Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  388 95354
Kjøpte meg endel herbal tea shisha fra hookah-shisha.com. Sammen med det fikk jeg med en boks vanlig shisha. Pakka mi ble ikke stoppet. Handlet for under 200 kroner.
Heisann!
Har røyket Hookah i kort tid, men har to bokser med "Shiazo steam stones". Har en vanlig egyptian bowl og smakte ikke en DRITT når jeg røyket den.
Så lurer på om jeg trenger en vortex eller phunnel bowl for å få noe effekt/smak. Sett de fleste bruker det.
Sitat av insider Vis innlegg
Heisann!
Har røyket Hookah i kort tid, men har to bokser med "Shiazo steam stones". Har en vanlig egyptian bowl og smakte ikke en DRITT når jeg røyket den.
Så lurer på om jeg trenger en vortex eller phunnel bowl for å få noe effekt/smak. Sett de fleste bruker det.
Vis hele sitatet...
Anbefaler vortex bowlen, men det tar også litt tid å lære seg å kontrollere varmen og airflowen, sjekk noen youtube-tutorials.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Anbefaler vortex bowlen, men det tar også litt tid å lære seg å kontrollere varmen og airflowen, sjekk noen youtube-tutorials.
Vis hele sitatet...
Kan du gi noen tips om hvorfor du foretrekker vortex framfor phunnel? Mente at Phunnel er den beste jeg?

Forresten noen som kan linke til noe greit kull som ikke er så dyrt. Skal helst være mye i pakka så jeg har

virker som du for mindre røyk når du bruker vortex noe som er litt nedtur da. De fleste på nettet som prøver ut steam stonesa velger phunnel også?
Noen som vet hvorfor hookah-sisha har så JÆVLA dyr shipping? Dyrere for shipping en bestillingen jo!!
Jeg hadde planlagt å bestille noen varer, men nå har jeg ikke nok kontanter for hånd (personlige årsaker). Søren også, drit irriterende -.-
Noen som vet om det er skadelig for komfyren å tenne kull med det? Ikke selvtennende altså, men sånn som trenger litt tid for å tennes. Har vanlige keramiske topper
Istedet for å bestille quick light coal så klarte jeg å bestille Coco Nara som tar rundt 7 minutter å tenne på med gasskomfyr, noe som jeg ikke har. Finnes det noen andre muligheter?
jeg tenner disse med komfyren min GiN men jeg vet ikke om det er så bra for platene mine...men når du først har fått tent det så er det mye bedre enn quick light coal
For de som bruker naturkull som f.eks. bambuskull og slikt som bruker lang tid på å tennes: Invester i gassbrenner/creme brulée torch.

Synes virkelig den ekstra tiden det tar å tenne kullet er verdt det, for det både smaker bedre og varer lenger enn quicklight kullene. Er ganske sikker på at det er mindre helsefarlig i tillegg, mtp. dette fyrverkeriet som får fyr i quicklightkullet.
Sitat av Some guy Vis innlegg
Kjøpte meg endel herbal tea shisha fra hookah-shisha.com. Sammen med det fikk jeg med en boks vanlig shisha. Pakka mi ble ikke stoppet. Handlet for under 200 kroner.
Vis hele sitatet...
Takk for svar. Bestillte shisha for under 200kr fra smoking-hookah.com for rundt en uke siden, og i dag kom det en pakke med 250g El Nakhla Double Apple pluss noe 50g Fantasia shisha i posten. Skal test det ut senere å poste en review hvis jeg orker
Sist endret av chiliman89; 28. august 2012 kl. 18:04.
Sitat av Izor Vis innlegg
Noen som vet om det er skadelig for komfyren å tenne kull med det? Ikke selvtennende altså, men sånn som trenger litt tid for å tennes. Har vanlige keramiske topper
Vis hele sitatet...
Det er langtifra skadelig å tenne de med keramiske topper. Slike nye glasstopper er jeg litt usikker på men de eldre med keramiske er null problem. er bare børste vekk eventuell aske når platen har blitt kald igjen.
hvis dette er en keramisk topp http://www.expert.no/productimages/l...front_jpg.JPEG ...hva er en "glasstopp" ?

