Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 14083
Hadde en ganske heavy tripp på litt over 2 gram tørket spiss fleinsopp her om dagen. Skal ikke si så mye om hva jeg så og sånn, det var ikke så viktig. Det som var av stor betydning var at jeg opplevde ego død(http://en.wikipedia.org/wiki/Ego_death)


Min "meg selv" forsvant, identiteten min var borte, jeg hadde ingen kropp lenger, "jeg" eksisterte ikke lenger. Bevistheten min var nå ikke i kroppen min lenger, men utenfor, som ren energi. Merker allerede nå at det begynner å bli vanskelig å sette ord på hva som virkelig skjedde.
Istedenfor å oppleve verden/virkeligheten gjennom de sanser vi er vant til som mennesker, og som egentlig begrenser oss, opplevde jeg nå virkeligheten som den egentlig er, raw & uncut. Er vanskelig å forklare dette, men det var en helt OPPLAGT klar følelse av å "våkne opp" og se det som hva det er. Hvor latterlig det er at vi tror vi vet ting om virkeligheten, så skjer det plutselig en ting som forandrer alt man har trodd man visste.
Og da gikk det opp for meg at det er ingen "meg", det er heller ingen "deg", det er bare det våres begrensede sanser og programmering får oss til å tro. Når man tar bort dette filteret vi ser verden gjennom ser man det så klart, det er helt opplagt. Men utrolig vanskelig å få forklart.
Identitetene vi har blitt gitt, kroppene vi har blitt gitt, hjernene vi har, de utgjør ikke hva vi egentlig er. Som er ren energi, et globalt nettverk av energi som opplever seg selv subjektivt gjennom forskjellige mennesker, dyr og planter. Er først når det som blokkerer og begrenser deg(egoet) er borte, at man kan se verden som den virkelig er. Og trust me, det er ikke som du trodde
jeg skjønner ikke helt hva du mener, var du ute av kroppen din? så du energiene? hva var det egentlig som skjedde?

har selv opplevd å få virkeligheten snudd på hodet før, da jeg var i psykose, verden er ikke sånn som man tror den er.
Så, hvordan er verden virkelig nå da? Hvordan har dine synspunkter blitt forandret? Jeg begynner å bli ganske nyskjerrig på denne "Ego død" tingen, virker interisant.
Fikk ikke endra, så legger inn på nytt her.

Hadde en ganske heavy tripp på litt over 2 gram tørket spiss fleinsopp her om dagen. Skal ikke si så mye om hva jeg så og sånn, det var ikke så viktig. Det som var av stor betydning var at jeg opplevde ego død(http://en.wikipedia.org/wiki/Ego_death)


Min "meg selv" forsvant, identiteten min var borte, navnet mitt var borte, jeg hadde heller ingen kropp lenger, "jeg" eksisterte ikke lenger. Bevistheten min var nå ikke i kroppen min lenger, men utenfor, som ren energi. Merker allerede nå at det begynner å bli vanskelig å sette ord på hva som virkelig skjedde.
Istedenfor å oppleve verden/virkeligheten gjennom de sanser vi er vant til som mennesker, og som egentlig begrenser oss, opplevde jeg nå virkeligheten som den egentlig er, raw & uncut. Er vanskelig å forklare dette, men det var en helt OPPLAGT klar følelse av å "våkne opp" og se verden som hva den er. Hvor latterlig det er at vi tror vi vet ting om virkeligheten, så skjer det plutselig en ting som forandrer alt man har trodd man visste.
Og da gikk det opp for meg at det er ingen "meg", det er heller ingen "deg", det er bare det våres begrensede sanser og programmering får oss til å tro. Når man tar bort dette filteret vi ser verden gjennom ser man det så klart, det er helt opplagt. Men utrolig vanskelig å få forklart. Hvordan det var i denne "nye" verden klarer jeg desverre ikke å beskrive, skjønner nå hva folk mener med "beyond words" når de skal beskrive en DMT opplevelse f.eks. Det var en følelse av å være i ett med alt, som om jeg hadde logga på en database med all informasjonen i hele universet. Det var ingen tid, om det hadde vært "nå" eller om "1000 år" spiller ingen rolle, det var akkurat det samme. Det var alt, på en gang. Bedre klarer jeg ikke å beskrive det.

Identitetene vi har blitt gitt, kroppene vi har blitt gitt, hjernene vi har, de utgjør ikke hva vi egentlig er. Som er ren energi, et globalt nettverk av energi som opplever seg selv subjektivt gjennom forskjellige mennesker, dyr og planter. Er først når det som blokkerer og begrenser deg(egoet/deg selv) er borte, at man kan se verden som den virkelig er. Og trust me, det er ikke som du trodde


Er ganske "sjuke" påstander dette, og kan selvfølgelig hende at jeg tar helt feil om dette, men for meg så er det ingen tvil. Måten det ble presentert på gjorde det så opplagt at det er sånn det faktisk er. Men then again, hele opplevelsen kom jo gjennom at JEG fysisk spiste soppen, so who knows?




Zevz: ja jeg var ute av kroppen min, kunne ikke føle kroppen min i det hele tatt. men jeg eksisterte ikke heller, så det gjorde ikke no. prøv å skjønn den du:P men vil absolutt ikke kalle det en "psykotisk" opplevelse, som er et forvrengt bilde av virkeligheten. detta var så virkelig som det kan få blitt.

Juicekongen: i dag er verden helt "normal" igjen, har landa helt fra trippen og har ingen etter effekter. Utenom en stor nyskjerrighet rundt dette med ego død og hvordan jeg skal tolke opplevelsen. Ser verden helt likt som jeg vanligvis gjør, er ingen ting som har "satt" seg i meg for å si det sånn. Litt synd egentlig, da detta var en veldig lærerik opplevelse. Vet ikke helt hvordan jeg skal integrere det i hverdagen, nå som det bare har blitt til et minne, og ikke noe jeg fortsatt føler og opplever.
Det første jeg vil spørre deg er om du hadde lest deg opp og at dette ikke var en spontan trip. Flein og psykedeliske stoffer skal en ikke kødde med. De kan riste skikkelig godt i deg hvis du ikke er forberedt på det som skjer. Dette blir en veldig brå og intens endring av sinntilstanden din og kan vekke ubehag eller interesse om alt det nye og det spennende. Det er vanlig å sitte igjen med mange spørsmål etter en trip, spesielt hvis dette ble en spontan trip uten å vite så mye om stoffet og effektene den kan gjøre på sinn og kropp.

Livssyn du har bygget opp over en lengre periode kan bli brutt ned og på noen timer har du fått ett nytt syn. Du vet ikke helt hva du skal tro og enda flere spørsmål kommer opp. Det er vanlig å føle seg distansert fra andre. De kan virke uvitende, merkelige eller vekker ingen interesse. Du har blitt født på ny og de vet ingenting. Det som er viktig er bare å ta ting sakte, ikke stress så mye, prøv å ikke tenk så veldig mye og kanskje vurdere tanken om å begå seg inn i en ny trip før du har klart å bygge opp en konklusjon av den forrige trippen.

