Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3122
For noen uker siden klarte jeg å slå en stålstang rett i MacBook Proen min. Klarte å lage to merker i den. Det er ikke en ripe, og den er mindre enn kameraet på en iPhone.

Det er ikke sånn at de kommer i nærheten av henda mine når jeg skriver, men det er mer det at jeg ikke klarer å slutte se på de. Jeg gnukker på de osv. Gjør meg voldsomt ukonsentrert.

Anyways, noen tips til å glemme disse to merkene i MacBooken min, eller en måte å fjerne det på?

Edit: dette er ingen spøk! Full seriøsitet. Og nei, jeg er ikke gal eller noe sånt.
Sist endret av ios77; 8. juni 2012 kl. 12:29.
klistremerke av et eller annet.

Ute av syn, ute av sinn.
bare send den til meg så er den ute av syne

klistremerker som f4celess sier er vel eneste mulighet
Shit happens. Lev med det.

Men det er lett for meg å si. Mine Mac'er er plettfrie.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Virker som du har tvangstanker.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Virker som du har tvangstanker.
Vis hele sitatet...
Jeg tar alltid tyggisene mine ut av pakken i en spesiell rekkefølge slik at det blir et zig-zag mønster av noe slag, lurer på om jeg har litt ocd tendenser jeg og.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Jeg tar alltid tyggisene mine ut av pakken i en spesiell rekkefølge slik at det blir et zig-zag mønster av noe slag, lurer på om jeg har litt ocd tendenser jeg og.
Vis hele sitatet...
Jeg tar alltid de som ligger i nederste delen av pakken først, sånn at jeg kan rive den av når jeg er halveis og pakken tar mindre plass i lommen.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvor på maskinen er merkene? Er det kun merker i overflaten eller er det en bulk?
Er det bulk kan det hende du kan demontere maskinen og banke de ut fra andre siden.
Ellers må du bytte den delen der merkene er.
Trådstarter
Sitat av datagutten Vis innlegg
Hvor på maskinen er merkene? Er det kun merker i overflaten eller er det en bulk?
Er det bulk kan det hende du kan demontere maskinen og banke de ut fra andre siden.
Ellers må du bytte den delen der merkene er.
Vis hele sitatet...
Tenkte å kjøpe det de har leggert aluminuimen med. Anodized aluminum er macen tydeligvis. Tenkte å kjøpe litt sånn og dryppe på, hvis det går an?
anodisering er ikke lakkering, ved anodisering så legges aluminiumet i et elektrolytt hvor legeringen de har på blir oppløst via elektrolyse for å så feste seg i materialet som skal anodiseres.

og nei du får ikke kjøpt en industriprosess på flaske
Prøvd å bruke et middel som heter Autosol?
Er slipemineraler i denne polishen, samt produktet er ganske sterkt, så kan hende det vil fjerne merkene
Trådstarter
Sitat av elkjip Vis innlegg
anodisering er ikke lakkering, ved anodisering så legges aluminiumet i et elektrolytt hvor legeringen de har på blir oppløst via elektrolyse for å så feste seg i materialet som skal anodiseres.

og nei du får ikke kjøpt en industriprosess på flaske
Vis hele sitatet...
Hm... intressant. Vel, går det an å kjøpe seg en slags væske som setter seg der og dekker til så det ikke blir synlig?
Har du et bilde?
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Jeg tar alltid de som ligger i nederste delen av pakken først, sånn at jeg kan rive den av når jeg er halveis og pakken tar mindre plass i lommen.
Vis hele sitatet...
Det er jo sånn pakken sier man skal gjøre.
Sitat av ios77 Vis innlegg
Hm... intressant. Vel, går det an å kjøpe seg en slags væske som setter seg der og dekker til så det ikke blir synlig?
Vis hele sitatet...
TVshop (lol) har noe sånt som skal "gå i dybden" og ripene blir "helt borte".
Du må beise sjarken!
Det TVshop har er bare klarlakk som fyller riper i billakk.
Når riper oppstår er det strukturen i lakken som blir ødelagt, påfører du klarlakk vil klarlakken dekke over og du vil ikke kunne se ripa lengre, men den vil fortsatt være der.
Skaff deg psykolog. Viss dette er tvangstanker, så kan dette utvikle seg.
Du må beise sjarken!
Er vell kanskje å gå litt langt å kalle det tvangstanker, jeg har akkurat det samme med bilen min, er et steinsprang på pansret som irriterer meg noe inni helvette, men jeg vil ikke kalle det tvangstanker.
Kanskje ekstra surt når noe så dyrt ( les: bil/mac) blir skadet fordi det er noe man bruker mye og har mye verdi ( ikke sentimentalt, men i form av salgsverdi)
Skjønner deg godt!

