Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 542
Kjapt spørsmål siden jeg har dårlig tid;

Har en WRT54GL flashet med dd-wrt.v24_mini_generic og denne får en tildelt IP på 10.0.9.x. Ønsker at alle trådløse klienter blir tildelt IP fra samme DHCP-server som routeren, istedenfor at routeren opererer som en DHCP-server.

Kan dette gjøres?
Hvordan?
Da må du deaktivere DHCP-serveren i routeren. Hvordan du gjør det på den routeren vet jeg ikke.
Forresten, jeg syns jeg har sett Ranvik skrive i en annen tråd at WRT54 routere er litt spesielle, vet ikke om det gjelder din, men han skrev at vi kunne gjøre sånn at den ble satt i bridge-modus istedetfor.

Men uansett, om du velger å bare deaktivere DHCP-serveren uten å gjøre andre innstillinger, må du koble kabelen fra den andre DHCP-serveren inn i en av LAN-portene istedetfor WAN / internet port.
Vil du at trådløse klienter skal få IP fra linksys boksen, eller fra routeren som ISP har sendt deg?
For om du ønsker at alt av IP'er skal deles ut via Linksys boksen, så kan du sette ISP sin router i bridge, å sette opp linksys som PPoE, å bruke den som router.

Forsåvidt kan du vel fjerne hele routeren fra ISP å bruke kun Linksys sin boks tror jeg.
zeth's Avatar
Trådstarter
Sitat av VLK Vis innlegg
Men uansett, om du velger å bare deaktivere DHCP-serveren uten å gjøre andre innstillinger, må du koble kabelen fra den andre DHCP-serveren inn i en av LAN-portene istedetfor WAN / internet port.
Vis hele sitatet...
Doh, glemte å bytte fra WAN- til LAN-port da jeg gikk fort over dette igår. Takk