Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1753
Så jeg har tenkt til å prøve LSD med en venn til helgen, og har lest en god del om LSD på nettet, men det står også at hvis man har angst så er sjansen for å bad trippe mye større. Det står også at hvis man bruker SSRIs så kan dette gjøre at du heller ikke føler noe.
Jeg har brukt 200mg zoloft i 4 år nå.

Hva burde jeg gjøre egentlig? Burde jeg ta en større dose?

Har også hørt at benzoer fungerer hvis man bad tripper
Jeg har selv hadd masse angst før tripper og det har ofte gått fint. Men det betyr ikke at det alltid går fint. Men igjen, en badtripp lærer oss ofte mye føler jeg.

Benzo hjelper å roe ned, det samme kan pils gjøre hvis det blir for mye. Men bedre er distraksjon, som miljøforandring. Musikk hjelper meg mye. Rolig psykedelisk ambient greier hjelper meg å slappe av. For meg handler det ofte om å få tankene over på noe annet, men samtidig er det for meg ting jeg sliter med som jeg henger meg opp i. Derfor vill jeg si at badtripper kan lære oss mye, som å gi slipp på tema som vi synes er vanskelige.

Personlig ville jeg spart min første tripp til det er varmere og muligheten til å være ute i naturen er enklere. Men igjen, har hatt manmange fine tripper innendørst også. Men å trippe i naturen føler jeg er mye mer givende og magisk. Planter, trer ja alt blir så magisk.

Lykke til ihvertfall.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal IKKE innta Lsd, mdma eller er exstacy når du går på Ssri. Vent med å ta det til du har vært minst tre mnd uten medisiner.

Jeg holdt på å dø to ganger fordi jeg trippa mens jeg gikk på Ssri. Greia er at du kjenner ingenting så da tenker man jo at man tåler mer. Men selve kroppen tripper selvom ikke hodet gjør og plutselig så tripper du over fordi inntaket er altfor høyt.

Det kan være livsfarlig å ta høyere dose enn normalt. 120-150 holder. Men pga medisinene dine vil du ikke merke noe til det.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke ta LSD på SSRI kan være dødelig, til og med hvis ikke noe farlig ville skjedd hadde du nesten garantert fått dødsangst/noia bare av å vite at du var på SSRI. Vent 3 månder og aldri trip uten benzo i nærheten, bad trips er langt værre enn det du kan forestille deg.
Vet ikke hvor anons over meg henter infoen sin fra, men LSD og SSRI kombinasjon er ikke dødelig. MDMA og SSRI kan være dødelig, greit nok, men LSD? Du får veldig redusert virkning hvis du tar LSD nå, så det blir ganske bortkastet. Ønsker du å eksperimentere med psykedelika, så bør du ikke gå på antidepressiva. Jeg sier ikke at du bør slutt med medisinene dine, det må du avgjøre selv, helst sammen med lege (ikke nevn LSD, for Guds skyld). Siden du går på en ganske høy dose, så vil jeg anta at du sliter mye med psyken. Da bør du muligens avvente med psykedelika til et senere tidspunkt i livet.

Anons nevner at du må vente 3 måneder etter å ha sluttet med medisinen før du inntar syre. Igjen fatter ikke jeg hvor dette kommer fra. 2-3 uker, maks 1 måned holder i massevis når det kommer til SSRI.

PS: Hvis du er så redd for å badtrippe, så skal du egentlig ikke begi deg ut på ferden. Du er ikke klar, enkelt og greit. Benzo kan være greit å ha som en betryggelse, men hiver du innpå med angstmedisin med en gang ting begynner å bli ubehagelige, så er ikke psykedelika noe for deg.
Sist endret av Stray Wanderer; 18. februar 2020 kl. 12:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja det tenker jeg også. Fire år på zoloft, frykt for å badetrippe, angst, ingen erfaren edru trippsitter, ingen agenda for trippen annet enn lyst til å prøve. Du er ikke klar.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Vet ikke hvor anons over meg henter infoen sin fra, men LSD og SSRI kombinasjon er ikke dødelig. MDMA og SSRI kan være dødelig, greit nok, men LSD? Du får veldig redusert virkning hvis du tar LSD nå, så det blir ganske bortkastet. Ønsker du å eksperimentere med psykedelika, så bør du ikke gå på antidepressiva. Jeg sier ikke at du bør slutt med medisinene dine, det må du avgjøre selv, helst sammen med lege (ikke nevn LSD, for Guds skyld). Siden du går på en ganske høy dose, så vil jeg anta at du sliter mye med psyken. Da bør du muligens avvente med psykedelika til et senere tidspunkt i livet.

