Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1646
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Finnes det noen organ eller virksomheter som skal følge med på at kriminalomsorgen gjør jobben slik de skal? Har en sak der jeg ble veldig urettferdig og feil behandlet av kriminalomsorgen som jeg ønsker å ta videre. Prøvde å søke på nett men fant ingenting om hvem som skal passe på at de gjør jobben riktig.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det trengs... Vet ikke om noe kontrollorgan men kanskje en advokat kan hjelpe deg? Hva har de gjort mot deg?
Det finnes et regionalt tilsynsråd du kan klage til, her kan du finne ut hvem du kontakter i din region:

https://www.kriminalomsorgen.no/tils...237906.no.html
Sist endret av *pi; 30. mai 2020 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Det finnes et regionalt tilsynsråd du kan klage til, her kan du finne ut hvem du kontakter i din region:

https://www.kriminalomsorgen.no/tils...237906.no.html
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Har sendt mail nå og spurt om kontaktinformasjon til tilsynsrådet.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det trengs... Vet ikke om noe kontrollorgan men kanskje en advokat kan hjelpe deg? Hva har de gjort mot deg?
Vis hele sitatet...
Jeg ble fengslet på grunnlag av en hurtig urintest som viste utlsag på morfin, så de mente jeg hadde brukt heroin men jeg var på åpen soning i en overgangsbolig og hadde smertestillende paralgin forte på lovlig resept som de viste om. I tillegg til dette gjorde de mange feil som førte til at jeg måtte inn og sone når jeg hadde innvilget fotlenke.
Sivilombudsmannen
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
For de som er interessert så trenger jeg hjelp til å finne denne loven, jeg fant et rundskriv fra kriminalomsorgen der det står at det må foreligge mer enn kun en hurtig urintest før det ilegges reaksjon slik som feks fengsling, men jeg trenger også å finne denne loven da jeg skal ha det med i brevet til tilsynsrådet. Hadde satt stor pris på om noen hadde hjulpet meg å finne denne loven, da de faktisk gjorde noe ulovlig mot meg.

Her står det

https://www.google.com/url?sa=t&sour...8ajwD2JIJeZCuG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For de som er interessert så trenger jeg hjelp til å finne denne loven, jeg fant et rundskriv fra kriminalomsorgen der det står at det må foreligge mer enn kun en hurtig urintest før det ilegges reaksjon slik som feks fengsling, men jeg trenger også å finne denne loven da jeg skal ha det med i brevet til tilsynsrådet. Hadde satt stor pris på om noen hadde hjulpet meg å finne denne loven, da de faktisk gjorde noe ulovlig mot meg.

Her står det

https://www.google.com/url?sa=t&sour...8ajwD2JIJeZCuG
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke overbevist om at du har lest rundskrivet godt nok.

"For å ilegge en reaksjon er det normalt nok at det objektivt sett foreligger sannsynlighetsovervekt
(mer enn 50 %) for at innsatte/domfelte har begått handlingen."[/b]
Vis hele sitatet...
Resultatet fra hurtigtesten må alltid bekreftes enten ved at domfelte innrømmer rusmiddelbruk,
eller ved at det foreligger en observasjon av innsatte/domfelte som bekrefter mistanken.
Erkjennelse og eventuell observasjon av ruset tilstand skal nedtegnes skriftlig, jf. egne rutiner for
dette. Dersom resultatet fra hurtigtesten er bekreftet slik som nevnt, er det ikke nødvendig å
sende prøve til FHI for å ilegge reaksjon.
Vis hele sitatet...
(min utheving)


Straffegjennomføringsloven §40
Straffegjennomføringsloven §58


Retningslinjer til lov om gjennomføring av straff mv
(se side 21-24)
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Men når det gjelder å sende noen i fengsel så bør de jo ha flere krav til testing enn bare observere noe man tror? trodde det stiltes krav til at man feks tar en utvidet urinprøve og blodprøve.

Å sende noen i fengsel er ganske inngripende i privatlivet, og da er det urovekkende at det kun stilles krav til en observasjon. Ansatte kan jo mene at alle er ruset da.

Men om noen finner noe mer oppdatert enn det rundskrivet hadde jeg blitt veldig glad. Jeg klarer ikke å finne noe mer oppdatert, vet ikke hva jeg skal søke på?