Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 14562
Ingefærøl med alkohol, altså. Jeg liker brusen, men har drukket en del ordentlig ingefærøl i utlandet. Kan ikke huske å ha sett dette i norge, og jeg har ikke funnet noe på polet. Mener at det var under 4.7% alkohol, og det er dermed ikke å finne på polet (har kikket der også). Hvis noen har sett det i en butikk eller et annet sted, så skrik ut!
Det kan jo hende polet kan importere for deg? Sånt pleier å kunne ordnes.
Dette er jeg nesten sikker på og ha sitt i norske butikker altså!
Muligens Kiwi? Mener ihvertfall og huske at jeg har sitt det..
Sitat av Mozilla Vis innlegg
Dette er jeg nesten sikker på og ha sitt i norske butikker altså!
Muligens Kiwi? Mener ihvertfall og huske at jeg har sitt det..
Vis hele sitatet...
Du har sett den uten alkohol i brushylla
Om det finnes grosister som sender til Norge er vel polet pliktige til å ta det inn for deg, mener jeg å ha lest!
Du kan jo prøve å lage selv? Ser ganske lett ut. http://www.klikk.no/mat/article632202.ece
Sjekk på Meny eller Ultra. De pleier å ha knakende bra utvalg når det kommer til øl.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av anmarix Vis innlegg
Du kan jo prøve å lage selv? Ser ganske lett ut. http://www.klikk.no/mat/article632202.ece
Vis hele sitatet...
"Det blir ikke et øl i tradisjonell forstand , mer en leskedrikk. Ølet får også en helt minimal alkoholprosent (ca 0,4%)."

Tror ts leter etter litt sterkere saker tilogmed jeg synes 0,4% er lite
Leter etter noe med en 4-5%. Vanlig alkoholfri ingefærøl med lime og whisky eller rom er forøvrig svært godt
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du har sett den uten alkohol i brushylla
Vis hele sitatet...
Godt mulig!
Kjøpte noen flasker på systembolaget. Jermiah weed het de. Friske og gode, såå du kan jo søke på det, eller ta turen til søta bror:-)
Aldri sett ingefærøl med alkohol. Hele poenget med ingefærøl var jo at det skulle være uten alkohol.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Aldri sett ingefærøl med alkohol. Hele poenget med ingefærøl var jo at det skulle være uten alkohol.
Vis hele sitatet...
Jasså, takk for et godt svar! Da gir jeg opp jakten etter en alkoholholdig ingefærøl, som tydeligvis er helt poengløst.
Kjøp deg en flaske Fentimans Ginger Beer, det selges på Deli de Luca og enkelte matbutikker. Drittbra produkt. Det er ginger beer slik det er ment det skal være.
Om du vil ha alkohol i den er det jo bare å droppe litt vodka i den
Ja ingefærøl ble et alkoholfritt alternativ. Opprinnelig laget man ingefærøl ved å avbryte gjæringen veldig tidlig.
Da fikk man en leskende drikke selv barn kunne innta.
dette får du kjøpt i norge! belive it or not lærern min kjøpte dette og drakk det i mekk timen
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Sitat av okkla Vis innlegg
dette får du kjøpt i norge! belive it or not lærern min kjøpte dette og drakk det i mekk timen
Vis hele sitatet...
Var nok da alkoholfritt.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Man får kjøpt det med alkohol på furuholmen i lindesnes vest agder vest agder er helt sør om du ikke viste det, though butikken er bare oppe på sommeren når båtfolket er der.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
http://www.google.no/url?sa=i&rct=j&...83501549616045

Denne får du kjøpt på Meny (Tårnåsen) ihvertfall..
Litt større Menybutikker har ingefærøl med alkohol. Det er forøvrig veldig lett å lage selv, umulig å gjøre feil. Ikke til å sammenligne med ingefærøl i brusformat uten alkohol ...
Ville selv bare kjøpt ekte jamaicansk ingefærøl som selges i Lime-butikker og en rekke innvandrerbutikker og blanda med sprit. Den jamaicanske typen er mye sterkere enn den som selges ellers, og vil sikkert maskere spritsmaken ganske godt.
Sist endret av Fatass Skinny; 2. november 2013 kl. 23:08.
Crabbies selges på noen utesteder, så du kan jo spørre etter det neste gang du er ute Aldri sett det i butikken though..
Eurospar i Tromsø har ingeførøl med alkohol, men den var ikke no særlig god.
Ellers så pleier internasjonale matbutikker å selge mye ingefær snacks.
I menybutikker finnes det flere typer gingerbeer/brew med alkohol. Meny Vollebekk har tre forskjellige typer: Crabbies, Hoopers, og en jeg ikke kommer på hva heter. Crabbies som er min favoritt finnes i flere butikker i Oslo og også på utesteder.
Jacobs på Holtet har minst fire-fem forskjellige typer ingefærøl med alkohol. Jacobs er i samme kjede som Meny, Ultra og så videre, så jeg tipper de kan ta det inn uten at de må spesialimportere.