Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1432
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
  • Gi kritikk til andres arbeid i lang tid, som forhåpentligvis får dem til å måke til meg når jeg endelig legger ut noe? Check.
  • Legge ut noe for kritikk? Check.
  • Bli bedre fotograf? Vi får se.

[CENTER]http://i27.photobucket.com/albums/c184/Jonta/Oceandrop.jpg

Oceandrop
Mellom Höfn og Vik

http://i27.photobucket.com/albums/c184/Jonta/Gullfoss.jpg

Gullfoss
Kraftigste naturorgasme[/CENTER]
Første bildet var helt sykt. Måtte stirre lenge før jeg faktisk så at det var en vegg av is. Smellvakkert
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Første bildet var helt sykt. Måtte stirre lenge før jeg faktisk så at det var en vegg av is. Smellvakkert
Vis hele sitatet...
Jeg mener også de første var dritbra MEN jeg kom fram til at det ikke var en vegg av is, men en bølge Nå er jeg mer i tvil.

Et bilde jeg sikkert kunne brukt som bakgrunn

sikkert en del slike bilder som finnes fra før da..
Sist endret av fotonewbie; 13. desember 2011 kl. 23:06.
Fint, men kjedelig.

Likte dråpen på det første bildet som ga det livsviktig vitalitet.

Likte ikke steinen i forgrunn på det andre som stjal alt fokus.
Det han over sier

synes ikke det første bildet er kjedelig tho
Sist endret av NordicFoto; 13. desember 2011 kl. 23:19.
Bilde 1#

Veldig bra! Veldig fin komposisjon og veldig fin fokus!
Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør det spessielt... men det er noe


Bilde 2#

Også veldig bra, men føler det er noe som mangler. Ville kanskje prøvd å gått ett skritt tilbake og litt til venstre for å få med litt mer av den fjellhylla til høyre.

Stå på! Ta flere slike bilder
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Bilde 1#

Veldig bra! Veldig fin komposisjon og veldig fin fokus!
Klarer ikke helt å sette fingeren på hva som gjør det spessielt... men det er noe

Vis hele sitatet...
At det ser ut som Titanic som pløyer seg gjennom havet?

EDIT: Ironisk nok.
Jeg trekker tilbake alt jeg sa Jonta, du er et geni.
Sist endret av The Great Catsby; 13. desember 2011 kl. 23:21.
Sitat av G4ndj1 Vis innlegg
At det ser ut som Titanic som pløyer seg gjennom havet?
Vis hele sitatet...
hmm, ser faktisk ut som skråget til en båt ja

her er det isfjellet som krasjer i en båt nesten
edit: mangler båten da
Sist endret av GreenRay; 13. desember 2011 kl. 23:22.
Vakre bilder Jonta.
Virkelig nydelig!
Kan noen forklare meg hva det første bilde er? Evt et zoom ut bilde, for jeg er lei av å stirre å enda ikke finne en forklaring
Det første bildet er vel en bølge? Uansett, begge bildene var kule, synes steinen som du har tatt med helt nede i høyre hjørne var unødvendig.
Likte det første bildet! Jeg kan stirre inn i det leenge uten å skjønne nøyaktig hva det er, og det er i grunn noe av det som gjør det facinerende!

Andre bildet var også fint, men ikke så spesielt som det første.
Jeg vet selv av erfaring at naturbilder fort kan bli kjedelige hvis man ikke inkluderer et eller annet blikkfang i bildet.

Men stå på! Det er bare å ta massevis av bilder, så blir det bedre og bedre!
Trikset er å tenke nytt =)
Props! KP fra meg. Synes bilde nr.1 var über rått
Likte begge bildene, men synes Steinen/klippen i høyre hjørne på bilde 2 forstyrrer en del, og det er alt jeg har å komme med.
"Oceandrop"

- Behagelig og enkelt
- Ser ut som ytterkanten av isen har grei skarphet, men jeg skulle gjerne sett at også isen innover på venstresiden hadde vært skarp.
- Det jeg syns er penest i bildet, er definitivt vannet rett ved siden av iskanten, veldig klart og turkist. Dråpen gir meg ikke så mye da den er så langt unna og rett ved noen ringer som ser ut som en annen dråpe som nettop har falt. Kunne prøvd å fokusert mer på det området, og zooma mer inn. Det tror jeg hadde blitt flott


"Gullfoss"

Flott landskap, men her syns jeg du har ødelagt med en feil jeg tror og håper du slakter deg selv for og. En kjempestein ute av fokus i forgrunnen stjeler naturlig nok ereksjonen dette bildet ellers kanskje ville ha gitt meg. Jeg vet ikke om du tok flere bilder, og testet ut div posisjoner, men jeg ville iallefall prøvd å tatt et skritt til venstre. Det ville ødelagt litt for bildet nedover elva, men det kompromisset tror jeg ville vært mücket bedre enn denne steinen. Jeg vet ikke hvordan området ser ut, så du har kanskje en god grunn for å ende opp med det her bildet
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Oceandrop. Hva er det? Fascinasjon: Så flott! Er nå imo ikke så viktig hva det faktisk er, men det gleder meg at folk ser på det en stund.

Stor stein: Jeh, den irriterte meg først den også. Jeg har jo sett en del på bildet (noe man ikke kan forvente av fremmede folk på Internett), og har etterhvert fått følelsen av at man med høyre hånd kan gripe steinen, bakken med venstre, og strekke seg utover klippa mot Gullfoss. Kanskje fly litt rolig utover og ned.

At den er utav fokus er tradisjonelt sett bra, da elementer på bildekanten som er lyse og/eller i fokus trekker blikket ut av bildet.

Men ja, en vignett ville kanskje vært på sin plass (bilderedigering, *hutre*), og det er nok som de fleste bilder stiligere for folk som har vært der.

Zooming: Fastobjektiver woo! (:

Takker for respons, kom gjerne med flere forslag til forbedringer.
Kjempefine bilder begge to. Jeg trenger ikke å vite hva det første er for å like det, is, bølge, begge deler-liker det uansett. Noen ganger kan informasjon om bilder faktisk ødelegge det gode inntrykket en har av de.
Det andre bildet har en kjempestein el.l som er ute av fokus, og stjeler all oppmerksomhet. Uten den er det flott!
Håper du legger ut flere bilder, jeg har ventet på dette siden du er så flink til å kommentere alle andre sine
Uansett; kp!