Anons nevner at du må vente 3 måneder etter å ha sluttet med medisinen før du inntar syre. Igjen fatter ikke jeg hvor dette kommer fra. 2-3 uker, maks 1 måned holder i massevis når det kommer til SSRI.

PS: Hvis du er så redd for å badtrippe, så skal du egentlig ikke begi deg ut på ferden. Du er ikke klar, enkelt og greit. Benzo kan være greit å ha som en betryggelse, men hiver du innpå med angstmedisin med en gang ting begynner å bli ubehagelige, så er ikke psykedelika noe for deg.
Vis hele sitatet...
Kan si at min personlige erfaring er å holde på å klinisk dø på exstacy og Ssri, og ta så høy dose Lsd fordi jeg ikke merka noe på normal dose pga ssri at jeg plutselig holdt på å bli sinnsyk under trippen og sleit i lang tid etterpå.
3 mnd uten er fordi hjernen skal være helt avvent Ssri og reseptorne fungere bra av seg selv og det er ikke gjort på tre uker i følge legene.
Sitat av Vortex48 Vis innlegg
Så jeg har tenkt til å prøve LSD med en venn til helgen, og har lest en god del om LSD på nettet, men det står også at hvis man har angst så er sjansen for å bad trippe mye større. Det står også at hvis man bruker SSRIs så kan dette gjøre at du heller ikke føler noe.
Jeg har brukt 200mg zoloft i 4 år nå.

Hva burde jeg gjøre egentlig? Burde jeg ta en større dose?

Har også hørt at benzoer fungerer hvis man bad tripper
Vis hele sitatet...
lsd er lsd, tatt glere ganger uten problem men går det til helvette så er det fortjent, bare hold deg unna. 3 stykk som døde av noe jeg tror er DOC i skien for ikke så lenge siden. Skulle vært lsd.
Sist endret av Hemmelig2001; 18. februar 2020 kl. 13:35.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan si at min personlige erfaring er å holde på å klinisk dø på exstacy og Ssri, og ta så høy dose Lsd fordi jeg ikke merka noe på normal dose pga ssri at jeg plutselig holdt på å bli sinnsyk under trippen og sleit i lang tid etterpå.
3 mnd uten er fordi hjernen skal være helt avvent Ssri og reseptorne fungere bra av seg selv og det er ikke gjort på tre uker i følge legene.
Vis hele sitatet...
Ecstasy + SSRI kombo kan være livsfarlig, som jeg skrev i mitt forrige innlegg. Ecstasy inneholder som regel MDMA.

LSD + SSRI derimot kommer ikke til å ta livet av deg. Du tok en altfor stor dose LSD for å kompensere for antidepressiva og det slo deg til slutt. Antidepressiva eller ei, så kommer man til å ture noe vanvittig hvis du hiver innpå med stor nok dose LSD. Du har bitt av mer enn du kunne tygge, så fikk du en spark i ræva, rett og slett.

Det der med reseptorer høres ikke helt riktig ut. Noen med mer peiling enn meg burde svare på det. For å finne ut når man kan ta syre etter å ha sluttet med antidepressiva, må du vite halveringstiden til medisinen og benytt deg av matematikk. Da får du svaret på hvor lenge du må vente.

