Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2743
Hei har fått et virus på pcen som jeg ikke klarer og bli kvitt og har derfor bestemt meg for og reinstallere windows på laptopen. Jeg ser at jeg har en partisjon som heter Recovery men hvordan funker dette? Den er 12gb stor men når jeg velger systemgjenoppretting får jeg bare beskjeden om at det ikke finnes noen gjenopprettingspunkter. Noen som har svar på hva dette kan være
Hvilken Pc er dette? Merke og modell er alltid en god ting å ta med i tråder hvor en spør om råd, spesielt ang systemendringer da disse kan variere en del avhengig av merke/modell.

De fleste ferdigkjøpte PCer i dag kommer med forhåndsintallert OS, hvor det enten er laget en backuppatrisjon eller du må brenne ut et recoverysett etter at OSet er installert første gang. Du kan selvfølgelig gjøre dette på et senere tidspunkt også, men det er like etter førstegangsopsettet du blir rådet til å gjøre det. Om du har gjort det, er det bare til å kjøre på. Om mulig, husk å ta backup av alt på C: du vil ta vare på. OM ikke finner du det som regel en plass i startmenyen din under alle programmer>merkepåprodusent>recovery eller i den duren.

Om det derimot er slik at du har en egen bootpartisjon du kjører recovery fra ( vil tro det siden din er 12GB) så er det som regel enten F2 eller F8 en holder inne under oppstart, like etter bootscreen, for å komme til recovery menyen, men hadde du sagt hvilken merke og modell du hadde hadde det vert enklere å hjelpe.

Du kan eventuelt finne det ut selv ved å gjøre noe du burde gjort før du postet tråden her; google det.
Scouser
danseku's Avatar
Trådstarter
Beklager, men tekniske pc ting har jeg ekstremt lite peiling på.

Pcen er en HP pavilion dv6 Notebook PC


Skal ta og prøve på du skrev, og tusen takk for all hjelp.
Sitat av danseku Vis innlegg
Beklager, men tekniske pc ting har jeg ekstremt lite peiling på.

Pcen er en HP pavilion dv6 Notebook PC


Skal ta og prøve på du skrev, og tusen takk for all hjelp.
Vis hele sitatet...
Helt i orden.

Nå som jeg fikk merke og modell kan jeg etter litt googling si at det er F11 du mest sannsynlig skal trykke når maskinen din starter opp.

Hvilket OS bruker du? XP, Vista eller 7 ? og modellen din heter mest sannsynlig noe mer enn bare DV6. Det finnes flere modeller som begynner på "DV6".

Håper noe av dette hjelper.
Hewlett Packard = F11