det jeg tenker på er....hvor varm blir en slik topp, og hvor varmt blir kullet?
Sist endret av Izor; 29. august 2012 kl. 19:30.
Sitat av Izor Vis innlegg
hvis dette er en keramisk topp http://www.expert.no/productimages/l...front_jpg.JPEG ...hva er en "glasstopp" ?
Vis hele sitatet...
Det bilde der er vel en glasstopp. De eldre er de med keramikk. Også på en annen side har vi gassplater, slike med flamme under.
Det er er det som kalles keramisk topp. De eldre har emaljerte kokeplater som det heter.
Ok for å rette opp i misforståelsen;
Denne er ingen problemer med å varme opp kull på
http://www.elkjop.no/is-bin/intersho.../w/cp/wcp1.jpg

Denne har jeg aldri prøvd med men da har du sikkert en gammel stekepanne du kan putte kullet i og "steke" det på denne induksjonstoppen
http://www.eltema.no/images/image/Christian/AK/caso.jpg

Som paradigm sier finnes jo også gasstopper som ikke er like vanlig, men sikkert noen som har det også
http://www.eltema.no/images/thumbs/0002868.jpg
Denne antar jeg er veldig vanskelig å plassere noe kull i en flamme så gå for en gammel stekepanne i dette tilfellet også.
Har brukt propanbrenner selv, vil ikke anbefale. Mest pga av det tok lang tid og vanskelig å plassere. Ville nok gått for en enkel hotplate fra elkjøp til et par hundre kroner.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av Elshop Vis innlegg
Har to vannpiper/hookah/shisha fra før men føler de begyner å bli gamle nå.
Skal kjøpe denne:

http://www.hookah-shisha.com/p-99-sp...se-hookah.html

og litt ekstra utstyr.
bla: Vortex bowl.

Kommer på ca 1000 kr totalt.

Noen som har noe peiling på den?

175.61 USD = 1,062.21 NOK

EDIT:

Adda dette også:

Romman 50g
mango
Romman 50g #3:
vanilla
Romman 50g #2:
cola

Noen som har smakt disse?

http://img26.imageshack.us/img26/6999/bade.png

Ok, skal ha disse smakene:
cola
watermelon
plum
sweet melon
ivory coast (pineapple/grapefruit)
good times (citrus/mint)
mango
juicy peach

Men er ikke så sikker på plum...
Vis hele sitatet...
Skal du først kjøpe vannpipe fra Hookah-shisha velger du fra øverste hylle. Jeg har en KM double pear. Storfornøyd med den. Det er også viktig å gjøre litt research før du kjøper. Men jeg anbefaler denne på det sterkeste. http://www.hookah-shisha.com/p-8926-...rt-hookah.html
Kjørte på med KM Trimetal selv for noen år siden. Kunne ikke blitt mer fornøyd
Noen som har erfaring med syntetiske cannabinoider i vannpipe/frukttobakk?
Hva kull er best ?? har noe som ikke er så bra. men det skal være lettantenelig
Sitat av -TulleGutt- Vis innlegg
Skal du først kjøpe vannpipe fra Hookah-shisha velger du fra øverste hylle. Jeg har en KM double pear. Storfornøyd med den. Det er også viktig å gjøre litt research før du kjøper. Men jeg anbefaler denne på det sterkeste. http://www.hookah-shisha.com/p-8926-...rt-hookah.html
Vis hele sitatet...
Jeg gikk for den sphnix 2hoses og jeg er meget fornøyd med den

skal bestille tobakk og da har jeg gått for 3x 250g starbuzz pirates cave og noe annet...

Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Hva kull er best ?? har noe som ikke er så bra. men det skal være lettantenelig
Vis hele sitatet...
vell, natural coals er egentlig best men de tar lang tid å tenne.

