Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1856
Hei, lurte på hvor jeg kan kjøpa en maskin som lage infralyd? (mellom 0.003 og 20 Hz)
Hva skal du bruke denne til? Hvis du har ekstern forsterker å høytallere, så kan du lage en enkel krets med 555-timer, noen motstandere, kondensatore og transistor, samt en jack-kontakt.

Google litt kjapt og fant denne. http://houseofjeff.com/555-timer-osc...cy-calculator/, den kan du bruke til å regne ut verdiene som trengs for at 555-timeren skal gi 20 Hz.
Sist endret av 0xFF; 10. mai 2013 kl. 00:55.
Trådstarter
8 0
bare et lit prosjekt eg vil først se om det funke før jeg fortelle om hva det er
Faglært idiot
sengetøv's Avatar
The Brown sound?
Hvaler hører lyder i dette lydspekteret mange kilometer unna, så nå vet dere hva han skal drive å lokke på.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva skal du bruke denne til? Hvis du har ekstern forsterker å høytallere, så kan du lage en enkel krets med 555-timer, noen motstandere, kondensatore og transistor, samt en jack-kontakt.

Google litt kjapt og fant denne. http://houseofjeff.com/555-timer-osc...cy-calculator/, den kan du bruke til å regne ut verdiene som trengs for at 555-timeren skal gi 20 Hz.
Vis hele sitatet...
Forutsatt at han har en høyttaler som kan spille frekvenser på under 40Hz, noe som er svært tilvsomt.
Trådstarter
8 0
har noen måker som plage meg hver eneste morgen og siden eg ikke har lov å skyte de (er på arbeidsplassen) tenkt eg å se om de reagere på infralyd eller ultralyd for å bli kvitt de
Friend of Laphroaig
Deadlock Radium's Avatar
Donor
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Hvaler hører lyder i dette lydspekteret mange kilometer unna, så nå vet dere hva han skal drive å lokke på.
Vis hele sitatet...
Skal han ut på byen?
Sitat av nobody1 Vis innlegg
har noen måker som plage meg hver eneste morgen og siden eg ikke har lov å skyte de (er på arbeidsplassen) tenkt eg å se om de reagere på infralyd eller ultralyd for å bli kvitt de
Vis hele sitatet...
slanger. Måker er redd for slanger. Letteste løsningen er derfor å gå å kjøpe lekeslanger som ser halveis autentiske ut og spre de utover område hvor du ikke øsker måkene. F.eks. er å legge et par på taket av huset en grei plass å starte.
Trådstarter
8 0
lit for stort område til det
Kan se ut som at høyfrekvent lyd er veien å gå dersom du er drittlei måker.