Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 613
Jeg fant et sliten kamera i garasjen og tenkte det hadde vært kult å prøve å få i stand. Jeg kan lite om kameraer og mindre om gamle analoge, så jeg har ikke peiling på hva jeg gjør. Metalldekselet på toppen er litt løst ettersom det mangler en skrue, men ser ikke ut som noen krise. Ellers er kameraet helt. Hvordan kan jeg finne ut om det er i orden uten å kjøpe film, sette det i og prøve å fremkalle de?

Når jeg tar "bilder" (uten film) lager den i alle fall fin bildelyd som låter som det skal. Jeg kan justere lukkertiden på linsa og på lyden å dømme høres det ut som om det funker som det skal. Selvutløseren på linsa funker, og den har en måler på toppen som beveger seg når jeg lyser på kameraet. Har dog ikke fått blitsen til å fyre. Herifra er jeg blank - tips, takk?