Jeg er stor fan av ignite http://www.hookah-shisha.com/c-1064-...charcoals.html.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er ganske blank på dette med vannpipe, men jeg vurderer å kjøpe en snart.
Skal til Thailand i jula og tenker å skaffe en der. Som sagt vet jeg lite om vannpiper.
Noen som har noe å anbefale?
Når det kommer til hva som skal røykes skal det ikke inneholde nikotin eller tobakk.. Ønsker noe godt og kanskje til og med litt sunt
Sitat av h95k Vis innlegg
Noen som har noe å anbefale?
Vis hele sitatet...
Hvis du tar deg litt tid til å se gjennom sidene her, er det nok svært mange forskjellige som anbefales

Sitat av h95k Vis innlegg
Når det kommer til hva som skal røykes skal det ikke inneholde nikotin eller tobakk.. Ønsker noe godt og kanskje til og med litt sunt
Vis hele sitatet...
Siden du ikke har prøvd før, er det jo egentlig bare å teste litt smaker som du vet du liker fra før, f.eks. mat, og ellers teste litt nytt her og der. Selv vil jeg blant annet anbefale eple, sitron, appelsin og drue, og alle disse bestemte jeg meg for å prøve forste gang nettopp fordi de fruktene er jævlig smude
Når det gjelder det som er sunnest er vel egentlig alle de uten nikotin like sunne, hvertfall sunnere enn vanlig frukttobakk med nikotin.
Sitat av h95k Vis innlegg
Er ganske blank på dette med vannpipe, men jeg vurderer å kjøpe en snart.
Skal til Thailand i jula og tenker å skaffe en der. Som sagt vet jeg lite om vannpiper.
Noen som har noe å anbefale?
Når det kommer til hva som skal røykes skal det ikke inneholde nikotin eller tobakk.. Ønsker noe godt og kanskje til og med litt sunt
Vis hele sitatet...

Ville ikke kjøpt i Thailand da jeg er bombe sikker på at du får en Hookah av kina kvalitet, som ruster fort bla bla bla...

Smaker så ville jeg prøvd: Vanilje, Strawberry eller noe som det. Har ikke så mye peiling på Herbal sh*t annet en at det smaker drit uansett hvem smak du tar.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hvis du skal være i Bangkok burde du dra til Sukhumvit soi 3 og prøve en av de arabiske/indiske restaurantene der, mye vannpipe der. De kan sikkert hjelpe deg med å få tak i en også (men pass på prisen)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, jeg lurer litt på om noen har testet slike "tyrkiske" eller "arabiske" vannpiper med cannabis eller marijuana istede for eple tobakk.

Er disse pipene like gode som vanlig cannabis vannpiper?
Marijuana/cannabis må oppnå en temperatur 200 celsius for å evaporere THC, klarer du dette i vannpipen vil det funke bra. Uansett anbefales det å antenne cannabisen direkte for å evaporere alle virkestoffene. Jeg ville heller gått for en dårig hjemmesnekret bong fremfor en hookah.

