleste serverne jeg har der er for det meste bare fjas og tull så er ikke så mye å være aktiv i. IRC har jeg aldri prøvd eller hørt om prøvde å google men ble ikke så mye klokere

tror også det er på tide å finne senga når jeg svarer og må slette igjen pga jeg ikke husker å ta på anonym
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pokemon addict
HuskaIkke's Avatar
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Når ting er vanlig (ingen virus-forhåndsregler), pleier du å kontakte venner og ta initiativ til å finne på forskjellige fete ting? Eller er du mer passiv, venter på å bli kontaktet og henger deg på tingene de andre insjer til?

Er du en selvsikker type blandt kompiser og fremmede, som tar plass, snakker mye på eget initiativ, er morsom og positiv? Eller er du en mer stille/passiv/negativ type som havner i bakgrunnen?

Slike ting har mye å si for hvordan man blir oppfattet og til syvende og sist verdsatt blandt sine medmennesker. Blir du lagt merke til på en positiv måte vil fraværet ditt bli lagt merke til som negativt og folk vil derfor ha deg med på ting. Dermed blir du også oftere kontaktet og invitert med på saker.
Det er en selvforsterkende greie.

Svar gjerne på spørsmålene her i stedet for å bare ta det i betraktning for deg selv etter å ha lest det
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å stjele tråden, men denne traff meg. Jeg er definitivt typen som er mer anonym og har etterhvert begnynt innse dette selv. Prøver sakte men sikkert å endre på dette, så jeg kanskje ikke blir "glemt av" når det skjer ting, men er ikke lett og både forbedre seg selv og få andre til å endre inntrykket dem har av deg. Spesielt når man har gått i samme "spor" i så mange år.
Sist endret av HuskaIkke; 17. mai 2020 kl. 03:02.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ikke meningen å stjele tråden, men denne traff meg. Jeg er definitivt typen som er mer anonym og har etterhvert begnynt innse dette selv. Prøver sakte men sikkert å endre på dette, så jeg kanskje ikke blir "glemt av" når det skjer ting, men er ikke lett og både forbedre seg selv og få andre til å endre inntrykket dem har av deg. Spesielt når man har gått i samme "spor" i så mange år.
Vis hele sitatet...
Samme her.

Jeg får hjelp fra psykolog til å endre på en del ting, og en av dem er dette. Finnes ingen quick fix, kun eksponering og øvelse. Det er faktisk ganske effektivt. Men du må være villig til å legge en innsats i det såklart... Komfortsonen er livsfarlig.
Kom deg ut mens du lever sier nå jeg da. Samma hvem du henger med, bare finn på noe sprell og så kanskje det blir noe mer enn hva du trodde.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Ikke meningen å stjele tråden, men denne traff meg. Jeg er definitivt typen som er mer anonym og har etterhvert begnynt innse dette selv. Prøver sakte men sikkert å endre på dette, så jeg kanskje ikke blir "glemt av" når det skjer ting, men er ikke lett og både forbedre seg selv og få andre til å endre inntrykket dem har av deg. Spesielt når man har gått i samme "spor" i så mange år.
Vis hele sitatet...
Tenker at det ikke er noe farlig at du "stjeler" tråden som du sier for vet jo selv at det ikke bare jeg som føler meg ensom (håper jeg) så her det meste lov

Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Samme her.

Jeg får hjelp fra psykolog til å endre på en del ting, og en av dem er dette. Finnes ingen quick fix, kun eksponering og øvelse. Det er faktisk ganske effektivt. Men du må være villig til å legge en innsats i det såklart... Komfortsonen er livsfarlig.
Vis hele sitatet...
Har snakket med psykolog før men ikke for grunnlaget at jeg har følt meg alene da det har kommet seinere tid, syns det å ta opp ballen for å snakke om at jeg føler meg alene er vanskelig, for jeg vet ikke hvor jeg skal starte
"Som tittelen sier så føler jeg med veldig alene, hvert fall nå natt til 17. hvor alle av mine venner er ute å fester eller henger med andre mennesker mens jeg sitter her, drikker øl og spiser maarud ost og løk."

Hvorfor er ikke du med?
Har du vurdert å ringe til for eksempel Mental Helse sin hjelpetelefon når du har det som dette eller er det bare forbipasserende?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
"Som tittelen sier så føler jeg med veldig alene, hvert fall nå natt til 17. hvor alle av mine venner er ute å fester eller henger med andre mennesker mens jeg sitter her, drikker øl og spiser maarud ost og løk."

Hvorfor er ikke du med?
Vis hele sitatet...
Blir ikke invitert det som er greia, er all cool og sånt når jeg stiller i stand noe, men så fort ikke jeg stiller i stand så blir jeg ikke invitert

Sitat av hand_model Vis innlegg
Har du vurdert å ringe til for eksempel Mental Helse sin hjelpetelefon når du har det som dette eller er det bare forbipasserende?
Vis hele sitatet...
Har perioder hvor jeg har det som nå men aldri vurdert å ringe mental helse eller annen type hjelpe telefon. Føler at andre som har det jævligere enn meg har mer behov, så hvorfor skal jeg ta opp plass der?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Blir ikke invitert det som er greia, er all cool og sånt når jeg stiller i stand noe, men så fort ikke jeg stiller i stand så blir jeg ikke invitert
Vis hele sitatet...
Ut ifra det du skriver høres det ut som «vennene» dine bruker deg
Tolker jeg deg rett dersom du sier at du ikke skal ta plass? Hva vil det si å ta plass? Har du ikke automatisk en plass, da? Hvordan vil du aller helst ta plass, egentlig? Sjekk ut Mental Helse sine chattetjenester også, du. Det samme har Kirkens SOS. Det er gratis og det er utelukkende positivt at du får satt ord på hvordan det er for deg å være deg. Kanskje er misnøyen også et tegn på at du er klar for noe nytt og bedre for deg selv?
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ut ifra det du skriver høres det ut som «vennene» dine bruker deg
Vis hele sitatet...
Har hatt den tanken veldig ofte selv, litt synd det er en realitet

Sitat av hand_model Vis innlegg
Tolker jeg deg rett dersom du sier at du ikke skal ta plass? Hva vil det si å ta plass? Har du ikke automatisk en plass, da? Hvordan vil du aller helst ta plass, egentlig? Sjekk ut Mental Helse sine chattetjenester også, du. Det samme har Kirkens SOS. Det er gratis og det er utelukkende positivt at du får satt ord på hvordan det er for deg å være deg. Kanskje er misnøyen også et tegn på at du er klar for noe nytt og bedre for deg selv?
Vis hele sitatet...
Har ikke noe i mot å ta plass, og det med at du spør hva det vil si å ta plass har jeg ikke noe godt svar på da det kanskje er forskjellig fra person til person.

Ikke så dumt å kanskje få satt ord på hvordan det er å være meg, face problemene mine en gang for alle, selv om noen av problemene er litt uten for komfort sonen å måtte inn se.