Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2384
Jeg har behov for å ta ut Firefox-bokmerker fra en harddisk der Windows ikke starter. Er det noen som vet hvor de ligger, og hva fila eller filene heter?
(Windows 7 og Firefox 5.)

(Det er selvfølgelig mulig det er postet svar på samme spørsmål før, men jeg fant ikke uten videre noe i søk. Jeg finner noen oppskrifter i Google, men ingen som passer til min maskin av en eller annen grunn.)
For å redde hele profilen gjør du følgende: gå til x:\Users\brukernavn\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles og kopier hele profilmappen, den heter noe som "szt34gyb.default". Så kopierer du bare hele mappen inn på det tilsvarende stedet på en nyinstallert maskin, går i filen "profiles.ini" som ligger ett hakk under og redigerer slik at du får riktig profil som skal startes opp.

Skal du bare ha bookmarks må du dille med en sqlite fil;
http://support.mozilla.com/en-US/kb/Profiles