Det finnes egne vaporiseringsenheter egnet for cannabis.
Sist endret av Lacertosus; 27. desember 2012 kl. 14:49.
Har røyket mye hookah med cannabis i, det funker bra det om du skal koserøyke. Bland sammen med frukttobakk og kos deg med kompiser rundt pipa: godstæmning.
Om du derimot skal røyke deg mongo-stein på ett trekk er en klassisk bong et mye bedre verktøy.
Fikk en kjip hookah av en kamerat fra Irak, stod lenge til pynt da jeg plutselig fikk ideen om å røyke brunt på den, men fikk ikke trekt inn godt nok, så så det ut som det ble mye svinn av det!!
Om du skal få maksimal utbytte av røkingen burde du bruke naturkull fremfor slike lett antennelige kull brikker. De brenner lenger samtidig som jeg tror de oppnår en høyere temperatur enn sistnevnte. Har personlig merket stor forskjell hvertfall. Pleier som regel og blande med frukttobakk, men da gjerne ha mest frukttobakk i bunnen av bowlen og heller fordele cannabisen i midten og toppen av bowlen for å sikre at ingenting av hasjen/weeden blir sugd gjennom hullene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
På kjør med en stor bestilling fra Hookah-shisha nå med nesten en kilo El Nakhla tobakk, den beste! <3 Den er virkelig å anbefale, virkelig. God smak, brennes ikke fort og gir ikke dårlig smak, billig og lett og pakke (på grunn av dens "konsistens". Kjøp!!
Fått noe problemer med kort og penger desverre, alt på grunn av SpendOn... Men men
Lurer på om folk her kan fortelle om sine erfaringer med import av frukttobakk? Som de fleste sikkert har fått med seg er det ikke lov å importere vannpipetobakk http://helsedirektoratet.no/Om/nyhet...ipetobakk.aspx

Denne linken er fra 14 juni 2011.

Mine erfaringer:

April 2011 var jeg i utlandet, kjøpte med en del frukttobakk. Ble stoppa i tollen og forklarte at jeg hadde med frukttobakk. Tolleren sa det gikk greit og lot meg gå.

2012: Bestilt fra hookah-shisha.com flere ganger, aldri fått problemer.

Har også hatt med fra utlandet flere ganger før, men da uten å ha blitt stoppa.

Er det noen her som har fått noen som helst problemer med dette egentlig?
Sist endret av Izor; 20. januar 2013 kl. 09:39.
Hei freaks

Spekulerer på å legge inn en bestilling, men er litt i tvil. hvordan blir det med frakt og toll/moms osv når man bestille fra http://www.hookah-shisha.com? er det en grense for hvor mye man får bestilt osv? og om pakken blir stoppet, blir da både pipa og tobakken beslaglagt, eller blir tobakken tatt, og jeg får pipa?

beklager om dette har stått tidligere, men har ikke tid til å lese alt idag, og ja, jeg er lat
Crazy Son Of A Bitch
Ikkje kjøp shisha tobakk!
Lag den heller selv.. det er billigere, du kan velge akkurat hva smak og "styrke" ôg det er lettere enn mange tror!
Sitat av samiboy93 Vis innlegg
Hei freaks

Spekulerer på å legge inn en bestilling, men er litt i tvil. hvordan blir det med frakt og toll/moms osv når man bestille fra http://www.hookah-shisha.com? er det en grense for hvor mye man får bestilt osv? og om pakken blir stoppet, blir da både pipa og tobakken beslaglagt, eller blir tobakken tatt, og jeg får pipa?

beklager om dette har stått tidligere, men har ikke tid til å lese alt idag, og ja, jeg er lat
Vis hele sitatet...
Pakken blir mest sannsynlig ikke stoppet i tollen, aldri hendt med meg før, og ingenting å betale Hookah-shisha.com er en bra side! på pakken min stod det til og med skrevet "waterpipe + fruit molasses", og min ble ikke stoppet
Sitat av xSAY Vis innlegg
Ikkje kjøp shisha tobakk!
Lag den heller selv.. det er billigere, du kan velge akkurat hva smak og "styrke" ôg det er lettere enn mange tror!
Vis hele sitatet...
fortell gjerne mer
Crazy Son Of A Bitch
Sitat av Izor Vis innlegg
fortell gjerne mer
Vis hele sitatet...
Ingridiensar:
  • Glyserol (kan kjøpast på apoteket)
  • Honning eller sirup
  • Vanleg rulletobakk
  • smaksstoff (gjerne både i fast form og i væske)
  • vatn
  1. Først bland 2 spiseskjeer glyserol med 1 spiseskje vatn
  2. bland så dette i lag med honning eller sirup
  3. derretter tilsetter du tobakk i ønsket mengd (må sikkert prøve og feile litt)
  4. så tilsett du smaksstoff ( mengda varierer veldig, kommer ann på hvor sterk smaken er)
  5. Bland det godt sammen, Vist konsistensen er litt får rennandes, så tilsett mer tobakk eller mer fast smaksstoff)
  6. Filtrer ut væska med eit kaffifilter
  7. Vist konsistensen fortsatt er får flytande, så kan du la det tørke en stund
  8. Også er det bare å fyre opp pipa og kose seg med hjemmelaga shisha!

