Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 25008
Hei og hopp!

jeg og noen kompiser skal røyke litt i kveld. En av dem snakket om at det var mulig å få kjøpe long papers noen steder. Er det noen matvarekjeder eller kiosker som selger slikt? Jeg har bodd litt i Danmark, der solgt 7/11 long papers, eller smoking papers som det heter der. Blir så krunglete å rulle med små rizla, selv om jeg kan lage L`er.
Utlendingene har skjønt det og selger som regel longpapers.
Digital nomade
trippy's Avatar
Jepp, de selger longpapers ofte i kebabsjapper og lignende.
Bor selv i Oslo og her er det utvalgte kiosker som selger dette. Dette gjelder de fleste invandrerkiosker i nærheten av sentrum og utvalgte Narvesen/7-11 i nærheten av sentrum. Har selv gått fra kiosk til kiosk og lett etter det, og aldri trengt å gå til mer enn 4-5 kiosker.

Finnes det ingen headshops du kan dra innom i Akershus? De har hvertfall garantert langpapir.
Mange bensinstasjoner rundt omkring i landet hvor jeg har observert longpapers og filter.
De har det hvertfall på en av utlendingbodene på oslo s, shangri-la og scorpius i byen..
Joker på Holmlia (Hallagerbakken)
Nå glemte jeg å si at jeg bor i Bergen sentrum fortiden. Beklager dette
Da er Scorpius tingen å satse på, ligger i Komediebakken ved Sentralbadet.
De fleste 7/11, småkiosker og tobakksforretninger jeg har vært i det siste selger faktisk OCB, iallefall i Fredrikstad
Ski for your life
kosepaa's Avatar
MIX pleier å ha forskjellige typer long papers.
i asker finner man lang rizzla ocb sort og sølv osv.. nesten i alle mix, narvesen, seven elleven kioskene og bensinstasjoner trodde dette var vanlig over hele landet jeg, men kansje jeg bare har flaks =) tror mange steder har begynt og hjemme papers under disk akkurat som butikke rhar begynt og hjemme røykpakkene sine så mulig vis du er ett sted og ikke finner noe ved første øyekast at de har den under disken eller noe
Trondheim - Prinsessen.
Sitat av InsomniA Vis innlegg
Nå glemte jeg å si at jeg bor i Bergen sentrum fortiden. Beklager dette
Vis hele sitatet...
scorpio og sørensen er stedet
Oliven mat litt bortenfor Grieghallen selger også store rullepapir.
Scorpius i Stavanger også
Da er Scorpius tingen å satse på, ligger i Komediebakken ved Sentralbadet.
word.

Eventuelt 'Witchy bitchy (Nikolaikirkeallmenning 4)
Overalt i smkåkiosker i Oslo (til og med på Byporten). Hvis ikke så anbefaler jeg Shangri La eller Scorpius.
Jeg dro innom Easy 24 for å kjøpe blå risla. Karen i kassa dro frem Kingsize Risla og spurte om jeg ville ha den istedenfor

Mannen var synsk.. hehe
Har bodd både i bergen og oslo, og der har de da longpapers overalt. Innvandrersjapper og alle slags småkiosker har det. Hvertfall i Oslo fikk jeg bare anerkjennende smil de fleste stedene jeg kjøpte det, haha selv fra eldre innvandrere! Det var tider det! Var til og med en som fortalte oss at om vi noensinne var i Pakistan er det bare å si ''Charas hai?'' til hvilken som helst av innehaverne av disse små matbodene som selger sigaretter, brus og samosa overalt. De har visstnok alltid godsaker under disken. Nå skal jeg til Karachi i sommerferien så det skal testes ut
Sist endret av Googæl; 26. februar 2010 kl. 21:42.
▼ ... noen uker senere ... ▼
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Noen som vet om man får kjøpt longpapers/jointpapir i Tønsberg noe sted?
Sitat av pet Vis innlegg
Jeg dro innom Easy 24 for å kjøpe blå risla. Karen i kassa dro frem Kingsize Risla og spurte om jeg ville ha den istedenfor

Mannen var synsk.. hehe
Vis hele sitatet...
Easy på gjelleråsen eller? :P hehe
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av kristerrr1 Vis innlegg
Easy på gjelleråsen eller? :P hehe
Vis hele sitatet...
Den er vel nedlagt?
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen steder det selges longpaper i Oslo på denne tiden av døgnet? Typ bensinstasjon, 7/11 etc?
Lime (eller det som var Lime før) på Grønland.
Sitat av Murdergoon Vis innlegg
Lime (eller det som var Lime før) på Grønland.
Vis hele sitatet...
Ja Lime er det definitivt ikke lengre! Langt fra Tbane stasjonen elr?
Rett forbi Grønland torg.
Stenger vel 23, shiet.
Lurer på om det stenger 24. Usikker, men det har vært min last resort-sjappe før
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Stenger vel 23, shiet.
Vis hele sitatet...
Er en døgnåpen jallasjappe på ene hjørnet borte ved Olympen på grønland.
Var Lime sjappe der en gang før også, så kan være den dere snakker om.
Men nå er det 24/7 åpent der.