Dette med energi tingene og alt det du opplevde er ikke unormalt. Ta dag for dag og prøv å la den gå som normalt, vent noen måneder og du vil oppleve at ting kanskje blir litt "lettere" eller faller mer tilbake som det var.

Høres ut som du hadde en interessant og lærerik trip !
Det man ofte opplever under ego død på trip har svært mange fellesnevnere med det som blir sett på som "enligthenment" i østen. Altså en dis-identifikasjon med selv, og form. Noe som kun kan oppleves, og ikke gjøres om til konsept - noe som dessverre skjer så snart man lander og forsøker å tenke seg til eller forklare hva det var. Litt vanskelig å bruke form (språk og tanker) til å beskrive det formløse vi alle har inni oss. Et grand paradoks spør du meg
Er det noen andre som har hatt en spirituell oppvåkning?
Har nå flere symptomer på et fenomen som kalles "spiritual awakening" (http://www.youwantthis.org/Symptoms.html)

Etter som jeg forstår står det at det skjer fysiske forandringer i DNAet og hjernen, man gir slipp på sitt tidligere liv og begynner et "nytt" høyere opplyst liv, man innser at det finnes ingen "meg" og at man egentlig er alt, grensen mellom "selv" om "omgivelser" blir sletta, og man oppnår en mye høyere bevisthet. i overgangen er det en helvetes nattsvette som skal være pga kroppen øker temperaturen for å frigjøre gammel energi, våkner flere ganger om natta, har helt ville drømmer, føler energier fra ting og folk rundt meg mye sterkere, har et trykk i hodet som visstnok skal være energi som strømmer inn i "crown shakraen" som det kalles, og begynner å få en annerledes oppfattning av virkeligheten, føles litt som å være kobla på et høyere nettverk av noe slag.

Fenomenet begynner visst å bli ganske kjent, til og med Opera leda en direkte sendt hendelse på tv hvor over 150 land var med, hvor de forklarte hva Spiritual Awakening er og går ut på, og annbefalte alle å gjøre det.

Hadde aldri hørt om dette fenomenet før, men har lest en del om det nå og det virker som det er dette som skjer.
Folk som har opplevd dette sier det er det beste som noen sinne har skjedd dem, og det har forandra livene deres til det bedre på så mange måter. Men gjennom overgangen opplever man mange av symptomene ovenfor og kan visst være ganske så brutalt, noe jeg kan bekrefte.

Er det noen andre som veit noe om dette eller har opplevd det sjøl?
Sist endret av flipsyde; 5. oktober 2010 kl. 22:13.
Hehe ja:P Kan høre hva han hadde å si om det her http://www.youtube.com/watch?v=uIaY0l5qV0c
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Er det noen andre som har hatt en spirituell oppvåkning?
Har nå flere symptomer på et fenomen som kalles "spiritual awakening" (http://www.youwantthis.org/Symptoms.html)

Etter som jeg forstår står det at det skjer fysiske forandringer i DNAet og hjernen, man gir slipp på sitt tidligere liv og begynner et "nytt" høyere opplyst liv, man innser at det finnes ingen "meg" og at man egentlig er alt, grensen mellom "selv" om "omgivelser" blir sletta, og man oppnår en mye høyere bevisthet. i overgangen er det en helvetes nattsvette som skal være pga kroppen øker temperaturen for å frigjøre gammel energi, våkner flere ganger om natta, har helt ville drømmer, føler energier fra ting og folk rundt meg mye sterkere, har et trykk i hodet som visstnok skal være energi som strømmer inn i "crown shakraen" som det kalles, og begynner å få en annerledes oppfattning av virkeligheten, føles litt som å være kobla på et høyere nettverk av noe slag.
Vis hele sitatet...
Huff, så fryktelig mye svada det sto der. Det kan godt tenkes at du gjennomgår et lite perspektivskifte, men ta nå og stikk fingeren i jorda littegranne
Sist endret av Sky; 5. oktober 2010 kl. 23:02.
Mye mulig en del av det er feil ja, men hvis du undersøker litt finner du ut at det er ikke bare der det står heller. Det jeg plutselig opplever av symptomer stemmer overaskende godt med det der.
"Et lite perspektivskifte"? Du har opplevd det sjøl siden du vet så godt hva det er?
Skjønner akuratt hva du mener her Flipsyde, har opplevd det samma, og jeg slår meg 100% enig i at ikke er noen "meg,deg, oss". det finnes bare DET. (alle)-rein intelligens, forståelse. Spiller ingen rolle om det er Sopp eller dmt jeg inntar, eller mediterer for den del. Kommer fortsatt til samme plassen, (DET. intelligens). Hvorvidt det heller ikke er noe "meg" lenger, kunn Det, alt. undescribeable.

Fin post forresten, interresant tema, . Skal se om jeg får skrivi en "tripp" rapport inni slike opplevlser tho.
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Mye mulig en del av det er feil ja, men hvis du undersøker litt finner du ut at det er ikke bare der det står heller. Det jeg plutselig opplever av symptomer stemmer overaskende godt med det der.
"Et lite perspektivskifte"? Du har opplevd det sjøl siden du vet så godt hva det er?
Vis hele sitatet...
At noe står flere steder er ikke ensbetydende med at det er riktig. Fysiske endringer i DNA'et som følge av en eller annen oppvåkning, eller et perspektivskifte, er jo helt hysterisk. Videre er det så mye løst snakk om alskens energier, indre kristus og what not til at jeg kan ta det seriøst.

Det jeg derimot erkjenner er at et slikt perspektivskifte er reelt, og at det ofte forekommer ved inntak av hallusinogener og står sentralt i mye spirituell praksis. Jeg har eksperimentert en del og hatt ganske wacky opplevelser selv, så jeg kjenner meg igjen den type opplevelser du hadde under påvirkning av soppen. Det jeg ikke gjør er å oppsøke og ta til meg informasjon som er så utvilsomt fylt med svada. Det er utrolig interessant hva sinnet vårt er i stand til å lage av opplevelser, ja, men det er helt greit å holde hodet litt kaldt.
Sist endret av Sky; 5. oktober 2010 kl. 23:28.
Okey, en ting til jeg lærte under trippen forresten er at jeg kunne se assosiasjoner for hva de er for noe. For å ta et eksempel. Tenk deg at du hører en sang, uten at du nødvendigvis tenker over det assosierer "du" sangen med en person, en hendelse, et minne. Veldig ofte negative ting, som igjen utspiller seg i en negativ følelse du kjenner inni deg. Istedenfor at du virkelig hører sangen som det den er, kjenner og føler den som det den er. Så har "egoet" ditt skapt en annen følelse.
Hva dette går ut på er at det tar bort "egoet" og viser deg verden som den virkelig er.
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Hva dette går ut på er at det tar bort "egoet" og viser deg verden som den virkelig er.
Vis hele sitatet...
Jeg vet akkurat hvordan det føles, men å se verden som den virkelig er er det strengt tatt ingen som er i stand til tror jeg. Hva vet vi om hvordan ting egentlig er, utenfor vårt rammeverk? Hele opplevelsen vi har av virkeligheten oppstår innvendig, tilsynelatende pga ytre stimuli. Hvordan ting egentlig er "der ute" kan vi ikke si sikkert. Når du sitter og stirrer ut i skogen og fokuserer inn på, si et tre, så vet du med en gang at dette er et tre. Men hva er dette treet egentlig? Hele konseptet med "et tre" oppstår jo mellom ørene dine.