NB! NB! NB! NB!
Vist du ikkje vil ha nikotin i, så kan du faktisk bruke tynne tredfliser som du har spikket ut av eit tred

Virkemåte til dei forsjellige ingridiensane:
  • Glyserolen er det som gjer den typiske tjukke shisha røyken!
  • Honning/sirup er får å gje den søte smaken
  • Tobakken er selvfølgelig får å gje "rusen"

Send gjerne PM om de har noen spørsmål!
Sitat av xSAY Vis innlegg
NB! NB! NB! NB!
Vist du ikkje vil ha nikotin i, så kan du faktisk bruke tynne tredfliser som du har spikket ut av eit tred


Send gjerne PM om de har noen spørsmål!
Vis hele sitatet...

Det er ikke godt :P smaker bark, har prøvd Al fakher herbal og det smakte bark, ikke godt.

her er min nye order fra Hookah-shisha.com

bubble gum
Starbuzz 200g Flavor #2::
coco jumbo
Starbuzz 200g Flavor #3::
passionfruit mojito
Starbuzz 200g Flavor #4::
peaches & cream
Starbuzz 200g Flavor #5::
wild mint
Ignite Hookah Charcoals 40mm - 1 Box (100 Pieces)
250g x2 sex on the beach
Easy Hookah Foil Pack
Khanjar Hookah Tongs
Starbuzz 250g:
arabian coffee
Starbuzz 250g #2::
pirate's cave
Starbuzz 250g #3::
cappuccino
Starbuzz E-Cig Flavor::
simply mint
Starbuzz E-Cig Flavor #2::
sex on the beach
Goliath Vortex Hookah Bowl
Egyptian Bowl Grommet - QTY: 5
Syrian Hose Grommet - QTY: 5
Phunnel Hookah Bowl:: 1
Mod Bowl Grommet - QTY: 1
Starbuzz 250g:
coconut
Starbuzz 250g #2::
winter fresh
Starbuzz 250g #3::
lebanese bombshell
Crazy Son Of A Bitch
Sitat av Elshop Vis innlegg
Det er ikke godt :P smaker bark, har prøvd Al fakher herbal og det smakte bark, ikke godt.
Vis hele sitatet...
Selfølgelig er det bedre med ekte tobakk, men får dei som helst ikkje vil ha i seg nikotin er dette eit bra alternativ!
Sitat av xSAY Vis innlegg
Selfølgelig er det bedre med ekte tobakk, men får dei som helst ikkje vil ha i seg nikotin er dette eit bra alternativ!
Vis hele sitatet...
Joda, selvfølgelig bra alternativ men det smaker ikke særlig godt :P

har prøvd både Al Fakher herbal strawberry og vannmelon og begge to smakte kun bark.
Crazy Son Of A Bitch
Sitat av Elshop Vis innlegg
Joda, selvfølgelig bra alternativ men det smaker ikke særlig godt :P

har prøvd både Al Fakher herbal strawberry og vannmelon og begge to smakte kun bark.
Vis hele sitatet...
Men har faktisk litt å si hva tred man bruker også, vist man skal være skikelige så hadde det vert lurest å bruke tred i fra den smaken man brukar
forxmpel: bruke apelsintred når man skal ha appelsinsmak, merker faktisk forsjel!
Sitat av Izor Vis innlegg
Lurer på om folk her kan fortelle om sine erfaringer med import av frukttobakk? Som de fleste sikkert har fått med seg er det ikke lov å importere vannpipetobakk http://helsedirektoratet.no/Om/nyhet...ipetobakk.aspx

Denne linken er fra 14 juni 2011.

