Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4969
Halla freaks.

Som mange vet er det ganske normalt å få et moderat til sterkt nikotinsjokk om du tar mornings rett etter du har stått opp, selv om tobakken er godt brent/roasted.

Tar jeg derimot en røyk eller snus på samme tidspunkt får jeg aldri dette sjokket (å glad er jeg for det!).

Dette får meg til å lure på om det i det hele tatt hjelper å roaste tobakken for å få ut nikotin.
Man brenner jo mye av innholdet, så totalt i en tobakksdåse vil innholdet nikotin bli mindre skulle man brent alt, men selve tobakken forsvinner jo også.

Så mitt spørsmål er;
Blir det mindre nikotin i ferdigproduktet (Det du mekker hasjen i)?

Snakker da kun om nikotin.
Sist endret av Edited; 2. juli 2012 kl. 16:30.
Du kan prøve å blåse ut fra filteret mens du roaster. Det skal visstnok fjerne mye av nikotinen.
Edited's Avatar
Trådstarter
Mekker nesten bare med tobakk, så tenkte helst på dette.

Men vet det går mye røyk ut av siggen når du brenner den, får så å blåse i filteret, men er dette nikotin?
Sist endret av Edited; 2. juli 2012 kl. 16:32.
Nikotinet koker på over 200c så jeg tror neppe det funker å roaste tobakken på svak varme. Eneste du kan gjøre for å unngå nikotinsjokket er å gå over til en type tobakk med mindre nikotin eller røyke saktere over lengre tid.
Synes absolutt det er best uten å roaste tobakken vertfall, eneste forskjellene jeg merker er at smaken på tobakken er annerledes og at roastet tobakk er tørr som fy
Du brenner vekk fuktighet ved å roaste, som sagt over koker nikotinet ved høyere temperaturer.

"Røyken" du ser er rett og slett bare vanndamp.
Edited's Avatar
Trådstarter
Okei.

Da var det enda en myte knust xD
Har hørt så mange som sier dette skal funke for å fjerne nikotin, men det er jo bare bullshit da :P

Takk for svar folkens.
Vil ikke roasting også ta bort en del parfymer og slike ting?
Roastet tobakk i en liten kjele en gang, det fungerte iallefall. Jeg pustet inn det som kom opp fra kjelen, fy faen for et nikotinsjokk :-p

Det kom jeg sikkert over de 200 gradene.
Sitat av $ilke$atan Vis innlegg
Vil ikke roasting også ta bort en del parfymer og slike ting?
Vis hele sitatet...
Jo, det vil fjerne mer av tobakksmaken, og gi en mer smak av mekket ditt.
Nå er dette blitt diskutert mang en gang av ivrige stonere, og så vidt jeg vet foreligger det ingen endelig konklusjon enda!

Selv har jeg røyket endel jonaser oppigjennom tidene og jeg har alltid roasta. Røyker ikke tobakk til vanlig.
Hvorfor jeg roaster? -Fordi smaken på jointen blir bedre OG fordi diverse drittstoffer/parfymer forsvinner under roastinga.

Den blå røyken som siger opp fra siggen ser ikke bra ut, lukter ikke bra og er forjævelig å puste inn! Like greit holde denne dritten borte fra min kjære jonas

Hva er nå denne dritten tobakksprodusentene tilfører? Antakeligvis diverse kjemikalier som skal gjøre siggen lettere å like. Har man røyket tobakk helt fri for slike stoffer så skjønner man hvorfor det er som det er...
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Jo, det vil fjerne mer av tobakksmaken, og gi en mer smak av mekket ditt.
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig begeistret for tobakkssmak i mekket så dette fungerer utmerket. Pluss at det fremhever smaken på feks gode urter istedenfor tobakk.
jeg roaster tobakken for at den skal bli tørr.
Sitat av Eclipse Vis innlegg
Nå er dette blitt diskutert mang en gang av ivrige stonere, og så vidt jeg vet foreligger det ingen endelig konklusjon enda!

Selv har jeg røyket endel jonaser oppigjennom tidene og jeg har alltid roasta. Røyker ikke tobakk til vanlig.
Hvorfor jeg roaster? -Fordi smaken på jointen blir bedre OG fordi diverse drittstoffer/parfymer forsvinner under roastinga.