Det finnes jo keyboardcovers, som dekker hele maccen
Regner med du ikke har eid Mac'en så veldig lenge? De fleste er vel sånn i starten når de har kjøpt noe, livredd for riper osv. Etter en stund gir du en god f i sånne smådetaljer
Drypp stearin ned i hakket og ''puss'' over slik at den går i ett med overflaten! Problem solved.
Hvis Mac'en var ny så skjønner jeg hvaTS mener.

Det har har seg slikt at dyre, fine ting man skal bruke mye blir sett på som helligt i starten, og at man ønsker å ha den så blettfri som mulig.

For min del så lastet jeg bare ned og mer tvilsomme torrenter etter en stund med min PC. OG jeg som er NOOB får lett smånoia for sånt..
Sist endret av Prompdompap; 8. juni 2012 kl. 15:18.
Hva med å lage ei ny skikkelig svær ripe eller bulk med vilje? Da vil du neppe legge merke til de småskrapene du har nå.
Når du har hatt den mac'n en stund så vil du generelt drite i det. jeg feks, jeg tar godt vare på mobiltelefonen helt til den får en ripe/skade. da er jeg plutselig mere uforsiktig, dritten er jo allerede skadet så hvorfor ikke? merker dette med pcen min og.
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Har du et bilde?
Vis hele sitatet...
http://i47.tinypic.com/2h5oair.jpg

Det er også som sagt en nede ved keyboardet, men de er på akkurat samme størrelse.
Sitat av ios77 Vis innlegg
http://i47.tinypic.com/2h5oair.jpg

Det er også som sagt en nede ved keyboardet, men de er på akkurat samme størrelse.
Vis hele sitatet...
ser ikke en dritt, ta på lyset på tastaturet og bruk blitz.
Sitat av ios77 Vis innlegg
http://i47.tinypic.com/2h5oair.jpg

Det er også som sagt en nede ved keyboardet, men de er på akkurat samme størrelse.
Vis hele sitatet...
Jeg ser ingen riper?
http://bildr.no/thumb/1199827.jpeg

Episk stort hakk på høyre side.
Sist endret av curx; 8. juni 2012 kl. 16:49.
Trådstarter
Sitat av lefsaker Vis innlegg
http://bildr.no/thumb/1199827.jpeg

Episk stort hakk på høyre side.
Vis hele sitatet...
Okei... jeg overreagerer og det blir litt dumt da folk ser det og ler seg ihjel - "hvem er han duden her? han har problemer!!" OG JA: den er ny - 3 månder.

Le dere ihjel, men det er bare sykt plagsomt å måtte komme borti dem hele tiden.
Sitat av ios77 Vis innlegg
Okei... jeg overreagerer og det blir litt dumt da folk ser det og ler seg ihjel - "hvem er han duden her? han har problemer!!" OG JA: den er ny - 3 månder.

