Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2117
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
En god kompis av meg har holdt på med hip hop en stund nå, og har så laget en musikkvideo til en sang han har skrevet.

Dette glir kanskje ikke under det de fleste anser som hip hop, oppkast a la kart er tungt påvirka av artister som EL-P, Aesop rock, Vast aire, MF doom etc, for de som ikke er kjent med de navnene kan man si at stilen er tungt preget av metaforer og poesi i motsetning til mye hip hop man hører på tv og radio.

So, det kompisen min er ute etter er tilbakemeldinger, og selvfølgelig for å vise seg litt frem.

Ta en titt Oppkast a la kart - bare kule flows.
Han skiller seg ut fra mengden, det skal han i allefall ha, og det er kult å høre norsk rap som ikke prøver å høre ut som noen andre. Han unngår også problemet med å risikere å være offbeat, siden det vel ikke er en beat i det hele tatt. Jeg likte den egentlig ikke men kommer likevel til å høre neste låta når den kommer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Jeg glemte å nevne at han har faktisk en liten EP på spotify, her er min favoritt: http://open.spotify.com/track/6NgcANp3meda1WgFMvcuJ6

DonTomaso: At han skiller seg ut mener jeg og er styrken hans, det er ikke alt dette skvipet vi hører rundt oss hele tiden. Jeg er enig i at jeg ikke er så ivrig på sangen i musikkvideoen, jeg liker mye bedre sangen jeg linket til over, der sammarbeidet han med kjartan gaulfossen.
Takk for at du orket å høre på samt gi tilbakemelding!
Var fett det, kunne kanskje hatt litt mer punch i beaten.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
ArbeidsledigProletar
Oooh, kom over denne tråden ved en tilfeldighet (googla oppkast a la kart) :P

Digger sisteskiva, "Uhøytidelig". Spesielt tittelsporet, Rasjonell m. Skurv, Bare Kule FLows og Rulle Jonas.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Hyggelig å høre, jeg skal gi videre beskjed til kompisen min.
Han har faktisk slengt i noen penger for å få trykt opp vinyl, jeg tror det finnes noen enda, mer info: http://www.stundom.com/utgivelser.html#uhoy
▼ ... over en måned senere ... ▼
ArbeidsledigProletar