Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 658
Har hørt på Rules av The Whitest Boy Alive lenge, og jeg syntes virkelig det er et fantastisk album. Jeg digger akkordene, luften i låtene deres, jeg digger måten det hele er så sykt funky på. Rhodesen låter så krem som et rhodes kan låte.

Det store spørsmålet er - har dere noen forslag til annet som kan flyte min båt? Jeg er fan av jazz, funk og annen rock og takler ikke mye annet av de indie-greiene som dukker opp på similar artists. Hele opplegget med de chille, men atter så funky låtene er fantastisk. Så hva sier dere?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
John Scofield - A Go Go

Det er det første albumet jeg kom til å tenke på da du liker chill og funky musikk med en del luft i seg. Dette er et instrumental-album med mye variasjon i seg. Det minner vel egentlig ikke så mye om Whitest Boy Alive (det er et sykt fett album du henviser til btw), men det er allikevel utrolig fett! Dyktige musikere, leken improvisasjon og ekstremt gode komposisjoner. Titellåten har kanskje et av de mest smoothe gitarriffene noensinne!
Hvis du likte The whitest boy alive, liker du sikkert Kings of convenience også. Samme folka, men bare akustiske instrumenter i bruk.

Digger du funky grooves som ikke er for jazzy anbefaler jeg Steely Dan på det sterkeste. Little feat og!
Baxter Dury med Floor Show albumet, fantastisk!
Verken jazz, funk eller annen rock, men du burde sjekke det ut:
Vinter in Hollywood - Ride Like the Wind
Gorillaz - Dirty Harry