Selv om du har inntatt et hallusinogen og får en dyp og rørende opplevelse, er du fremdeles innenfor visse rammeverk og betingelser. Jeg skal ikke med det hevde noe om validiteten til slike følelser og opplevelser, men kun at jeg ikke synes det blir korrekt å si at man kan se verden slik den virkelig er. Selv vitenskapen kan i grunn ikke påberope seg noen absolutt sannhet, da den kun kartlegger mønstrene som oppstår i vår kollektive opplevelse av virkeligheten og konstruerer modeller vi kan jobbe med.
Sist endret av Sky; 6. oktober 2010 kl. 10:59.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Er det noen andre som har hatt en spirituell oppvåkning?
Har nå flere symptomer på et fenomen som kalles "spiritual awakening" (http://www.youwantthis.org/Symptoms.html)
Vis hele sitatet...
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Mye mulig en del av det er feil ja, men hvis du undersøker litt finner du ut at det er ikke bare der det står heller. Det jeg plutselig opplever av symptomer stemmer overaskende godt med det der.
Vis hele sitatet...
Det virker for meg som om du har hatt en opplevelse som har hjulpet deg å se gjennom deler av det umiddelbare rammeverket du har bygget opp gjennom ditt liv. Av erfaring vet jeg at det kan være både en spennende og forvirrende tid i ens liv. Men vær nå obs på at hodet vårt fungerer slik at det alltid prøver å skape nye rammeverk. Det er derfor du hadde et til å begynne med. Ta deg tid til å vurdere om det er akkurat det du gjør nå i denne tråden. Når man så begir seg ut på jakten etter svar leter man etter nye byggesteiner for et nytt rammeverk. Å ta til seg dårlig informasjon som det på den nettsiden vil resultere i et lite funksjonelt rammeverk. Det som står på den siden beskriver symptomer som er like gjeldende for psykose og depresjon som noe annet. Summen av det som står på den siden er med andre ord sprøyt.

Disse fenomenene trenger ikke å defineres, ved å la være å gjøre det holder du på følelsen inni deg lenger. Vær skeptisk når du vurderer å inkorporere ny informasjon i ditt livssyn, og still kritiske spørsmål.

If you speak about that which is very sacred, it goes.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det virker for meg som om du har hatt en opplevelse som har hjulpet deg å se gjennom deler av det umiddelbare rammeverket du har bygget opp gjennom ditt liv. Av erfaring vet jeg at det kan være både en spennende og forvirrende tid i ens liv. Men vær nå obs på at hodet vårt fungerer slik at det alltid prøver å skape nye rammeverk. Det er derfor du hadde et til å begynne med. Ta deg tid til å vurdere om det er akkurat det du gjør nå i denne tråden. Når man så begir seg ut på jakten etter svar leter man etter nye byggesteiner for et nytt rammeverk. Å ta til seg dårlig informasjon som det på den nettsiden vil resultere i et lite funksjonelt rammeverk. Det som står på den siden beskriver symptomer som er like gjeldende for psykose og depresjon som noe annet. Summen av det som står på den siden er med andre ord sprøyt.

Disse fenomenene trenger ikke å defineres, ved å la være å gjøre det holder du på følelsen inni deg lenger. Vær skeptisk når du vurderer å inkorporere ny informasjon i ditt livssyn, og still kritiske spørsmål.

If you speak about that which is very sacred, it goes.
Vis hele sitatet...


Det stemmer Mullah. Og det er hva jeg har gjort i ettertid av trippen, prøvd å finne svar på opplevelsen. Noe som er helt naturlig da en så mektig opplevelse gjerne vil forstås og kunne brukes videre til noe positivt i livet.
Har studert dette en del i ettertid, og dette var bare en link jeg fant i full fart når jeg laget innlegget. Innlegget ligger i "rusrapporter" seksjonen av forumet og handler om opplevelsen jeg hadde, ikke hva som eventuelt måtte være sant eller ikke av hva som sto i en link:P

Du har rett i at en slik opplevelse ikke trenger å defineres, er usikker på om de i det hele tatt kan. Jeg får ikke forklart det, og kan dermed heller ikke regne med å forstås, noe som er helt greit for min del.

Det blir nok ikke flere sopp tripper i år, lar det ligge for denne gang.
Venter til neste fleinsesong, og fram til da skal jeg la opplevelsen være hva den er, uten å prøve å forandre eller sette ord på den da dette er omtrent umulig når man er mer eller mindre fullstendig tilbake i "meg" perspektivet.
Synes dette var spennende lesning. Av hva jeg har lest av psykedelisk-psykoterapi er ego-død opplevelsen ofte en opplevelse med svært godt potensiale for positiv forandring. For dem med et veldig materialistisk verdenssyn som kan bruke livet til endeløs streben etter penger, status og materielle verdier kan ego-død opplevelsen noen ganger føre til fullstenig personlighetsforandring og et fundamentalt shift av fokus i retning mere åndelig tilnærming til verden og mennesker rundt en.

Ego-død opplevelsen være en opplevelse som kan gi inspirasjon til å leve mere meditativt og til å leve et mere rent og oppbyggelig liv.

Ser at noen reiser en advarende pekefinger mot å ta helt av i airy-fairy-chakra-astral-land. Det er sikkert lurt. Om du opplevde verden slik "den egentlig er". Altså en dypere sannhet av vår eksistens - så er det likevel viktig å holde begge føttene på jorda og å være tilstede i en selv slik virkeligheten fortoner seg her og nå.

Jeg tror ego-død opplevelsen kan være noe som kan føre til positiv forandring i livet ditt(i likhet med hva psykedelisk psykoterapi påpeker).

Ønsker deg lykke til!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har også følt noe av det samme som deg. Og synes det som "Mullah" og "Sky" sier, om og ta ting du leser på en nettside med en klype salt. Det har jo blidt plasert der av en grunn, for folk som leter etter svar, å er jo veldig lett og med en gang tro det er akkurat sånn det er, siden du har alle "symptomene" osv.. Egentlig er de beste svarene på noe sånt som det her, de du selv finner ut, ikke de du leser eller hører av andre. Alle mennesker er forskjellig og ser på verden forskjellig, for alt vi vet kan det jo hende vi lever i en verden som Jim carrey i filmen "The truman show" bare som et eksempel..

