Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 6259
Hei.

Jeg har den siste tiden levert urinprøver hos fastlegen. Etter 6 måneder med testing har jeg kun en positiv test og resten negative. Er det noen som har erfaring med å levere tester til politiet for å få tilbake førerkortet sitt? Hva skjer når jeg har 1 positiv? 6 nye måneder? De ser igjennom fingrene på den ene sprekken?
Hvordan stoff og er dette en av de nyeste prøvene?
Ecstacy. Testa positivt nest siste uka
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Hmm.. Har ikke nå personlig erfaring med det, men du får sende inn søknad om førerett samt en helseattest til fylkesmannen i fylket du bor i. Ville ikke sluttet på prøvene da, du blir nødt til å gå på de i minst ett år til (altså mens du har lappen).
Sorry.
Du må være ren hver eneste prøve i hele perioden.
Begynn på nytt..
Kilde: Telefon til fylkeslegen for 6 mnd siden med samme spørsmål.
Sitat av Rusmisbrukeren Vis innlegg
Sorry.
Du må være ren hver eneste prøve i hele perioden.
Begynn på nytt..
Kilde: Telefon til fylkeslegen for 6 mnd siden med samme spørsmål.
Vis hele sitatet...
Ok, takk for svar.
Den undervurderte
En kompis hadde samme 6 måneder som deg, bare at han hadde sin positive prøve første måneden grunnet mye og ofte bruk, men etterhvert når prøve 2 og ut var negativ så gikk det fint for hans del da politiet faktisk så på det som positiv, for da kunne de se at han hadde ''sluttet'' gikk til lege for å ta prøver tre måneder før, og kunne sammenligne de tre positive prøvene før han begynte hos politiet. Gikk gradvis nedover på å røyke i begynnelsen så mengden thc totalt sett hadde en synkende kurve før han sluttet helt. Dette var dog cannabis
▼ ... noen uker senere ... ▼
Altså det spørs jo veldig hvordan du har mista førerkortet ditt.

Om du har mista det pga manglende edruelighet må du dokumentere at du er edruelig før du kan få førerkortet tilbake, når du kan det kan du søke om og få førerkortet tilbake etter en viss tid. Den som dokumenterer det er fastlegen din, da er det best og prate med legen så vil nok han være åpen til deg om sine synspunkter. Om du har pissa negativt i 6 måneder kan det godt hende legen din mener du edruelig og ser bort ifra den ene sprekken.

Altså det spørs jo veldig hvordan du har mista førerkortet ditt.

Om du har mista det pga manglende edruelighet må du dokumentere at du er edruelig før du kan få førerkortet tilbake, når du kan det kan du søke om og få førerkortet tilbake etter en viss tid. Den som dokumenterer det er fastlegen din, da er det best og prate med legen så vil nok han være åpen til deg om sine synspunkter. Om du har pissa negativt i 6 måneder kan det godt hende legen din mener du edruelig og ser bort ifra den ene sprekken.

Altså det spørs jo veldig hvordan du har mista førerkortet ditt.

Om du har mista det pga manglende edruelighet må du dokumentere at du er edruelig før du kan få førerkortet tilbake, når du kan det kan du søke om og få førerkortet tilbake etter en viss tid. Den som dokumenterer det er fastlegen din, da er det best og prate med legen så vil nok han være åpen til deg om sine synspunkter. Om du har pissa negativt i 6 måneder kan det godt hende legen din mener du edruelig og ser bort ifra den ene sprekken.
Sist endret av norskesvensken; 30. mai 2016 kl. 17:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hei!

Er du riktig heldig så får du det tilbake etter 6 mnd. Jeg har nå levert urinprøver i snart _3_ år uten en eneste prøve positiv, med dispansasjon på førerkortet. Jeg håper nå til høsten at jeg kan få det tilbake permament uten urinprøvetaking.

Lykke til!