Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3054
Hei, har lenge vurdert å kjøpe en Ps4, nå som pro versjonen har kommet så vurderer jeg å gripe sjansen. Nå har det seg slik at min bror har bursdag i dag, så jeg vurderer å overraske han med en Ps4. Etter litt lesing så kom jeg over game sharing, prøvde å lese litt, men var litt for lenge siden jeg har drevet med konsoll så skjønte ikke alt. Ble nevnt noe on sub og master account, låse en ps4 ID som main osv. Er det noen her som kunne ha forklart hvordan dette funker i praksis. La oss si jeg kjøper FIFA 17 til ps4, vill min bror som eier den andre ps4 konsollen under samme taket ha mulighet til å spille det uten å kjøpe en kopi?
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Litt usikker på hva du spør om her.

Men hvis du mener at du eier FIFA 17 til din PS 4, og du overrekker spillet til din lillebror som også skal spille det. Så vil svaret være at dere begge får installert spillet, og spille på hver deres konto. Men dog ikke samtidig.
Da må begge ha en kopi hver.
Sitat av SDRLx3 Vis innlegg
Litt usikker på hva du spør om her.

Men hvis du mener at du eier FIFA 17 til din PS 4, og du overrekker spillet til din lillebror som også skal spille det. Så vil svaret være at dere begge får installert spillet, og spille på hver deres konto. Men dog ikke samtidig.
Da må begge ha en kopi hver.
Vis hele sitatet...
https://www.google.no/amp/www.playst...?client=safari

En artikkel på det her, men skjønte ikke alt.
Sånn game sharing fungerer på ps4:

Du lager deg en account + en venn har en account.
Du må da sette din bruker som primær på hans ps4, han må gjøre det samme på din.
Da får du tilgang til å laste ned alle spillene han har kjøpt, deretter kan du laste det ned og spille.

Dere kan også spille samtidig imotsetning til hva SDRLx3 sier, så om du laster ned fifa og dere har satt ps4'ene som primær hos hverandre så kan dere spille sammen uten problemer.
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Sånn game sharing fungerer på ps4:

Du lager deg en account + en venn har en account.
Du må da sette din bruker som primær på hans ps4, han må gjøre det samme på din.
Da får du tilgang til å laste ned alle spillene han har kjøpt, deretter kan du laste det ned og spille.

Dere kan også spille samtidig imotsetning til hva SDRLx3 sier, så om du laster ned fifa og dere har satt ps4'ene som primær hos hverandre så kan dere spille sammen uten problemer.
Vis hele sitatet...
Så PS tillater flere enn 1 primær?

Hvis ikke høres det jo nesten ut som om man bare bytter PS :P Skal holde tyst, ser ut som om jeg ikke helt forstår dette!
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Sånn game sharing fungerer på ps4:

Du lager deg en account + en venn har en account.
Du må da sette din bruker som primær på hans ps4, han må gjøre det samme på din.
Da får du tilgang til å laste ned alle spillene han har kjøpt, deretter kan du laste det ned og spille.

Dere kan også spille samtidig imotsetning til hva SDRLx3 sier, så om du laster ned fifa og dere har satt ps4'ene som primær hos hverandre så kan dere spille sammen uten problemer.
Vis hele sitatet...
Ah, det er jo ganske greit, unødvendig å bruke 1000kr på FIFA, la oss si min psn bruker inneholder alles spill. Kjøper spillene på brukeren min laster de ned. Går på ps4en til bruttern, setter min bruker som prim på den, og deaktiverer primary på min. Da kan begge spille FIFA samtidig uten problem? Og hvis jeg kjøper last of us, så kan han også laste ned det å spille uten problemer? Og alt dette håper jeg går samtidig.
Så PS tillater flere enn 1 primær?
Vis hele sitatet...
Altså du har 2 ps4 konsoller, også setter du opp din acc som primær på hans ps4, og hans som primær på din egen.
Velger du å fjerne din som primær på hans igjen så mister du spillene du har lastet ned fra han og omvendt (bare selve spillet, ikke save's eller sånne ting)
Så du kan alltids velge noen andre som kanskje har noen andre spill så man ''byttelåner'' på en måte.

Går på ps4en til bruttern, setter min bruker som prim på den, og deaktiverer primary på min. Da kan begge spille FIFA samtidig uten problem? Og hvis jeg kjøper last of us, så kan han også laste ned det å spille uten problemer? Og alt dette håper jeg går samtidig.
Vis hele sitatet...
Ja, altså hans må ha din som primær og din må ha hans som primær da
Da skal begge kunne spille helt uten problemer, samme med last of us.
Har gjort dette med en kompis siden vi fikk oss ps4 på launch og har aldri hatt noe problem med det utenom at en av oss noen ganger mangler ps plus medlemskap (ettersom noen spill krever dette selv i split screen)
Funker veldig greit med tanke på at vi begge slipper å kjøpe det samme spillet til 500-1000kr, så vi bytter heller litt på å kjøpe nye spill