Og ja, man ser virkelig hvordan verden er, og er veldig skummelt det kan jeg si deg. Tenker du for mye på hvordan det er, og prøver og finne svar kan du ende opp med sterk angst osv. For jeg personlig i alle fall, har jo sedd at den verden vi lever i, det er virkelig mye ondskap som liggere ute. Av alle skapninger på jorda, så er mennesket det eneste som er ond, løver og andre rovdyr dreper kun for og overelve selv (Mat til seg, og familie) Mens vi mennesker igjen, vi dreper bare for more oss.
Tror også det er lurt og vente til neste sesong, tror det holder med 1-2 åpenbaringer i året for et normalt menneske
Men ja, man endrer synet sitt på så og si alt etter en tripp på flein!
Sist endret av haakeen; 24. oktober 2010 kl. 16:04.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Er det noen andre som har hatt en spirituell oppvåkning?
Vis hele sitatet...
Det første jeg må spørre om er: var dette skummelt? Eller bare glede?

Har selv opplevd forskjellige typer "spirituell oppvåkning", både svært

skremmende og intenst euforiske.

En av de mer positive opplevelsene var da jeg plutselig så all materie

som om det var grafisk programmert av en sentral "computer" eller

hjerne. Det virket for meg som om alt som omgir oss er designet fra

en slags sentral intelligens. Mystisk. Jeg kjenner fremdeles fornemmelsen

av dette.
Jeg tror jeg hadde en ganske lik opplevelse på min førstegangstrip, men det var bare under rusen, ikke etterpå. Etterpå var det bare fascinerende å tenke hvor annerledes hjernen din tenker og hvordan den kan overbevise deg om hvordan de sykeste teorier virker helt obvious. Om jeg hugser riktig så kom jeg fram til at jeg var tilstede i fem dimensjoner, som jeg kalte det, samtidig. Den første dimensjonen, som er den du lever i hverdagen, den dimensjonen du på en måte alltid er i, uten å tenke over det, det er den du bare lever liksom.

Dimensjonene mellom den første og den femte hugser jeg ikke hva gikk ut på, men den femte var den innerste dimensjonen. Dimensjonen som lå bak alt, bak tanker, sanser, følelser, sjel og alt det der. Jeg kunne på en måte se alt som skjedde, vite hva som kom til å skje, hvorfor det skjedde, se meningen med ALT som fantes, alt fra hvorfor en hermetikkboks er en hermetikkboks til hvorfor menneskene er som de er og ja, ALT. Tenk deg at den innerste dimensjonen, den femte dimensjonen, er som å være flue på veggen, der rommet veggen er i, er universet, samtidig som at du, fluen, er regissør til alt. Jeg kom frem til at verden, bare er "min". At vennene mine som jeg trippa med og alle personer og ting rundt meg bare var brikker i min verden. At alt som fantes og ikke fantes bare var en del av min visjon. At alt egentlig foregår i min hjerne, samtidig som at det ikke er en "hjerne", men noe større. Veldig vanskelig å forklare, men vet veldig godt selv hva jeg mener.

Jeg hugser forresten en dimensjon til. Det var at jeg fant ut at "alt" var ÈN. Flere verdener i samme verden på en måte (noe man egentlig kan si er riktig også..?) Tenk deg at hele universet er en klomp. Når du "zoomer" litt inn på den, så får du kanskje verdensrommet. Zoomer du videre får du et bilde av jorda. Om du ser virkelig nøye på et løvblad, så kunne du se at om du zoomet inn på den, var den helt egen verden der også. Det var på en måte en helt spesiell opplevelsen av viten om kjemikalier. At alt egentlig er det. Når du ser på en person, ser du en person. Men grunnen til det er at personen er oppbygd av forskjellige celler og småe greier som tilsammen gjør så du kan se personen.

Sopprusen går som kjent ofte veldig i bølger, og jeg tror egentlig disse dimensjonene bare var forskjellige nivå på hvor sterk rusen var. Det som er merkelig er jeg ofte var på flere nivåer, eller dimensjoner, samtidig. Jeg kunne på en måte tenke parallelt, ha opptil fire-fem forskjellige bevissthetstanker på en gang. Jeg kunne snakke normalt til min kompis om å for eksempel gå på kjøkkenet for å lage mat, samtidig som jeg var helt fucka og tenkte at "dette er ment to be, vi skal gå på kjøkkenet å lage mat nå, og jeg skjønner akkurat hvorfor vi skal det".

Det som etterhvert begynte å plage meg litt, når rusen var på sitt høydepunkt, var at jeg visste meningen med alt og alle, bare ikke meningen med selve universet. Det ble litt paradoksalt, fordi jeg visste på en måte meningen med universet, hvorfor det var til og alt det, men klarte aldri å finne ut meningen med HVORFOR universet var til. Altså hvorfor JEG var til, siden universet egentlig bare var min visjon.

Har ingen anelse på hvordan dere oppfatter det jeg nettopp formidlet, ganske vanskelig å prøve å se hvordan andre kan skjønne det jeg prøver å si, men håper dere skjønner noe. Bare spør. Det skal også sies at i ettertid av trippene så har det ikke vært noen andre følelser enn "pokkern så bra en kveld!" Det er som å være nyfødt i en voksen kropp i en helt ny verden som samtidig er litt kjent. Du kan jo å snakke, noe som vi er opplært til, og vet at et løvblad er et løvblad, men løvbladet er så mye mer (om du tenker at du kan zoome inn på det).
Sist endret av Lachrymology; 2. november 2010 kl. 04:15.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
En av de mer positive opplevelsene var da jeg plutselig så all materie som om det var grafisk programmert av en sentral "computer" eller hjerne. Det virket for meg som om alt som omgir oss er designet fra en slags sentral intelligens. Mystisk. Jeg kjenner fremdeles fornemmelsen av dette.
Vis hele sitatet...
Ikke at jeg vet om dette ikke er sant på flere nivå enn det jeg selv forstår, men hva med dette: Det stemmer at alt du ser er programmet av en sentral "computer" eller hjerne. Det er også riktig at alt som du kan sanses at omgir deg, er designet fra en slags sentral intelligens, nemlig din egen hjerne og din egen intelligens.

"Who is the Master who makes the grass green?", som Robert Anton Wilson ville spurt.

PS. Jeg sier ikke at alt kommer av din intelligens og hjerne, men at alt du opplever kommer av din intelligens og hjerne. Og alt jeg opplever kommer av min, alle andre av sine egne, osv. Det er en viktig forskjell der!
Sist endret av Mullah; 4. november 2010 kl. 21:12.
Så dette er litt sånn Nirvana?

Echart Tolle har jo skrevet noen bøker om disse greiene her, noen som har lest dem btw?
Sitat av flipsyde Vis innlegg
Første Post
Vis hele sitatet...
Skjønner akkurat hva du mener, Kp fra meg - Fordi jeg har prøvd å forklare folk det lenge, men har aldri klart å ordlegge meg like bra som du gjorde der

Takk, men tror ingen kommer til å skjønne noe mer før de har opplevd det Jeg har, og det er ganske kraftig livserfaring og kunnskap man ikke klarer å presse ut av munn, hehe.