Le dere ihjel, men det er bare sykt plagsomt å måtte komme borti dem hele tiden.
Vis hele sitatet...
Sett på et klistremerke, eller noe lignende. Jeg har selv et par hakk i macen, som jeg egentlig ikke bryr meg så mye om.
ser ikke en dritt jeg... :L
Skjønner deg godt. Kjøpte nettop ny mobil som jeg hadde ventet lenge på. Det første jeg gjør er lage ripe i den. Utrolig irriterende!
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Sitat av ios77 Vis innlegg
Og nei, jeg er ikke gal eller noe sånt.
Vis hele sitatet...
Sikker på det? Men yeah:

1. Gå til biltema
2. Kjøp finsparkel og pussepapir
3. Anskaff en boks sølvspray
4. Instant mac renewal!

Forøvrig, en hilsen fra "tor på gruppa":
lær deg touch så slipper du å se ned i det hele tatt
Sist endret av tripflag; 8. juni 2012 kl. 18:14.
Forstår deg, ts. Småting som irriterer blir en belastning på psyken og over tid blir det verre. Tror alle er enige i det. Folk som ikke tar småting seriøst er folk som gir faen og det er mangel på dårlig holdning

Hvordan har du løst det? Klistremerke høres ut som en god idè, gjerne ett som passer til fargen på laptop'en så det ikke blir irritasjon synsmessig.
Sist endret av Taurean; 8. juni 2012 kl. 18:16.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Forstår deg, ts. Småting som irriterer blir en belastning på psyken og over tid blir det verre. Tror alle er enige i det. Folk som ikke tar småting seriøst er folk som gir faen og det er mangel på dårlig holdning

Hvordan har du løst det? Klistremerke høres ut som en god idè, gjerne ett som passer til fargen på laptop'en så det ikke blir irritasjon synsmessig.
Vis hele sitatet...
Nå er det en sunn balanse i alt. Viss trådstarter ikke klarer å konsentrere seg om hva han skal gjøre på maskin pga dette merket.
Så er dette en av de mange spørsmålene som best besvares av trent medisinsk personale, og ikke freaks.
Sitat av InTrance Vis innlegg
Nå er det en sunn balanse i alt. Viss trådstarter ikke klarer å konsentrere seg om hva han skal gjøre på maskin pga dette merket.
Så er dette en av de mange spørsmålene som best besvares av trent medisinsk personale, og ikke freaks.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber delvis med å kjøre truck. Hvis jeg merker at noe er annerledes i trucken som vanligvis ikke er, f.eks. setet er trukket litt tilbake\frem, speilet er flytta på, instrumentene forandret, spakene flyttet, det har festa seg noe på hjulet, skitt på displayet ....... da tar jeg meg merke i det og gjør noe med det med èn gang, ellers vil det ta en del av konsentrasjonen min.

Jeg kan garantere deg at du kan finne lignende tilfeller i jobben din, selv om det ikke var jobb det var snakk om i utgangspunktet.
Trådstarter
Sitat av InTrance Vis innlegg
Nå er det en sunn balanse i alt. Viss trådstarter ikke klarer å konsentrere seg om hva han skal gjøre på maskin pga dette merket.
Så er dette en av de mange spørsmålene som best besvares av trent medisinsk personale, og ikke freaks.
Vis hele sitatet...
Det er ikke et så SYKT stort problem, men det er bare det at jeg noen ganger kommer borti dem og begynner å merke dem igjen. Lurte på hvis det var en veldig kvikk måte å gjøre det nærmest usynlig på.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Jeg tar alltid tyggisene mine ut av pakken i en spesiell rekkefølge slik at det blir et zig-zag mønster av noe slag, lurer på om jeg har litt ocd tendenser jeg og.
Vis hele sitatet...
Er nok ikke ocd med mindre det hindrer deg i å leve normalt.

Feks folk som må skru av lysbrytere med beina pga de har frykt for å få møkk på fingrene, kan man si har et problem.
Trådstarter
Hei! Hvis det var noen som lurte på om det gikk over eller om jeg fiksa det, les: Jeg klarte å glemme de to. Var vel mer det at jeg er stressa etter eksamen og alt det der. Henger meg oppi ganske mye rart! Men uansett... jeg klarte å slutte tenke på de - trengte nok å få det ut på Norsk Freakforum! Takk for hjelp!