Mine erfaringer:

April 2011 var jeg i utlandet, kjøpte med en del frukttobakk. Ble stoppa i tollen og forklarte at jeg hadde med frukttobakk. Tolleren sa det gikk greit og lot meg gå.

2012: Bestilt fra hookah-shisha.com flere ganger, aldri fått problemer.

Har også hatt med fra utlandet flere ganger før, men da uten å ha blitt stoppa.

Er det noen her som har fått noen som helst problemer med dette egentlig?
Vis hele sitatet...
10/19/2012 - Null problemer kom igjennom med en gang (Hookah-shisha.com)
9/6/2012 - Null problemer kom igjennom med en gang (Hookah-shisha.com)
8/4/2012 - Null problemer kom igjennom med en gang (Hookah-shisha.com)
Skal bestille dette i løpet av to uker, hva synes dere?

tror dere den kommer igjennom tolla?
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Sist endret av VitoScaletta; 24. januar 2013 kl. 23:04.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Skal bestille dette i løpet av to uker, hva synes dere?

tror dere den kommer igjennom tolla?
SPOILER ALERT! Vis spoiler

Vis hele sitatet...
For å være ærlig tror jeg tollen blir mistenksom om de ser en svær pakke med ulovlige substanser. Derfor ville jeg ha delt opp bestillingen i flere mindre pakker.. Og bestille de med en ukes mellomrom
Sitat av mroj Vis innlegg
For å være ærlig tror jeg tollen blir mistenksom om de ser en svær pakke med ulovlige substanser. Derfor ville jeg ha delt opp bestillingen i flere mindre pakker.. Og bestille de med en ukes mellomrom
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at det er så jævlig dyrt i shipping. Jeg tror heller de blir mistenksomme når jeg får pakke vær uke
Du må huske å fortelle oss om den går gjennom eller ikke
Sitat av Izor Vis innlegg
Du må huske å fortelle oss om den går gjennom eller ikke
Vis hele sitatet...
I will, får bare be til alt som det er mulig å be til haha.
Fikk i dag igjennom en stor pakke fra Hookah-Shisha (2 vannpiper, diverse utstyr, flere pakker med tobakk), og den gikk fint igjennom tollen. Totalt hadde pakken en verdi på 1100 kr, men avsenderen skrev 40 dollar som verdi, så det ble kun en forenklet tollbehandling. I tillegg til dette var ikke avsender oppgitt som Hookah Shisha, men et privat navn (som jeg ikke kommer til å skrive her).

Så ja, HS kan anbefales på det sterkeste når man skal kjøpe store og små pakker med vannpipeutstyr.
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Fikk i dag igjennom en stor pakke fra Hookah-Shisha (2 vannpiper, diverse utstyr, flere pakker med tobakk), og den gikk fint igjennom tollen. Totalt hadde pakken en verdi på 1100 kr, men avsenderen skrev 40 dollar som verdi, så det ble kun en forenklet tollbehandling. I tillegg til dette var ikke avsender oppgitt som Hookah Shisha, men et privat navn (som jeg ikke kommer til å skrive her).

Så ja, HS kan anbefales på det sterkeste når man skal kjøpe store og små pakker med vannpipeutstyr.
Vis hele sitatet...
samme her når jeg fikk pakker av H-S.

Var av privat navn og hadde $40 på verdi sedlen.
Sitat av Amundfoss Vis innlegg
Pakken blir mest sannsynlig ikke stoppet i tollen, aldri hendt med meg før, og ingenting å betale Hookah-shisha.com er en bra side! på pakken min stod det til og med skrevet "waterpipe + fruit molasses", og min ble ikke stoppet
Vis hele sitatet...
Min den ble stoppet tidligere i år. Frister ikke å kjøpe flere ganger når slikt skjer :/