Kjempebra.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
toeless: Jeg vet ikke at Ekchart Tolle ikke skriver om disse greiene her, men han skriver ikke om tilstander han har oppnådd gjennom bruk av stoff. Her har du et klipp der du kan se hva han har å si om LSD: http://www.youtube.com/watch?v=ysYXO43dGtY&t=3m53s
Sist endret av Mullah; 4. november 2010 kl. 21:58.
Innenfor "spirituelle kretser" så er ego død noe man best kan sammenligne med oppvåkning. Eller ascension, som i ascended masters. Man kan klare dette uten bruk av "ulovlige" substanser, men det kan ta maannnggee år..
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Man kan klare dette uten bruk av "ulovlige" substanser, men det kan ta maannnggee år..
Vis hele sitatet...
Kan du utdype? Er det virkelig folk som har klart dette? Sykt
Det som er interessant er at denne formen for 'oppvåkning' ofte finnes i kulturer som man kan se på som perspekitiviske (as perspectivism) og disse kulturene er ofte jeger-kulturer der sjamanen/sjamanismen aktivt bruker midler som skal tvinge fram forandring (sopp, ayahuasca osv.) i perspektiv. Meningen med denne fornadringen av perspektiv er å kunne utvikle muligheten til å ta over andre perspektiv. For eksempel vil sjamanske innfødte i Sør-Amerika ta over perspektivet til dyr og ånder, da spesielt jaguaren eller anacondaen, men i nord-Norge vil samiske sjamaner, gjennom sopprus, ta innover seg perspektivet til for eksempel reinsdyr eller havørn. Med perspektiv så mener jeg hvordan disse ... dyrene eller åndene, opplever verden. Konseptet går ut på at alt liv har et perspektiv og vi ser kun det menneskelige. Ved å gjennomgå en forandring vil vi kunne se og ikke minst ta på oss andre perspektiver og dermed forstå og kjenne verden på en annen måte enn de som er begrenset til ett perspektiv. Carlos Fauto(s) har skrevet veldig flott om dette fenomenet i Sør-Amerika, om noen skulle være interesserte.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Kan du utdype? Er det virkelig folk som har klart dette? Sykt
Vis hele sitatet...
Blant annet er det buddhismen som har visse "retningslinjer" for å oppnå opplysning. Men det krever sin mann for å kunne klare å gjennomføre det. Les deg opp på historien om buddha og hvordan han nådde nirvana.

I korte trekk går det ut på at man i våken tilstand har funnet fred med at man ikke tilhører noen, at det ikke finnes noe død. At vi alle er alle sammen. At du og jeg er jeg og du. Altså en såkalt egodød.

I dagens samfunn drevet av en konstant jakt på penger, innflytelse og makt er det desto færre og færre som klarer dette. Vi er slavene til andre mennesker for at vi skal klare og overleve. Les jobb, utdanning og så videre. Er kanskje en grunn til at buddhist munkene som regel klarer seg/overlever på almisser. Det vil si de tigger mat..

Er sikkert mange fler freaks her inne som utdype på det teamet ang. buddhister og hvordan deres hverdag er..

Noen linker for videre lesning=), hvis et sådant tema skulle være av interesse..

http://thetruthsoflife.com/index2.html

http://www.zenguide.com/principles/f...ble_truths.cfm

http://www.zenguide.com/principles/eight_fold_path.cfm
Læren til Buddha er en lære om opplysning. Om frihet fra all lidelse.

Gjennom meditasjon så brytes egoet sakte men sikkert ned. Man blir får en indre harmoni og lykke som man ønsker dele med andre. Man blir mere nestekjærlig og man slutter å være ego-sentrisk.

Buddhas lære snakker om stadier oppnådd gjennom meditasjon og rent liv der man oppnår total egodød. MAn transcenderer ens egen kropp og sinn og opplever noe annet, Nibhanna. En slik opplevelse, oppnådd gjennom meditasjon, selv om den bare varer et kort øyeblikk, fører til total forandring av personligheten. Man blir til en hellig person full av nestekjærlighet til alle vesener - og ute av stand til å synde.

Det er vel her den vesentlige forskjellen på ego-død oppnådd gjennom psykedelika og ego-død oppnådd gjennom ren livsstil og meditasjon skiller seg fra hverandre.

En ego-død oppnådd gjennom psykedelika kan føre til inspirasjon og vilje til å leve et bedre liv. Men det er ikke gitt at dette blir resultatet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Blant annet er det buddhismen som har visse "retningslinjer" for å oppnå opplysning. Men det krever sin mann for å kunne klare å gjennomføre det. Les deg opp på historien om buddha og hvordan han nådde nirvana.
Vis hele sitatet...
Hvem vil oppnå en egodød!? Det hørtes da litt voldsomt emo ut.
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Hvem vil oppnå en egodød!? Det hørtes da litt voldsomt emo ut.
Vis hele sitatet...
Huh? En egodød er totalt fravær av identitet, ergo også totalt fravær av følelser knyttet til identitet. Hvorfor er en slik opplevelse voldsomt emo?
Sist endret av Sky; 17. november 2010 kl. 13:53.
Jeg har slitt med både angst og depresjoner i lang tid før denne hendelsen. Og jeg har alltid bare levd det, vært for langt inni de negative følelsene til å gjøre noe med det. Sett verden gjennom et negativt perspektiv uten å kunne kontrollere det. Men i ettertid har dette endret seg totalt. Jeg er nå "våken"/bevisst på hva som skjer fra et høyere plan. Om det dukker opp en negativ følelse nå, så ser jeg den med en gang, og slår den av bevisst. Borte vekk. Kjenner jeg angsten komme nå, så ser jeg det med EN gang, og slår det av. Føler også jeg kan ta bedre besluttninger i livet nå, da jeg kan se en sak fra flere vinkler på en gang, ikke bare min egen. Kan også "se" assosiasjoner i dagliglivet, istedenfor å ikke legge merke til de og bare leve gjennom de som tidligere. F.eks ser du en bra film, som du første gang så med ex dama di, så vil du automatisk underbevist assosiere filmen med hun og få en følelsesmessig reaksjon basert på hun, ikke på selve filmen, som egentlig er poenget. Har også mye lettere for å lese folk, hvilke energier de sender ut. Rart hvordan veldig mange later som alt er så bra, men ikke utgir den tilsvarende energien. Smiler og ler på utsiden, men helt klart at det ikke er slik på innsiden. Hadde en syretripp noen uker etter oppvåkningen hvor jeg og en kamerat kunne synkronisere energier. Uten å si noe, uten å se på hverandre, kunne vi sende ut forskjellige energier og hver gang vi sendte ut den samma energien merka vi det begge med en gang. Fant ut mye om energier på den trippen. At energien er i oss hele tiden, men forandrer form ved hjelp av ord og tanker. Har du en positiv energi og tenker på no negativt, så blir automatisk energien din negativ. Bare ved tankekraft og kommunikasjon. Og den energien går hele tiden fram og tilbake i folk. Hele tiden under forandring pga ord og tanker. Og når en person sender en energi ulik den energien mottakeren har, vil de 2 forskjellige energiene smelte sammen til en ny energi som igjen blir sendt videre som den "nye" energien, eller en helt annen energi. Avhengig av om personen forandret den med tanker og ord før den ble sendt videre igjen. Sikkert vanskelig for mange å skjønne dette helt, er ikke akkurat lett å forklare heller. Men energien er i alt, og den har mange former. Og formene den tar avgjøres av bevistheten din. For å ta er eksempel. Det kommer løpendes ei nydelig blid jente mot deg, full av utstråling og positiv energi. Du er egentlig litt deppa den dagen, men når den positive energien hennes treffer deg, smelter de sammen til en blanding av de 2 som du sender ut igjen. Jenta mottar energien du sendte tilbake, og registrerer at den har blitt forandra. Nå er jenta litt deppa hu også fordi du var det.... Men, om du hadde tenkt positive tanker istedenfor å deppa, så hadde ikke energien blitt negativt forandra før du sendte den ut igjen og fikk 2 stk lei seg. Hadde du brukt tanker og ord riktig der for å forandre energien til hennes før du sendte den ut igjen... Hadde dere vært på bølgelengde, og da kan alt skje
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av flipsyde Vis innlegg
blabla
Vis hele sitatet...
flott at du har hatt en fin tur og sett litt nytt på ting, men du ødelegger mye med å komme med en masse ugjennomtenkt svada.