Den blå røyken som siger opp fra siggen ser ikke bra ut, lukter ikke bra og er forjævelig å puste inn! Like greit holde denne dritten borte fra min kjære jonas

Hva er nå denne dritten tobakksprodusentene tilfører? Antakeligvis diverse kjemikalier som skal gjøre siggen lettere å like. Har man røyket tobakk helt fri for slike stoffer så skjønner man hvorfor det er som det er...
Vis hele sitatet...
Du kommer med en påstand om at "drittstoffer/parfyme forsvinner ved roasting" her, det hadde vært interessant å sett kilder som kunne verifisert dette.
Sist endret av agalloch; 2. juli 2012 kl. 18:50.
Pleier aldri å toaste siggen og kommer aldri til å gjøre det, tar lenger tid og gjør ikke noen nevneverdig forskjell for min del. Hvis det er jævlig fuktig rulletobakk toaster jeg den litt, spesielt hvis det er hasj for å få den inn i tobakken, men om det har noen positive eller negative helsegevinster driter jeg i, sannsynligvis har det ikke det heller.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Roastet tobakk i en liten kjele en gang, det fungerte iallefall. Jeg pustet inn det som kom opp fra kjelen, fy faen for et nikotinsjokk :-p

Det kom jeg sikkert over de 200 gradene.
Vis hele sitatet...
Virket det bra?
Nå er det lenge siden, men etter hva jeg husker så ble det smooth og bra, men det brant litt vel fort. Sikkert pga. at tobakken var så knuske-tørr som du kan få den.

Edit: kan nevne at jeg er ganske crap på å rulle, skal ikke se bort i fra at det hadde blitt bra om man er flink til å rulle tett.
Sist endret av TDSzevz; 2. juli 2012 kl. 20:24.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
"Røyken" du ser er rett og slett bare vanndamp.
Vis hele sitatet...
Nei, vanndamp har ikke blåfarge. Så jeg vil tro man kvitter seg med en del stoffer som er greit å få vekk.
Sist endret av Naturgrønn; 3. juli 2012 kl. 14:55.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Eneste grunnen til at jeg roaster, er for å tørke tobakken, som igjen fører til at den er lettere å lage jevn..

Som med mat, så smaker trekket bedre hvis det ser delikat ut (dvs. Klumpefritt og jevnt)
når du "roaster" siggen, og blåser igjennom filteret, kommer det ut røyk. ikkje på grunn av at tobakken blir brent men at nikotinen og parfymen i siggen fordamper, ( det er det du vil ha ut av tobakken for å få bedre smak)
desto lenger du brenner og blåser desto "renere" tobakk får du.

også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true

Sitat av feelthatbass Vis innlegg
når du "roaster" siggen, og blåser igjennom filteret, kommer det ut røyk. ikkje på grunn av at tobakken blir brent men at nikotinen og parfymen i siggen fordamper, ( det er det du vil ha ut av tobakken for å få bedre smak)
desto lenger du brenner og blåser desto "renere" tobakk får du.

også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true
Vis hele sitatet...

pleier ikke å ver så nøye på mekkingen igrun, bare om jeg har noe sjikkeli god shit :P
Sitat av feelthatbass Vis innlegg
også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true
Vis hele sitatet...
Hva? Hvor har du dette fra? Det er jo vanlig å røyke rent når man bruke bong eller bøtte, på hvilken måte skal dette tilsvare 11-12 sigaretter?
Du må beise sjarken!
Sitat av feelthatbass Vis innlegg
når du "roaster" siggen, og blåser igjennom filteret, kommer det ut røyk. ikkje på grunn av at tobakken blir brent men at nikotinen og parfymen i siggen fordamper, ( det er det du vil ha ut av tobakken for å få bedre smak)
desto lenger du brenner og blåser desto "renere" tobakk får du.

også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true




pleier ikke å ver så nøye på mekkingen igrun, bare om jeg har noe sjikkeli god shit :P
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg gjerne se kilder på
Sitat av feelthatbass Vis innlegg
også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true
Vis hele sitatet...
BS alarm.. Hvor har du dette ifra? Viss du mekker 12 sigg i ett mekk og tar hele mekket i ett trekk, da kansje. men ingen gjør det så whuuuuuut are u talking about?
Sitat av Frityrgryta Vis innlegg
Hva? Hvor har du dette fra? Det er jo vanlig å røyke rent når man bruke bong eller bøtte, på hvilken måte skal dette tilsvare 11-12 sigaretter?
Vis hele sitatet...
Har aldri vært borti noen som har putta rein bønne i brønnen, så jeg tror ikke det er så veldig vanlig.

