Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1607
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har gått på benzo omtrent hele livet. Noe på resept, mest fra gata.

Er nå nede i 3x1mg alprazolam dagen.

Jeg vet fra tidligere erfaringer at abstinensene mine er langvarige. Ved forrige forsøk hadde det ikke gitt seg etter to år, så begynte på igjen.

Jeg må nok trappes ned veldig forsiktig.
Derfor tenkte jeg å høre med legen og han kan trappe meg så langt ned som mulig på alprazolam, for så å gå over til noe med kortere halveringstid, f.eks imovane (de har fullstendig krysstoleranse,sant?).

Tror dere noen lege ville gått med på dette? Jeg trenger jo stoffer med kortest mulig halveringstid.
Da er Sobril og valium dårlige alternativer.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Aller helst ville jeg fått veneflon å administrert det IV, det benzoet med kortest halveringstid, men det tror jeg er bare å drite i.
Vet legen din at du er rusavhengig? For hvis han ikke vet dette, så ville jeg nok unngått å sagt noe om det. Så raskt man får det stemplet på seg hos behandlere, så vil det drastisk forandre hvordan de går frem når de skal behandle deg.

Men uansett så burde det være fint mulig å spørre om f.eks stilnoct eller imovane hos legen, for hvis du sier at du sliter med søvnvansker så er det gjerne disse pillene som gir best effekt uten å ødelegge hele morgendagen. Har forresten tatt masse stilnoct IV også, som gir en rimelig fucked up form hvor det føles som om man beveger seg gjennom en blanding av drøm og virkelighet.
Er det noen grunn til at du vil ha kort halveringstid?

Hvis du leser Asthton manual så vil du se at hun anbefaler benzodiasepiner med lang halveringstid for å redusere plager ved abstinens og for å minimere sjansen for å utvikle langvarige plager som kan vare i flere år.

Hun var regnet som en av verdens ledende eksperter på benzoabstinenser frem til hun gikk bort.
Trapp ned og etter hvert begynn å ta medisin annenhver dag bare. De fleste benzoer har lang halveringstid og du vil ikke merke tydelige abstinenser før dag 2uten medisin.
Ville nok som nevnt over, prøvd å få en nedtrapping med en benzo med lang halveringstid.

Det som skjer når man bruker preparatet med kort halveringstid er at preparatet man tar virker en stund, abstinensene blir bedre en kort stund for så å bli ille igjen.

Jeg har seponert benzo etter flere års bruk og prøvd flere forskjellige måter, sobril er bare å glemme hvis man har brukt Xanor, jeg var like abstinent etter 200mg Sobril som uten. Valium derimot funka for meg, og en god seponeringsplan.

Du vet det sikkert, men benzo er et helvette å gå av, så jævlig faktisk at jeg ikke greide det alene, jeg måtte ha hjelp altså innleggelse. Man bør gjøre litt research og finne den behandlingsplassen som passer for en hvis det er et alternativ, ikke alle liker 12trinnsprogramm eller tror på en høyere makt.

Det værste for meg var søvn, fikk ikke sove på dagesvis og det gjør ting så jævlig mye værre. Fikk prøve kvetapin av en lege og det gjorde faktisk underverker. Tok de verste abstinensene, jeg fikk sove og ting ble generelt litt bedre, i tilegg er den lett å seponere så man utsetter ikke problemet som man kanskje gjør med andre medikamenter.

Litt erfaring fra min side, og kanskje et tips eller to.

Håper du finner ut av ting. prøver ikke være en kukk men du har en lang vei å gå, som er vanskelig, spesielt alene. Ta tida til hjelp og Finn de rette verktøyene så kommer du deg også ut av dritten!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har gått på benzo omtrent hele livet. Noe på resept, mest fra gata.

Er nå nede i 3x1mg alprazolam dagen.
Vis hele sitatet...
Du MÅ trappe ned, helst med diazepam. Snakk med lege ASAP. Ikke gå cold turkey.
Valium som alle sier ja. Jeg har gjort det 3 ganger og det fungerte veldig bra. Jeg hadde dog ikke mer enn 6-8 mnd med typ 5-6mg xan daglig da.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har gått av før, også cold turkey på 6mg alprazolam daglig. Aner ikke hvordan jeg klarte det, trolig fordi jeg har vært så døden nær at jeg ikke husker opplevelsen.

Ser ingen annen mulighet enn å ta det med lege.
Ellers bruker jeg også cannabis og skal utredes for ptsd. Greit med litt oppfølging, selv om jeg må levere fra meg lappen.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da blir det nok diazepam da.
I opiatverden er kort halveringstid en fordel da abstinensene blir kraftigere,men går raskere over.

Hvor langt ned kan jeg trappe på diazepam?
Går det an å få det IV på de siste mg? Bor like ved legen.
Jeg er livredd.
Jeg brukte 15-30mg alprazolam daglig i et par år eller noe, la meg inn på blåkors hvor jeg starta med 40mg diazepam.

Starta på 40mg og gikk ned 5mg pr dag. Gikk forholdsvis greit, men det er jo lettere når man er skjerma. Hadde jeg skulle gjort det selv hjemme, hadde jeg kanskje roa det ned til å gå ned 2,5mg diazepam hver dag, eller annenhver dag. Lykke til
Anonym bruker
"Tom Pigghå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du kommer aldri i verden til å få IV så den ideen kan du bare legge fra deg med det samme
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da blir det nok diazepam da.
I opiatverden er kort halveringstid en fordel da abstinensene blir kraftigere,men går raskere over.

Hvor langt ned kan jeg trappe på diazepam?
Går det an å få det IV på de siste mg? Bor like ved legen.
Jeg er livredd.
Vis hele sitatet...
Opiater er annerledes desverre. Men ja, du kan trappes ned så lavt du vil. Vival finnes helt ned i 2mg.

Hvis du tar tida til hjelp, ser langsiktig fremover som en livs-investering så er ikke 1år så mye i det store bildet, å bruke 1år på å seponere Benzo høres kanskje ekstremt ut, men det er bedre enn å være abstinent i 1år..

En annen ting, er å stå i det over tid. Du er kanskje motivert nå, men hva om 2-3 måneder? Klarer du dette på egenhånd med oppfølging av lege osv eller er en innleggelse aktuelt?

3 måneder etter jeg gikk av, kom abstinensene tilbake i noen dager. Da var det jævlig godt å være en plass der folk støtta meg og jeg fikk den veiledninga jeg trengte.
Personlig så stresset jeg meg opp på sentralstimulerende og løp litt rundt med en kniv. Da jeg ikke lengre så demoner bak vært hjørne var det behagelig og være klar/edru
Første gangen begynte jeg på så lite som 15mg valium dagen i 5 dager, så 12,5mg i 5 dager, 10mg osv. Slapp omtrent unna alt av ubehag. De to andre gangene var det litt verre, men sånn er det jo. Blir litt verre for hver gang man skal av noe
Jeg brukte 3x1mg alprazolam om dagen i månedsvis og sluttet på dagen. Rundt dag 10 var ting ganske ille men, det går jo. Og det gikk fint for min del.