Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 760
Hadde to disker i RAID 0, og den ene ser ut til å være død. Husker ikke hva jeg hadde på dette RAID-setet, så jeg lurer på om det er noen måte å hente ut denne infoen fra den gjenværende disken, på? Jeg skjønner at innholdet er fucka så lenge jeg bare har en operativ disk, men jeg kan få ut listen over filer som befant seg på settet?
Du kan vel prøve å koble til den levende disken som JBOD og bare se hva du får ut med RECUVA. Noe annet er vel ikke å gjøre.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg ville tippe nei, mtp at du har maks 50% av dataene for enhver fil\ blokk.

RAID0 burde aldri brukes til noe som helst, utenom scratch og cache-disk.
var ikke aprilspøk!
Harabo's Avatar
Du får nokk ikke tilbake dataen din der nei, raid0 er sånn at kræsjer den ene disken mister du alt. Raid 0 brukes for og få EN rask disk. Tenkt deg at du får 2 disker til og jobbe som 1 superdisk!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Harabo Vis innlegg
Du får nokk ikke tilbake dataen din der nei, raid0 er sånn at kræsjer den ene disken mister du alt. Raid 0 brukes for og få EN rask disk. Tenkt deg at du får 2 disker til og jobbe som 1 superdisk!
Vis hele sitatet...
2-diskers RAID0 er jo uansett for tapere, kule gutter kjører 5+ disker.
Eventuelt en hel EVA8400 med 320disker i RAID0.
Sist endret av AtXbYeA; 20. oktober 2010 kl. 13:15.
RAID#0 kan aksepteres til OS-disk dersom man lagrer på andre disker (JBOD/RAID) eller kjører backup av viktig data til DVD eller eksternt media; minnepenn eller backupserver. Dvs. at du ikke mister noe viktig dersom RAIDet skulle bli ødelagt, slik som trådstarter har opplevd her. Ellers vil jeg anbefale RAID#5 eller RAID#6 for all fillagring.