Jeg snakker av erfaring, bare så det er sagt. Gikk selv på Zoloft for noen år siden og valgte å slutte for å satse på psykedelika.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du usikker, så legger du det på vent. Du har hele livet på deg. Dette haster ikke. Ikke gjør noe før du er klar for det.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Anons nevner at du må vente 3 måneder etter å ha sluttet med medisinen før du inntar syre. Igjen fatter ikke jeg hvor dette kommer fra. 2-3 uker, maks 1 måned holder i massevis når det kommer til SSRI.
Vis hele sitatet...
Mye riktig her. Det eneste jeg kan rette deg på er at man bør vente hele 6 uker hvis man går på fluoxetin (Mylan/Prozac) pga. lengre halveringstid.

Her er en link som har en grundig oversikt: https://www.spiritpharmacist.com/blo...inuation-times

Eller er det andre Stray Wanderer også sier rett. Psykedelika er ikke et bra rusmiddel for folk med angst, depresjon eller andre psykiske lidelser. Det kan gjøre vondt verre. Hvis man bruker det terapeutisk kan det derimot hjelpe, men det er en helt annen prosess enn det du beskriver. Og det er prosessen som skiller en bad trip fra en terapeutisk trip.
Vis du har muligheten ville jeg anbefalt å ha noen du stoler på som tripsitter.
Hvis ikke er det alltid lirt å minne seg selv på at det går bra. Hvis du har ekte lsd er det alltid safe. Keg har sett mange ganger når folk bjunner å badtrippe å etter min mening er d dummeste du kan gjøre å bjunne å se på telefonen etter min mening. Da er det lett å havne i en loop hvor du sitter å føller med på klokken. Når du gjør det på syre kan et minutt føles ut som timesvis. Mitt beste råd viss du bjunner å bæde å prøve finne på noe annet f. Eks noe kreativt som å tegne eller noe. Kan også være greit å ta en liten joint for å roe nervene. Alle er forskjellige og ingen vil reagere helt likt men dette er min erfaring.
Hvis du har mye angst og er redd for du skal ta syre ville jeg ventet til en aen dag når du føler deg klar. Hvis du tar syren pg angrer rett etterpå er det så å si dømt til å bli badtrip.
Det å grue seg til å ta et dop er vel et tegn på at du innerst inne ikke vil ? Prøve, kjenner fler som bare skulle prøve, noen er sånne stinking hippies andre er sprøyte narkoman som konstant er ute etter mer medisin. Nei, triste greier.

Men men det er ditt liv.
"Skal prøve.."
Blir du tvingt til å ta det? Lykke til.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Den angsten man føler på forhånd, skal man få lov å håndtere under påvirkning også. Det er faktisk sånn at hvis du overvinner angsten din på tripp, så vil du ha følelser av fornyelse, lettelse o.l rett etterpå og en periode i ettertid. I mange tilfeller er det en viktig del av det vi går gjennom som psykdelikabrukere, å måtte forholde seg til både lettere angst, og den altoverskyggende følelsen av at man skal dø - at man virkelig skal dø. Det er en del av av den spirituelle og religiøse praksisen bland urfolk, sjamaner og andre kultfigurer, at man skal både være redd for å dø, og faktisk dø under trippen. Det er det som skjer etter man har "dødd" som forandrer alt.. å se sitt legeme fortært av ulver eller å få kroppsdeler byttet ut er fks arketyper som mange som har tatt disse stoffene opplever.


Men blir du kvelt av angsten din, overvunnet av den, så kan den føre deg til et mentalt sted som er farlig å være.
Du kan gjøre desperate, uansvarlige, forvirrede handlinger som kan sette deg selv og andre i fare.

Entheogener er egentlig ikke noe leketøy. Jeg har dyrket sopp det siste halvåret, og dosert 1-2 ganger
i løpet av den perioden. Har verken lyst til å trippe "hver helg" eller føler det er smart å ha et lettsindig forhold til det.

Tror på det personlige arbeidet folk gjør, der de plasserer subjektiv vekt på det som er viktig for dem,
for å komme seg videre fra låste mønstre og problemstillinger.

Anbefaler Michael Harner som forfatter hvis man vil lese seg mer opp på hva som kjennetegner
og binder sammen kulturer og folkeslag som har benyttet seg av psykedeliske stoffer.
Sist endret av meaculpaUIO; 19. februar 2020 kl. 12:40.