Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 736
Jeg skal feire nyttårsaften med kjæresten i Edinburgh, og lurer på om noen har noen anbefalinger om ting å gjøre, og om folk kan fortelle om hva ting koster? Hvor mye koster en dag med masse god øl og god mat?

Jeg er veldig spent på festivalen Hogmanay, er det noe vits i å kjøpe billetter til de forskjellige tingene? Kult om noen har vært i byen over nyttår og kan fortelle litt om det.
Ett must er å besøke edinburgh castle. Hva det koster husker jeg ikke, men er ikke dyrt. Visst jeg ikke husker helt feil, så ligger vel prisen på mat og drikke på noe av det samme som her hjemme.
Selvsagt skal vi på slottet og på whisky-tour. Kom gjerne også med anbefalinger av steder, jeg er glad i brune puber med den beste øl og en utmerket whisky. Vi er begge glad i jazz så om det finnes noe live jazz er det genialt. Ellers er generelle budsjett-tips og annet velkomment!
Har vært i Edinburgh ved flere tilfeller. Camera obscura ligger mitt i mot whisky H.C. Helt klart verdt ett besøk om man liker illusjoner.

Av puber med god mat har du royal MCGregor, denne ligger ganske høyt opp i royal mile. Mitt imot Filling Station (en kjede ganske lik Egon).

Ellers er "City of the dead" en spennende opplevelse. Tror de har en egen nettside, men ikke sikker. Er en tur inn under south bridge. Denne har en noe lurvete historie.

Er det jeg kommer på i farta.