ta det for det det er, en tripp, og plukk positive elementer ut av den som du kan ta med deg videre i livet når du ikke er påvirket av noe.

du oppfattes ihvertfall nå som en umoden fyr som ikke har taklet turen overhodet.

lykke til videre.
Sitat av somnium Vis innlegg
flott at du har hatt en fin tur og sett litt nytt på ting, men du ødelegger mye med å komme med en masse ugjennomtenkt svada.

ta det for det det er, en tripp, og plukk positive elementer ut av den som du kan ta med deg videre i livet når du ikke er påvirket av noe.

du oppfattes ihvertfall nå som en umoden fyr som ikke har taklet turen overhodet.

lykke til videre.
Vis hele sitatet...
Det kunne vært mere interresant om du peker på hva du synes er umodent og hva du synes er svada. Kanskje det "spirituelle" språket? I dagens samfunn får mange bakeroversveis og motvilje bare man nevner ord som f.eks energi.

Trådstarter er blitt observant på at man alltid sender ut energier. At ens eget humør og stemning ikke er begrenset til en selv - men at man også sprer det til sine omgivelser. Og trådstarter forteller at han er blitt mere selvbevisst og selvobservant - dessuten at han ikke er deprimert slik han var før trippen. Dette er åpenbare positive elementer som trådstarter har fått ut av trippen sin.


Personlig reagerer jeg litt på denne strategien med å "skru av og på" tanker man opplever som uønsket. Det kan høres ut som kognitiv tankegang men også som noe kvasi-greier og et mulig blindspor.

Når du "skrur av" - er du sikker på at du ikke skyver u-ønskede ting ned i underbevistheten din? Altså, at man ikke skrur av en uønsket følelse, men at man fortrenger den?

Alle mennesker har mørke og lyse sider. Å fornekte/fortrenge den mørke er sjelden noen god strategi.

Jeg tror meditasjon og videre dypdykk inn i objektiv observasjon kunne vært noe for deg
Snakker ikke av erfaring her, men ønsker å komme med noen synspunkter.
Hvorfor søker du informasjon om hva du har opplevd, er det ikke bedre å la tankene strømme fritt når en har hatt en slik opplevelse. Det er antagelig få seriøse kilder som kommer opp når man prøver å søke forklaringer på opplevelsen rundt egodød.

Hold deg unna svadaen, du blir antagelig bare en arrogant new-ager av sånt.

Og etter min oppfatning så er den eneste måten en virkelig kan se verden på er å holde seg fullstendig edru i hele sitt liv, noe annet kan påvirke dømmekraften. Det eneste du oppnår innsikt i er hvordan det oppleves å tulle med sin egen hjerne/ha psykoser. Ikke gå rundt å tro at du ser verden på en bedre måte, da får du bare uvenner.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det kunne vært mere interresant om du peker på hva du synes er umodent og hva du synes er svada. Kanskje det "spirituelle" språket? I dagens samfunn får mange bakeroversveis og motvilje bare man nevner ord som f.eks energi.
Vis hele sitatet...
det er lite som gir meg bakoversveis, jeg har prøvd en god del av psykedelia selv, både naturlige/enteogene og syntetiske, har opplevd egodød og vurdert i all fatning om jeg faktisk VAR død i noen øyeblikk.

så det er ikke at jeg ikke klarer å sette meg inn i det han skriver, men trådstarter bortimot konstanterer kvasi-fakta basert på et vell av følelser, og det blir umodent, i mine øyne.

umodent, ikke i så fryktelig negativ forstand, men at han ikke helt klarer å prosessere det intense han har opplevd med et snev av en viss fornuft og rasjonalitet.

supert at han har fått noe positivt ut av turen, men jeg mener han gjør seg selv en tjeneste om han ikke blir full-out mental og profetisk (i en mangel av et bedre ord).
Sitat av Bearass Vis innlegg
Det kunne vært mere interresant om du peker på hva du synes er umodent og hva du synes er svada. Kanskje det "spirituelle" språket? I dagens samfunn får mange bakeroversveis og motvilje bare man nevner ord som f.eks energi.
Vis hele sitatet...
Det er nok i all hovedsak fordi begrepet blir slengt rundt omkring så vannvittig mye, i alle mulig sammenhenger. Energibegrepet i dens egentlige, vitenskapelig forstand, er noe helt annet enn måten begrepet blir brukt på i mange av disse tilfellene. Det blir brukt så diffust, særlig i forbindelse med spiritualitet og new-age fenomener. Så det er nok ikke det at mange får bakoversveis, men heller det at det tas useriøst og får folk til å rynke på øyenbrynet mens de lurer på hva det egentlig er snakk om.

Sitat av Bearass Vis innlegg
Trådstarter er blitt observant på at man alltid sender ut energier. At ens eget humør og stemning ikke er begrenset til en selv - men at man også sprer det til sine omgivelser.
Vis hele sitatet...
Og her kommer energibegrepet inn igjen. Hva slags energier er det snakk om? I vitenskap og teknologi har energi en klar, endog abstrakt, betydning. Det er en numerisk kvantitet. Her bruker du ikke bare ordet energi, men energier, for noe en person til enhver tid sender ut. Det stemmer at en person sender ut energi i form av varmestråling til sine omgivelser til enhver tid, men jeg antar at det ikke var dette du siktet til.

