Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1842
La oss si at jeg har et barn men har planer om å ta meg en kur med bare testosteron. Lest meg opp, vet om eventuelle side effekter osv. Det er snakk om en trygg kur som ikke kommer til å påvirke familie negativt.

Dette er tydeligvis revnende likegyldig for legen min jeg forhørte meg hos for en stund siden når jeg sa jeg vurderte en kur og ville ta blodprøver ifm. dette. Noe jeg selvsagt skal gjøre. Ifølge hun hadde hun meldeplikt til barnevernet om jeg tok meg en kur.

Hvordan kommer jeg rundt dette? Må jo ta blodprøver både før, under og etter en eventuell kur.
Det er vel ikke lov til å ta en kur, hvis du da ikke har ett legitimt behov for det, altså medisinsk.

Om legen har meldeplikt eller ikke, er faktisk noe legen må vurdere.

Bruk av av anabole steroider har en rekke bivirkninger som kan gå ut over barn. Og hvis legen føler at dette kan gå utover dine barn, så ja da har lege plikt til å melde i fra.

Du sier at det er en trygg kur, men er middelet skaffet til veie på lovlig vis gjennom resept fra sykehus/lege, eller kjøpt fra en "trusted vendor på dark web? Eller på gata fra Olga fra kirigstan? Så lenge dette er skaffet til veie utenom helsevesenet så er det ikke lov og du vet jo ikke med 100% hva du dytter i deg.

Det legen gir deg er ett valg, ta en kur og møt en av konsekvensene eller dropp det.
Sist endret av tearz83; 1. mars 2020 kl. 18:35.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Man går ikke til legen sier og sier at man skal ta sånne preparat. De kan jo lite om det, og er imot all type optimalisering av trening.
Bolefrighten på 80 tallet, fingern peker på deg. Sånn er helsevesenet - gjør som de sier, eller så skal de ta deg.
Derfor kommer man ikke til dem med alle problemene sine - og når man kommer med de - så pynter man de så mye opp som man kan, gråter, spiller svak og andre ting mange menn ikke syns er naturlig atferd for dem, selv når de trenger noe fra det offentlige.

Kjip situasjon. Han kan jo tilogmed notere det i journalen din, slik at en fremtidig lege også kan være på vakt mot det.
Sist endret av meaculpaUIO; 1. mars 2020 kl. 18:39.
Enda et "yay" for nisselandet.
Hold legen unna, de loggfører, stempler deg og bruker det mot deg i all ettertid.

Jeg ble beskyldt for å være psykotisk(?) pga steroider når jeg nevnte det samme til min lege for mange, mange år siden. Jeg hadde ikke engang begynt å ta dem.
Litt av noen folk vi liksom skal stole på med helsa vår..

Hold deg til prøver før og etter og aldri si et ord om at du bruker.
De kommer til å forfølge deg med alt de har - lappen, barnevern osv.
Mulig du kan ha mer hell hos privatpraktiserende.

Du bør uansett være rimelig trygg med kun testosteron. Ha noe god Arimidex og pct på lomma og håp du slipper helsekomplikasjoner og med det legebesøk.

Edit: Må slenge på at jeg er enig med tearz83 - steroider er faktisk ulovlig, og det er virkelig ikke så harmløst og lala-land som mange går rundt å tror. Egentlig anser jeg det som ganske uforsvarlig å drive å proppe i seg masse potente hormoner som familiefar. "Det er snakk om en trygg kur som ikke kommer til å påvirke familie negativt" sorry mac, men dette er bra piss om jeg noen sinne har hørt noe. Du kan aldri vite. Hva om huet ditt ikke tåler det akkurat denne gangen pga en rekke faktorer som stress, fysiologi osv, eller at du ender opp med en fuckings infeksjon og i værste fall dør og etterlater familien?
Du bør nok få prioriteringene dine straight.
Sist endret av SpiritLion; 1. mars 2020 kl. 18:42.
Her er jeg enig med SpiritLion, du har ansvaret for et barn. Friheten til å tukle slik med kroppen din ga du fra deg når du "ga fra deg" i fruen.

Ønsker du en slik livstil burde du a: ikke fått barn eller b: si fra deg omsorgsrett.

Unger = den smale vei.

Engasjer heller deg selv og (evt. senere) ungen i en kampsport, bryting eller boksing f. eks.. Så blir det både "gains" og far- og sønn/datter tid.

(og testosteron)
Sist endret av Chillipølse; 1. mars 2020 kl. 21:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Enda et "yay" for nisselandet.
Hold legen unna, de loggfører, stempler deg og bruker det mot deg i all ettertid.
(...)
Egentlig anser jeg det som ganske uforsvarlig å drive å proppe i seg masse potente hormoner som familiefar. "Det er snakk om en trygg kur som ikke kommer til å påvirke familie negativt" sorry mac, men dette er bra piss om jeg noen sinne har hørt noe.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt dette. På den ene siden mener du det ts skal gjøre er uforsvarlig når han har ansvar for et barn. Samtidig er det et "nisseland" fordi legen vil melde ifra om det. Mener du at det er dumt at helsepersonell melder fra når barn er i fare?

Tar altså overhodet ikke stilling til hva som er riktig i dette tilfellet, jeg har ikke peiling på stoffet. Synes bare det var en litt rar kombinasjon av meninger.
Sitat av *pi Vis innlegg
Skjønner ikke helt dette. På den ene siden mener du det ts skal gjøre er uforsvarlig når han har ansvar for et barn. Samtidig er det et "nisseland" fordi legen vil melde ifra om det. Mener du at det er dumt at helsepersonell melder fra når barn er i fare?

Tar altså overhodet ikke stilling til hva som er riktig i dette tilfellet, jeg har ikke peiling på stoffet. Synes bare det var en litt rar kombinasjon av meninger.
Vis hele sitatet...
Jeg kløna det til litt godt når jeg skrev innlegget og ble hoppende frem og tilbake og hadde allerede redigert en gang når jeg innså innlegget hadde blitt ganske motsigende. Godt du passer på.
Men som innlegget mitt antyder synes jeg selvfølgelig ikke det er dumt å melde i fra når barn er i fare. Tvert i mot.

Det er fortsatt rimelig nissete opplegg etter min mening. Hva med en mer nyansert løsning fra legens side? De er selvfølgelig presset på tid og har allerede etablerte protokoller for hvordan de gjør ting.
Men hva med å møte pasienten med informasjon og kanskje finne ut hva som driver hensikten og evt tilby hjelp, isteden for å ty rett til hammeren?
Som sagt møtte jeg et rimelig nissete opplegg selv, og var verken familiefar eller særlig mye ute å kjørte.

Min endelige mening er uansett som jeg avsluttet det opprinnelige innlegget, at det er uforsvarlig og barnslig prioritering.
Sitat av SpiritLion Vis innlegg
Det er fortsatt rimelig nissete opplegg etter min mening. Hva med en mer nyansert løsning fra legens side? De er selvfølgelig presset på tid og har allerede etablerte protokoller for hvordan de gjør ting.
Men hva med å møte pasienten med informasjon og kanskje finne ut hva som driver hensikten og evt tilby hjelp, isteden for å ty rett til hammeren?
Vis hele sitatet...
Åpenbart. Og barnevern bør kobles inn hvis barna har det vondt, ikke fordi det som gjøres er ulovlig. Det er hjelp til barna, ikke straff for foreldrene.