Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3877
Skakk i tjuefire timer

CP 55,940 ( 2-[(1S,2R,5S)-5-hydroxy-2-(3-hydroxypropyl) cyclohexyl]-5-(2-methyloctan-2-yl)phenol ) er et syntetisk cannabinoid som skal ha effekter sammenliknbare med THC. Jeg siterer fra Wikipedia-artikkelen:
CP 55,940, is a cannabinoid which mimics the effects of naturally occurring THC (the psychoactive compound found in marijuana). CP 55,940 was created by Pfizer in 1974 and was never marketed because of its highly psychoactive nature. It is currently used by scientists to study cannabinoid effects in biology.
Vis hele sitatet...
Doseringen skal visstnok være 1-2 milligram, og i følge det jeg har lest på bluelight.ru er dette et stoff som dekomponerer raskt. Stoffet jeg hadde har da mest sannsynlig degradert en del under transport, noe som gjorde at jeg valgte å dosere ut hele 10 milligram for å teste første gangen. CP 55,940 kommer som smakfritt hvitt pulver.

Effektene merket jeg allerede etter en halvtime, det startet så smått med en kilete følelse i hodet og en rar følelse i munnen. Følelsen i hodet ble intens, og den kan best sammenliknes med den man har etter å ha røyka enormt mye cannabis. Stoffet er definitivt psykoaktivt, men jeg fikk ikke noen intens effekt og greide meg helt fint blant folk uten at jeg virka helt på jordet. Det var generelt sett en følelse av velbehag i kroppen. Litt kilete, men ingenting å gå i bakken av. Det gode humøret jeg vanligvis får når jeg er med venner ble ganske bra forsterket. Matlysten holdt seg oppe, og det smakte godt med mat selv om det ikke ble noen manisk munching. CP 55,940 har mange av kvalitetene til cannabis, men man merker stoffet stort sett bare i hodet. Siden det er et isolert cannobinoid som i utgangspunktet er ment som legemiddel var det egentlig forventet at en del av effektene fra en vanlig joint ville utebli.

Det ble ikke mindre intenst utover, men det gikk helt fint å sove. Da jeg våknet hadde det gått ca. atten timer siden jeg inntok stoffet, og jeg var fremdeles merkbart beruset og rimelig loka. Gjorde diverse hardt fysisk arbeid hele dagen, men merket at det kunne være vanskelig å holde øya oppe og konsentrere seg til tider. Selv etter tjuefire timer var jeg rimelig skakk, men heldigvis ikke like mye som på morgenen. Herfra slakket det sakte ut, men selv etter enda en natt satt effektene som smått igjen.

Eksperimentet med CP 55,940 var gøyalt. Ved senere anledning skal det testes ut om det har forsterkende effekter på andre stoffer. Ser ikke for meg at jeg ville byttet ut hasjen med CP 55,940 her, rett og slett fordi det varer for lenge og merkes litt for mye i hodet uten at det blir noe enormt tankespill.
Sist endret av Nichotin; 14. august 2007 kl. 09:55.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Interessant lesning, jeg har ikke hørt om dette stoffet før.
Aldri hørt om dette stofffet jeg heller. 100% enig med tias, Interessant lesning! Du imponerer meg gang etter gang! Elsker dine tripraporter nichotin og kommer alltid til og elske de! Kom med flere!

/(ruset på alkohol!)
Enig med rbt her... Det kommer mye intersannt fra deg nichotin, ikke no asskiss her asså.. Men virker som om du har roa på en del stoffer jeg synes virker ytterst interesannte. Må vel bare annta at dette er resultater av nettverksbygging, men la meg spørre: er disse stoffene vanskelig å få tak i? Du har nevt noe med no 4- ett eller annet-Cip eller noe sånn tidligere, og nå dette. Må si jeg blir ekstremt fascinert å veldig fristet til å slå kloa i noe lignende!

PS: Hva er dealen med "neger-arbeid", syns dette virket en SMULE rascistisk ut.. Ikke for å klage men...
Nå forpurrer dere rapporten til Nicho akkurat som mentalmelt og jeg gjorde i hans forrige rapport. Jeg gjør som mentalmelt og lager tråd som vi kan fortsette offtopic-diskusjonen i.

Nydelig, Nicho!
Sist endret av dexter; 14. august 2007 kl. 02:19.
Potrick: Hvis man er spesielt interessert kommer man over det. Det blir litt som de gutta som sitter på Segas utviklingsprototyper eller interne testports av Super Mario Brothers til Playstation. CP 55,940 er ikke akkurat særlig utbredt, og det er nok fler i forskermiljøer som veit om det enn i rusmiljøer.

"Diverse negerarbeid" var en referanse til et A/S som åpnet for noen år tilbake, noe som endte i mediativoli. Men greit, siden folk ikke leser nyheter får jeg fjerne det i den opprinnelige posten :>
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Veldig kult lesestoff, som vanlig fra deg Nichotin. Aldri hørt om stoffet selv før nå.
Sist endret av mkey; 14. august 2007 kl. 10:00.
Interessant lesestoff ja. Jeg har heller aldri hørt om dette stoffet.

Hvor mye koster slikt ca.?
Interessant lesning, takktakk. Høres litt voldsomt ut til å bytte ut fredagsjointen med, ja ;--)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg hadde vente spent på denne rapporten etter at du nevnte stoffet i sommer,
jeg tror et er den første rapporten på et syntetisk THC jeg leser.

Det som er virkelig interessant for meg i denne sammenhengen er rollen til THC kontra CBD (mindre kjent cannabinoid) i rusen.

Kudos Nicho! Du er en pionér av de sjeldne
Fett! Trodde ikke dette var tilgjengelig "noe sted"
Uten å spørre om kilder- kan man få kjøpt dette fra "vanlige" RC sjapper eller?
Var det ekstremt dyrt?
Sist endret av halla; 14. august 2007 kl. 15:24.
Nei, det er ikke noe vanlige RC-butikker fører, og som sagt er dette et stoff som dekomponerer utrolig kjapt, så det er ikke noe som bør håndteres av hvem som helst heller. Priser ligger vel på 3.000-4.000 kr pr. gram.
▼ ... over et år senere ... ▼
Er dette lovlig/ulovlig rusmiddel?
På forhånd unnskyld for å være off-topic men har du prøvd spice tidligere og isåfall hvordan vil du sammenligne rusen på dette stoffet opp imot spice? Mtp. at spice også har syntetisk cannabinoid som virkemiddel.
Sitat av Duddy Vis innlegg
Er dette lovlig/ulovlig rusmiddel?
Vis hele sitatet...
Dette stoffet vil etter all sannsynlighet gå under derivatlovgivningen, og regnes som et THC-dervat, og dermed narkotika.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sykt bra skrevet! Har gått igjennom flere av rus rapportene dine nå, blir bare mer og mer interessert.