Jeg har imidlertid ikke noe problem med å forstå hva du mener Bearass, og ser hvor du kommer fra =)
Sist endret av Sky; 20. november 2010 kl. 20:53.
Å skru av følelser, om de er postive eller negative, er en uting. I hvertfall om vi skal begynne å dra buddhisme inn i debatten. Det er ikke snakk om å kunne skru av angst eller en ekkel tanke, det handler om å kunne føle på følelsen, tenke tanken, og så la det gå videre uten noen varige mén. Meditasjon handler ikke om å stenge ute følelser og tanker, men om å ikke la de ta over tankeprosessen, å kunne oppleve dem uten å bli satt ut.
Sitat av Sky Vis innlegg
Det er nok i all hovedsak fordi begrepet blir slengt rundt omkring så vannvittig mye, i alle mulig sammenhenger. Energibegrepet i dens egentlige, vitenskapelig forstand, er noe helt annet enn måten begrepet blir brukt på i mange av disse tilfellene. Det blir brukt så diffust, særlig i forbindelse med spiritualitet og new-age fenomener. Så det er nok ikke det at mange får bakoversveis, men heller det at det tas useriøst og får folk til å rynke på øyenbrynet mens de lurer på hva det egentlig er snakk om.
Vis hele sitatet...
Med "bakeroversveis" - så mener jeg igrunnen bare sterk motvilje eller som du sier "får folk til å rynke på øyenbrynet mens de lurer på hva det egentlig er snakk om".

Energi-begrepet brukt i trådstarters kontekst er rimelig diffust. Det innebefatter forestillingen om at noe så abstrakt som følelser/stemninger osv. "stråler" (i mangel på bedre ord) ut fra mennesker/dyr/planter osv - og at det kan oppfattes av andre bevisst eller ubevisst.

Fordi man snakker om noe som subjektivt oppleves - ikke noe som vi kan måle med instrumenter (hvertfall ikke enda) - så vil mennesker som ikke deler de samme opplevelsene av virkeligheten ofte utelukke slikt snakk som "svada" eller "new age"-bullshitt.

Eller det kan hende at man tenker at slike "vibrasjoner" har helt andre årsaker - og utelukker at planter/dyr/mennesker osv i seg selv kan "stråle" ut en bestemt stemning som kan oppfattes av andre.

Man kan f.eks tenke at det utelukkende har å gjøre med hvordan hjernen oppfatter forskjellige ansiktsuttrykk og tillegger dem mening, eller at man knytter ting opp mot hendelser man har hatt tidligere i livet og dermed fargelegger dem med forskjellige følelsesmessig innhold - som enten kan stemme med virkeligheten eller ikke.

Alle som har rimelig god erfaring med psykedelika kan kjenne seg igjen i at man under påvirkning er mere sensitiv for stemninger rundt seg. Samtidig som de fleste vet at mange stemninger kan komme av ens egne underbevisste assosiasjoner og historie. Derav "set" og "setting" som tilsier at det man opplever er en kombinasjon av det man opplever rundt en og der som foregår i ens indre.

Er personlig også opptatt av å ikke mystifisere helt vanlige fenomener som de fleste mennesker oppfatter (selv om man ikke har andre instrumenter enn ens egne subjektive opplevelser å slå i bordet med).

Jeg kan forstå hvorfor f-eks Somnium retter en advarende pekefinger mot det han kaller "profetisk" snakk.

Man kan selvsagt velge å bruke mere nøytralt ladede ord som stemning, følelse osv. sjøl om jeg tror man skal være ganske sneversynt for å ikke forstå hva som menes med ordet "energi".

Monkey Drone sier: "Hold deg unna svadaen, du blir antagelig bare en arrogant new-ager av sånt." Jeg kan være bittelitt enig - men får likevel lyst til å forsvare trådstarter da jeg føler det er like ille, om ikke værre: å ende opp som en arrogant materialist uten åndelig dimensjon i livet.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg forstår ikke hvorfor energi skulle ha noe å gjøre med det å kunne se, tolke og respondere på andres stemningsleie, og jeg kan ikke se at trådstarter egentlig beskriver noe annet. Å prate om energier her tilfører oss derfor ikke noe, men blir heller bare et tredje hjul på vognen for å beskrive helt vanlige fenomen. At man opplever ens egen analyseprosess annerledes og mer levende er hyggelig nok, men det er ikke greit å la det spille ut i grandiose vrangforestillinger.

Har blitt sagt før, men jeg synes dette er viktig nok til å si igjen og igjen
Sist endret av Mullah; 21. november 2010 kl. 12:28.
Sitat av Mullah Vis innlegg
Jeg forstår ikke hvorfor energi skulle ha noe å gjøre med det å kunne se, tolke og respondere på andres stemningsleie, og jeg kan ikke se at trådstarter egentlig beskriver noe annet. Å prate om energier her tilfører oss derfor ikke noe, men blir heller bare et tredje hjul på vognen for å beskrive helt vanlige fenomen. At man opplever ens egen analyseprosess annerledes og mer levende er hyggelig nok, men det er ikke greit å la det spille ut i grandiose vrangforestillinger.

Har blitt sagt før, men jeg synes dette er viktig nok til å si igjen og igjen
Vis hele sitatet...
Jeg tolker innlegget ditt dithen at du mener stemningsleie utelukkende er noe som oppfattes utifra tolking av ansiktsuttrykk, kroppsspråk, stemmeleie etc. At det ikke er noen "energi" som kan oppfattes uavhengig av hva man ser og hører. I en slik virkelighetsoppfatning er jeg helt enig. Ord som "energi" blir et tredje hjul på vogna og helt unødvendig.

Trådstarter skriver:
"Uten å si noe, uten å se på hverandre, kunne vi sende ut forskjellige energier og hver gang vi sendte ut den samma energien merka vi det begge med en gang."

Tror mange psykonauter kjenner seg igjen. - Jeg tolker det dithen at trådstarter her beskriver noe utover det å "se, tolke og respondere på andres stemningsleie". Man oppfatter stemningsleie uten å være avhengig av å "se/høre" etc.

Det er her forestillingen om at stemningsleie er som en slags "energi" kommer til sin rett. At en person sender ut "energi" og at dette kan oppfattes av andre.

Selvsagt tolker mennesker stemningsleie gjennom en hel del ytre signaler og tegn målt opp mot egen erfaring og historie. Dette kan ingen fornekte.

Så er det dem som forestiller seg at stemningsleie også kan oppfattes uavhengig av ren tolking av ansiktsuttrykk, stemmeleie, kroppspråk etc, selv om man ikke alltid er oppmerksom på det.

Dette er slettes ikke noen uvanlig oppfatning. Det er en helt naturlig oppfattning som er delt av de fleste av verdens kulturer. I vår materialistiske kultur rynker mange på nesa over en slik forestilling (fordi mange automatisk tenker nyreligiøsitet/new age/ eller annet svevende vissvass) - selv om ord som gode eller dårlige vibber eller energier er en del av dagligtalen og noe de fleste av oss relaterer til uten problemer.

Det trenger ikke være noe mystifystisk over en slik forestilling. Og det trenger slettes ikke resultere i noen grandios vrangforestilling.

