Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1989
Har googlet uten å bli særlig klokere om hvorvidt rusreformen vil få noen konsekvens iforhold til gjenervelse av førerkort. Vil det evt kunne korte ned på tiden en må levere etter å ha fått tilbake lappen (nå 3 år kvartalsvis)
Dette var utenfor utvalgets mandat og vil ikke forandres
Ok. Takk for svar
edit: feil svar
Sist endret av KnutAnkhAton; 23. desember 2019 kl. 13:28.
Det var meget interessant lesning. Godt vi får økt fokus på saken. Hadde en dom i Strasbourg skapt presedens i så måte hadde det vært flott
Mangler det noe tekst i denne tråden eller er det noe feil på min side ? Hva mente du var interessant lesing? Får bare opp editen til knutankhamon
Hei!
Jeg tror han sikter til rapporten fra reformutvalget.
Ok, skjønner sjekket den ut nå om det er dette, så var det ikke rare rapporten.

Men for å si det sånn så er det ikke noe fordeler for oss som skal i rett for doser over disse verdiene da? Og lappen mister man like lett som før da egentlig? Ikke for å stjele tråden, men til slutt så er jeg siktet for underkant av 10g "Mekk" som egt var fleinsopp, betyr disse tallene at jeg da er innenfor lovlig grense om jeg nevner at det er sopp ikke mekk?
Sist endret av Bluesky_; 23. desember 2019 kl. 23:32.
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
Ok, skjønner sjekket den ut nå om det er dette, så var det ikke rare rapporten.

Men for å si det sånn så er det ikke noe fordeler for oss som skal i rett for doser over disse verdiene da? Og lappen mister man like lett som før da egentlig? Ikke for å stjele tråden, men til slutt så er jeg siktet for underkant av 10g "Mekk" som egt var fleinsopp, betyr disse tallene at jeg da er innenfor lovlig grense om jeg nevner at det er sopp ikke mekk?
Vis hele sitatet...
Er det 10g sopp du hadde, så er det jo 10g sopp du burde bli dømt for.

Blir du dømt for å oppebevare noe annet så burde du anke dommen og be om å se over beviset en gang til. Nå er alt i rapporten til rusreformutvalget bare forslag og det er ingen nye lovendringer enda.
Sist endret av Sopphuet; 23. desember 2019 kl. 23:42.
ok aå det med at 50 g som er innafor er ikke egentlig bestemt enda? Klart jeg burde bli dømt for det, men hadde i grunn tenk å la det gå som mekk uten å nevne sopp, men er allerede over grensa på hasj, så hvis det blir lov med 50g sopp så ber jeg om at "mekket" analyseres,

MEN når er det de helt klare faste bestemte reglende kommer frem (31 des??) Og fra når vil de evt gjelde, kjipt å dømmes for de gamle rett før de nye trer i kraft...
Det jeg fant som interessant lesning var en artikkel Knutankhaton delte men som han slettet (?) etter kommentaren min. Den tok for seg en som mistet førerkortet på generelt skjønn om manglende edruelig livsstil og at saken skulle tas opp i Strasbourg. Men jeg tok opp dette med førerkort og den lange perioden en må levere prøver etter å ha fått lappen tilbake for det blir jo endringer med rulleblad og tilbakevirkende kraft som følge av rusreformen og tenkte kanskje de myker litt opp på dette lange kontrollregimet mht lappen også
Skal opp i Strasbourg: https://rett24.no/articles/norsk-for...Tc51eFZ8k3sgrg
Noen med noe formening om hva som kan skje?
FORHÅPENTLIGVIS vinner mannen fram og som følge av det vil det skape presedens for norsk rettspraksis i liknende saker
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
ok aå det med at 50 g som er innafor er ikke egentlig bestemt enda? Klart jeg burde bli dømt for det, men hadde i grunn tenk å la det gå som mekk uten å nevne sopp, men er allerede over grensa på hasj, så hvis det blir lov med 50g sopp så ber jeg om at "mekket" analyseres,

MEN når er det de helt klare faste bestemte reglende kommer frem (31 des??) Og fra når vil de evt gjelde, kjipt å dømmes for de gamle rett før de nye trer i kraft...
Vis hele sitatet...
Rusreformutvalget ble valgt for å gjøre rede for en ny rusreform i lys av hjelp og ikke straff. Alt som står i rapporten er ikke fastslått, regjeringen må komme med et lovforlag som så blir stemt over på Stortinget.

Dette vil si at forslagene gitt i rapporten ikke er annet enn anbefalinger og råd. Regjeringen har sagt at de vil bruke rapporten som et utgangspunkt når de nå skal reformere norsk narkotikapolitikk.
Dette blir spennende. Det er sååå mange som har mistet førerkortet fordi de har såvidt røyka hasj et par ganger. Hvis ikke det er maktmisbruk så vet ikke jeg.