Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 649
Jeg (og en kollega) har et snodig problem som oppsto for 2-3 måneder siden.

Vi var begge pålogget MSN fra maskinen på jobb - da vi i tillegg prøvde å koble oss til hjemme. Hvis jeg husker riktig fikk vi problemer med at vi hele tiden ble avlogget, og vi bestemte oss for å "kicke" klienten som var pålogget på jobb.

Etter dette har ingen av oss kunne logget på fra jobb. Rekker akkurat å se hele kontaktlisten når jeg logger på, før jeg blir frakoblet. Hvis jeg logger på med "Vis som frakoblet" - så forblir jeg pålogget helt til jeg velger "Vis som pålogget". Da blir jeg kastet ut med en gang.

Logger jeg på MSN hjemme fungerer alt helt fint, men hvis jeg så kobler opp VPN mot jobb og logger meg på - blir jeg kastet ut.. Har også prøvd på andre maskiner på jobb, men hovedkontoen min på MSN blir bare kastet ut. Det fungerer fint på andre kontoer, men meg og han ene kollegaen min blir kastet rett ut.

For å "fikse" problemet endte jeg opp med å installere Pidgin - men da jeg etter en reformat av maskinen på jobb idag av gammel vane installerte MSN Live Messenger igjen, ble jeg litt nyskjerrig på hva som kan være feil? Det virker nesten som den tjenesten i MSN som lar deg logge av andre klienter på din konto - har hengt seg? Siden dette tydeligvis baserer seg på IP, da MSN fucker seg ved tilkobling til VPN?

Rotete post, men tips taes imot med takk!