Selv om overfokusering og overdramatisering (det er vel her svevende new agere osv kommer inn) av et helt naturlig fenomen absolutt er verdt å advare mot.
Det med å skru av følelser og tanker er jeg enig i hadde vært en ulempe om man hadde gjort det hver gang, men det er ikke tilfelle. Det er noe jeg har mulighet til å gjøre, og etter å ha slitt litt psykisk siste året er dette veldig positivt for meg. Men slik er selvsagt noe som må begrenses, da jeg tror å "slå av" tanker og følelser egentlig bare flytter de fra bevistheten til underbevistheten. Og muligens kan slå tilbake over tid om de bygges opp og forsterkes i underbevistheten. Til dere som syns man ikke burde oppsøke informasjon etter man har hatt en livsforandrende opplevelse har jeg liten forståelse for. Selvsagt vil man vite hva som har skjedd når egoet/seg selv plutselig oppløses og forsvinner. Og istedenfor å være en bitte liten mikroskopisk del av universet, er man plutselig HELE universet, på en gang. Dette er kanskje dagligdagse greier for deg sommium, men for meg er det mer enn en "liten tripp og ser litt annerledes på ting" Måten du henger deg opp i ting og skriver på gjør vel heller at deg er du som oppleves som umoden her. Hva jeg har skrevet i denne tråden er mine egene erfaringer og opplevelser. Den eneste tredjeparts informasjonen fra meg her var en dårlig side jeg linket til i farta når jeg laget innlegget. Men over til noe anna. Mullah: du er inne på noe der, men har du tenkt på muligheten at verden faktisk skapes av bevistheten din, og ikke bare oppleves gjennom den? (påstår ikke at dette MÅ være sant, slapp av haters Innen kvantefysikk er det nå bevist at en partikkel eksisterer bare på ett sted i tid og rom når den blir observert av en bevist observatør. Når observatøren tas ut av bildet forsvinner partikkelen og omdannes til en bølge av potensiale. Den kan være på flere steder samtidig, og samtidig ikke være på noen av de. Helt til de blir observert, da blir "energi bølgen" låst til å være en partikkel igjen. Det er mange sammenhenger mellom ego død, nær døden opplevelser, spontane mystiske opplevelser og en DMT opplevelse. Og jeg tror alle disse egentlig er det samme. Og jeg tror det kvantefysikken har vist at en partikkel bare eksisterer som en partikkel når den blir observert, og ellers som en energi bølge av potensiale kan forklare Terrence McKenna's teorier og kjente fortellinger om "the Self Transforming Machine Elves" under DMT opplevelsen. DMT oppløser egoet, dermed er det ingen observatør. Og derfor opplever man all bølge energien av potensiale istedenfor de vanlige fysiske solide partikkler. Alle her som har røyket DMT eller studert det mye kjenner nok til energiene og bølgene og de "umulige" tingene som kan skje i en DMT opplevelse. Søk på "double split experiment" på YouTube for en litt bedre forklaring på hvordan partikler og energi fungerer.

Legger med link med litt lettere forklaring. http://www.youtube.com/watch?v=DfPeprQ7oGc

Når man drømmer lever man i en virkelighet skapt fra din egen hjerne. Hjernen din skaper folkene, stedene og innholdet i drømmene. Og det føles så virkelig at man ikke engang skjønner at man sover. Er det da så håpløst vanskelig å se at det samme sannsynligvis skjer mens vi er våkene? At virkeligheten du opplever Skapes av din hjerne, og ikke er noe eksternt du bare Opplever gjennom din hjerne...

Tenk på det, dette manifisteres i drømmer også. Når du drømmer eksisterer bare det du observerer der og da, utenfor det er det ingenting. Bare energibølger av potensiale, og når drømmeren/observatøren kommer til stede blir energibølgene låst og manifistert som partikler drømmeren opplever som virkelighet. Welcome to the matrix motherfuckers
Sist endret av flipsyde; 27. november 2010 kl. 19:05.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Høres nesten ut som noe ala Renè Descartes dette her
▼ ... flere år senere ... ▼
jeg har selv opplevd dette ! dette er veldig vanskelig og gjenfortelle for de er ingen ord som kan beskrive denne opplevelsen . jeg fikk den da jeg tok syre,ketamin og mdma, en mix man IKKE bør ta om man tenker smart . Jeg vil beskrive de som om man bare ´ér¨¨ man kan ikke beskrive det ,man er bare som en slags energi eller enhet , en del av noe mye større, det livet man har på jorda virker ubetydelig når man har komt til det stedet ..
Jeg hadde vært våken lenge, og jeg gikk og la meg.

Før jeg sovnet, mens jeg var i innsovningsfasen husker jeg så på et atom. Så zoomet det ut, og det var noe større, så noe større, så endte jeg til slutt opp med en celle i et øye. Så gråt øyet, og jeg studerte dråpen, og hvordan de fysiske kreftene og trykket hadde formet den dråpen helt fin og rund. Uten tyngdekraft hadde den vært 100% rund. Jeg kommer tilbake til dette med runde objekter senere. Så så jeg hele jorden, en helt rund klump.

Jeg zoomet ut mer, og så på hele verdensrommet. Alle planetene formet sammen i en stor helt rund klump, omringet av sort. Så zoomet det mer og mer ut, og jeg så flere slike verdensrom-kuler.. Jeg så til slutt mange hundre, helt til jeg hadde zoomet så langt ut at jeg kunne se at alle verdensrommene var i en stor kule dem også. Sammen formet dem en kule.

Slikt gikk det på, helt til det gikk innover igjen, og helt til atomet. Så kom jeg til å tenke på at det slutter jo aldri og forme seg da jeg zoomer ut? Hvorfor stopper jeg da det zoomer innover?

Jeg fikk svar fra hjernen min. Jeg tenkte på lys, og mørke først. Fant ut at det finnes ikke noe mørket. Mørket er bare fravær av lys. Med ett det er litt lys i et mørkt rom blir hele rommet litt opplyst. Det finnes ingen grense på hvor lyst det kan bli.

Jeg kom til den konklusjon av at det finnes ikke noe 'mørke'. Mørket er bare fravær av lys. Null lys = 0 lux.

Så¨tenkte jeg på varme og kulde. Kulde er bare fraværet av varme. Det kaldeste noe kan bli er 0 kelvin, som er -272 grader celsius eller noe sånt. Det finnes ingen grense på hvor varmt det er. Jeg kom til den konklusjon av at det finnes ikke kulde, kun varme. 'kulde' er bare mangel på varme. Der det ikke er noe varme er det 0 kelvin.

Jeg tenkte så videre på atomet igjen.. Dette forvirret meg, fordi atomet passer ikke inn i denne sammenhengen? Det må da gå an å få det mindre en et atom om det ikke passer inn?

Dette var min merkelige ''nesten trip opplevelse.'' Vet ikke om det ga noe mening, men for meg gjorde det ihvertfall det. Takker for meg.
Sist endret av Relevant; 23. mars 2014 kl. 03:06.