Ligger mellom Olympen og Grønland Basar og de selger OCB
Sist endret av KjemikalieX; 12. november 2015 kl. 00:22.
De selger på papir på Bunnpris på Grønland som er døgnåpen.
På baksiden av basaren.
Ekspert på påstander
Deli de Luca, på Torvald Meyersgata Grünerløkka.. De har forskjellige longpapes, åpen 24/7.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tips, kjøp på ebay og spar flere hundre kroner..

Nei, tollen tar ikke rullepapir, og nei du blir ikke "interessant for politiet".
Sitat av InsomniA Vis innlegg
Nå glemte jeg å si at jeg bor i Bergen sentrum fortiden. Beklager dette
Vis hele sitatet...
Ikke vits å dra på Scorpius osv, bare dra til random innvandrerbutikk i sentrum. Vet hvertfall at «alle» i området øst for Strømgaten har det.
gjør som meg å bestill det på ebay.. så har du det liggenes og slipper å stresse med det framover. samtidig er det ca. 5 ganger billigere..
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tips, kjøp på ebay og spar flere hundre kroner..

Nei, tollen tar ikke rullepapir, og nei du blir ikke "interessant for politiet".
Vis hele sitatet...
DETTEE!! Hvorfor gjør ikke folk dette?
En gang i året kjøper jeg rullepapir og filter til 4-500 kroner på eBay. Det dekker et år med røyking for meg, i tillegg til at jeg gir bort pakker til alle venner som spør.

Det koster 50 kroner pr pakke med rullepapir og 50 pr pakke med filter de fleste steder jeg har besøkt. 100 kroner for en pakke av hver. Når man er på femte pakken har man allerede spart penger.
▼ ... flere år senere ... ▼
Noen som vet om eller hvor man får kjøpt longpapes i Stavanger?
Mix, kebab sjapper, små sjapper pleier og ha dei.
Sist endret av Veggen; 7. oktober 2019 kl. 21:17.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Anbefaler heller å kjøpe en hel eske på f.eks ebay. De kioskene tar jo fort 30-50 spenn per pakke og tjener ganske grovt på det.

50 pakker i en eske for ca 300 spenn og så må du i værste fall betale et lite gebyr på det i toll, men du sparer fremdeles mange kroner.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Anbefaler heller å kjøpe en hel eske på f.eks ebay. De kioskene tar jo fort 30-50 spenn per pakke og tjener ganske grovt på det.

50 pakker i en eske for ca 300 spenn og så må du i værste fall betale et lite gebyr på det i toll, men du sparer fremdeles mange kroner.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet, kjøper alltid det men er i Stvg denne uken og glemte å ta med meg! Trenger i kveld, men takk for tips uansett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av vannflaska Vis innlegg
Ja, jeg vet, kjøper alltid det men er i Stvg denne uken og glemte å ta med meg! Trenger i kveld, men takk for tips uansett.
Vis hele sitatet...
Skjønner.

Hm, her i Trondheim er det flere kiosker og butikker (7/11, rema, bunnpris) i sentrum som også har blå rizla, som er tynn som longpapers. Kanskje det er slik i stavanger og? I nød går jo vanlig rizla, det bare smaker litt papir og brenner litt merkelig

Man kan kombinere to papir å lage det vi kaller en "L" som da blir lengre.
Sist endret av Dodecha; 7. oktober 2019 kl. 18:09.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kan rulle i vanlig rizla og bare la filteret være i 1 cm, litt endetobakk og resten av filteret stikke ut, blir som en L. Fungerer best om du røyker alene, skal du passe må du være forsiktig med filteret.
Fikk tak i en pakke til 15 kr på en innvandrerbutikk
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Anbefaler heller å kjøpe en hel eske på f.eks ebay. De kioskene tar jo fort 30-50 spenn per pakke og tjener ganske grovt på det.

50 pakker i en eske for ca 300 spenn og så må du i værste fall betale et lite gebyr på det i toll, men du sparer fremdeles mange kroner.
Vis hele sitatet...
Wish er også verdt å sjekke, de har ofte en del tilbud hvor du får en hel kartong med papes og kun betaler frakt på 10-30kr.
Lille Asia på våland, rett ved kassen. veldig billig og har alltid hatt meg med stoner ting

Sitat av vannflaska Vis innlegg
Fikk tak i en pakke til 15 kr på en innvandrerbutikk
Vis hele sitatet...
Ops så ikke dette, du fant det ja
Sist endret av Gentleman1145; 7. oktober 2019 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.nhz.no/product/nhz-rolling-paper/

Her får dere høykvalitets long papes fra Nordic Herb Zone! Bare 27kr per pakke!
Sitat av Calzan Vis innlegg
https://www.nhz.no/product/nhz-rolling-paper/

Her får dere høykvalitets long papes fra Nordic Herb Zone! Bare 27kr per pakke!
Vis hele sitatet...
Like bra kvalitet som Smoking, OCB, RAW og alle andre som bruker organisk hemp til å lage rullepapir. Smoking, OCB og RAW får du på norske nettsider billigere en 27kr.

Bare sånn for å ha nevnt det.
Jeg kjøpt 50pakker med OCB longpapes, under 200.- på wish. Kjempe fornøyd og har spart sykt mye penger, samt enda mer stress med og kjøpe en pakke i uka.