Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 939
Jeg har nettopp installert Linux Mint 13 Mate, 32 bit, på to forskjellige maskiner. En litt gammel HP laptop og som virtuell maskin under VM ware. Hovedproblet så langt er at MintUpdate ikke virker. Jeg tror problemet startet etter at det kom en pakke som oppraderte den fra versjon 4.3.9 til 4.4.1. Pakkene som trenger oppdatering vises, men etter noen sekunder lukkes MintUpdate, og den begynner å lete etter nye pakker igjen. Dette skjer gang etter gang etter......

Er det noen som har samme erfaring, og vet hva jeg kan gjøre? Ettersom det samme skjer på to maskiner, er det neppe hardwareavhengig. Jeg ser heller ikke at noen har hatt akkurat samme problem når jeg googler eller leser i mintforum.

Uansett så deinstallerer jeg nå på laptopen og legger inn Ubuntu 12.04 i stedet. Den ser i alle fall ut til å oppføre seg skikkelig på virtuell maskin. Synd, Linux Mint har vært favorittdistroen min siden den kom, rett og slett fordi det aller meste virker rett ut av boksen.
Jeg prøvde også Mint 13 i VM.
Da jeg installerte slet jeg litt med at Cinnamon ikke fungerte, og fant en løsning der jeg skulle gi Mint mer videominne, og det virket, men det ødelagte hele distroen, så jeg fjernet det med en gang.
Ja, jeg valgte Mate for å være på den sikre siden, særlig ettersom dette er en maskin som er noen år gammel. Det er står i release notes at den er mer stabil og gjennomtestet enn Cinnamon, og at den sistnevnte ikke går på alle maskiner. Men så gikk det altså ikke helt bra likevel....