Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1150
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Vil gjerne ha meningene deres på et tema som vi er uenige om her hjemme.

Broren min går på urinprøver 1 gang i uka for å få helseattest til førerkort og fordi det er et barn i bildet.

Han mener at det ikke er noe problem å røyke seg noen trekk samme dag som urinprøven er etter den er levert, fordi det rekker uansett å gå ut fra kroppen innen en uke.

Jeg mener det er risikospill og at det kan være at prøven plutselig slår ut positivt på hasj, selv etter en uke og lite inntak. Han mener selv at siden det har gått bra så mange ganger, så går det bra framover også.

Hvor dumt er det å røyke fast 1 gang i uka når man har urinprøve fast 1 gang i uka? Er det jeg som er helt hysterisk og må roe meg ned?

Hvis prøven blir positiv ryker førerkortet han er helt avhengig av på grunn av bosituasjon og det blir trøbbel med barnevernet. Akuratt nå er det hele familien som må kjøre rundt på han fordi han ikke har førerkort.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Idiotisk spør du meg, altfor risky. Dessuten er han ganske idiot å i det hele tatt gamble med det når det handler om ungen sin og barnevernet.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Idiotisk spør du meg, altfor risky. Dessuten er han ganske idiot å i det hele tatt gamble med det når det handler om ungen sin og barnevernet.
Vis hele sitatet...
Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, men vil gjerne høre flere meninger om dette slik at jeg kan vise frem denne tråden til han.
Det som er med hasj er at du kan røyke på mandag, pisse rent 10 dager etterpå, men 8 dager etter du sist pissa kan det slå ut selv om du ikke har røyka mer siden "mandag".
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Det er et risikospill, ja. Nå varierer det fra person til person, men etterhvert kan det hende det plutselig slår ut på en prøve, med tanke på at det er snakk om fast røyking. Mindre mengder vil jeg si er trygt.

Forhåpentligvis kan noen mer om dette enn meg; er det mulighet for at det det er litt igjen i pisset, som etterhvert hoper seg opp, og slår ut på prøven?
Høres helt bak mål ut
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er selvfølgelig helt enig med deg, men vil gjerne høre flere meninger om dette slik at jeg kan vise frem denne tråden til han.
Vis hele sitatet...
Du kan hilse å si han kan skamme seg som "far". Fyh faen. Riske samværsretten sin + lage problemer for familiedynamikk og mor og barn bare for å røyke seg fjern. Tulling! Jævlig kult å la barnevernet få makta over ungen sin.. Not
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man up. Han blir avslørt før eller senere.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Spør han om det er verdt å miste barnet sitt for noen få trekk. Og fortell han hvor dritt livet for barnet hans kan bli hvis hen blir tatt in av barnevernet. Kjenner en kompis som var på instutt flere ganger. Og der møter man som regel barn/ungdommer som har gjort sykt dårlige ting (grov vold, bruk/salg av sterke stoffer, gjengkriminalitet, osv). Vil han virkelig risikere å la barnet hans vokse opp med sånn folk så burde han ikke være far i det hele tatt!
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Spør han om det er verdt å miste barnet sitt for noen få trekk. Og fortell han hvor dritt livet for barnet hans kan bli hvis hen blir tatt in av barnevernet. Kjenner en kompis som var på instutt flere ganger. Og der møter man som regel barn/ungdommer som har gjort sykt dårlige ting (grov vold, bruk/salg av sterke stoffer, gjengkriminalitet, osv). Vil han virkelig risikere å la barnet hans vokse opp med sånn folk så burde han ikke være far i det hele tatt!
Vis hele sitatet...
Han mener selv at det ikke er noen fare for dette, da det er helt trygt å røyke et par trekk en uke før urinprøve og at det umulig kan vises på prøvene siden det har gått bra fram til nå. Jeg er uenig i at det er trygt, selv om det har gått bra fram til nå.

Nå er uansett mor stabil og rusfri, så det er ikke et alternativ med omsorgsovertakelse.
Av rent prinsipp bør han vise at han klarer å la være, uansett om det er snakk om å bli busta eller ikke. For å si det jævlig kort og greit!
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Han mener selv at det ikke er noen fare for dette, da det er helt trygt å røyke et par trekk en uke før urinprøve og at det umulig kan vises på prøvene siden det har gått bra fram til nå.
Vis hele sitatet...

Da er han dum.
At det har gått fint fram til nå er rett og slett flaks. Før eller senere så pisser han ikke rent, og da åpner han lokket til pandoras eske. Dette er gambling.
New generation
colakork's Avatar
Har en kompis så gjorde dette med suksess i hvertfall 7-10måneder.

Han var nesten i mål å få lappen tilbake men så slo prøven ut positivt.

Samme opplegg hele tiden så gikk det plutselig galt.
Selv om det hadde gått smertefritt alle gangene tidligere. Risikospill!
Idiotisk! Og eg er ein idiot. Har gjort det samme sjøl. Utruleg surt å måtte starte på nytt etter mange mnd på prøver. Tok mykje lengre tid enn nødvendig å få lappen tilbake.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, folkens! Godt å se at jeg ikke er alene om å synes dette er risikospill. Han klarer seg jo veldig godt uten rus egentlig, så skjønner ikke det er verdt å risikere førerkortet for et trekk i uka.