Sitat av feelthatbass Vis innlegg
også om du røyker bong eller bøtte ol. så innhallerer du tilsvarende 11-12 sigaretter på en trekker, crazy but true
Vis hele sitatet...
Man innhallerer ikke en mengde tilsvarende 11-12 sigg, men jeg har hørt noen lignende rykter at man kan skade lungene sine på samme skala som en 10 pakk gjør.

Dog er alle disse (hasj tilsvarer X antall sigg) ryktene forskjellige fra gang til gang, så det beste ville vel vært og la det passere som bullshit og vente med å ta slikt seriøst inntil du hører noe fra en seriøs kilde.
Sitat av Beis Vis innlegg
Har aldri vært borti noen som har putta rein bønne i brønnen, så jeg tror ikke det er så veldig vanlig.
Vis hele sitatet...
Gjorde det selv i 1 år, er ganske så normalt.

gz med 420 inlegg
Hæ? Dette skjønner jeg fint lite av. Hvorfor skal man roaste tobakken for å få ut nikotinet?

Trodde det var nikotinsjokket som var digg jeg...
Sitat av Marr Vis innlegg
Hæ? Dette skjønner jeg fint lite av. Hvorfor skal man roaste tobakken for å få ut nikotinet?

Trodde det var nikotinsjokket som var digg jeg...
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om roasting av tobakk når du skal mekke det sammen med hasj, ikke visst du skal ha tobakken for seg selv.
Sitat av Beis Vis innlegg
Har aldri vært borti noen som har putta rein bønne i brønnen, så jeg tror ikke det er så veldig vanlig.
Vis hele sitatet...
Smaken blir mye, mye bedre hvis man røyker rent. Det er ganske vanlig med mindre man har veldig lite igjen.

Sitat av Marr Vis innlegg
Hæ? Dette skjønner jeg fint lite av. Hvorfor skal man roaste tobakken for å få ut nikotinet?

Trodde det var nikotinsjokket som var digg jeg...
Vis hele sitatet...
Nikotinsjokk er ikke digg. Mange liker nikotinrus, men sjokk er sjeldent digg. Nikotinsjokk er da man gjerne kaster opp og/eller bli dårlig.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Nikotinsjokk er ikke digg. Mange liker nikotinrus, men sjokk er sjeldent digg. Nikotinsjokk er da man gjerne kaster opp og/eller bli dårlig.
Vis hele sitatet...
Takker for oppklaringen. Virker som om folk blander sjokk/rus når det gjelder tobakk i ett sett. Skulle gjerne gitt deg et KP..
Sist endret av Marr; 4. juli 2012 kl. 01:58.
Sitat av Marr Vis innlegg
Takker for oppklaringen. Virker som om folk blander sjokk/rus når det gjelder tobakk i ett sett. Skulle gjerne gitt deg et KP..
Vis hele sitatet...
Np, skulle gjerne tatt i mot.
Ta heller en grammer med weed og dropp tobakken.
Grind weed'en og ta bare et par trekk om gangen, mye diggere!
Vill advare mot hoste-anfall tho.
Poy
Stay positive..lala
36 1
Vi kaller det å "toaste" ferdigrøyk.. og blåser inn i filteret, men jeg har alltid trodd at det var for å få ut parfyma? Eller tar jeg feil?
Sitat av Poy Vis innlegg
Vi kaller det å "toaste" ferdigrøyk.. og blåser inn i filteret, men jeg har alltid trodd at det var for å få ut parfyma? Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Nei, du har rett. Det er pga. de sterke parfymestoffene at man "toaster" tobakken. Det har ingen effekt på nikotininnholdet. Har ingen kilder though, men har aldri hørt noen andre forklaringer.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Med mindre noen analyserer røyken som kommer ut fra sigaretten når den "roastes" kan vi ikke for sikkerhet si akkurat hva som forsvinner fra tobakken.
Det vi imidlertid kan konkludere med er at det ikke er vanndamp, som Eclipse sier, om du noen gang har innhalert røyken som kommer fra tobakken i det du roaster den vet du at det ender i en besk smak, samt at man ender ofte opp med å hoste hardt.
Det er mange metoder å "roaste" sigarettet/tobakk på, en involverer å åpne sigaretten og legge tobakken i en skje av aluminiumsfolie og varme den fra undersiden med en lighter.
Jeg roaster tobakken min fordi alle de andre kule kidsa gjør det.