Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3168
Anonym bruker
"Lykkelig Kanin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Står i den situasjonen der jeg kan bli stående lenge på benzo. Hvilke benzo har lavet tolleraneutvikling av 3x25mg sobril og 3x10mg valium? Andre inspill?
Tipper sobril siden valium har noe lengre halveringstid.
Har lest at etizolam skal være det
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
All benzo men sobril sies å være mildest. Hvorfor så høy dose sobril og 3 x daglig?! Jeg bruker selv 15mg sobril men får kun til "nødbruk". Tar jeg det to dager på rad merker jeg mindre virkning og man bygger toleranse og psykisk avhengighet raskt. Får 1000x mer angst når sobrilen går ut hvis jeg tar det for ofte. Tar du tre ganger om dagen er du bokstavelig talt rusa til enhver tid
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke mye forskjell hvis du skal bruke det over tid.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg
Har lest at etizolam skal være det
Vis hele sitatet...

Det har jeg og lest.

Og ja, var en wikiside. Så mye kilder.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
All benzo men sobril sies å være mildest. Hvorfor så høy dose sobril og 3 x daglig?! Jeg bruker selv 15mg sobril men får kun til "nødbruk". Tar jeg det to dager på rad merker jeg mindre virkning og man bygger toleranse og psykisk avhengighet raskt. Får 1000x mer angst når sobrilen går ut hvis jeg tar det for ofte. Tar du tre ganger om dagen er du bokstavelig talt rusa til enhver tid
Vis hele sitatet...

Kommer helt an på hodet til pasienten. Vi er alle forskjellig, med forskjellige balanse av signalstoffer, nervebaner, reseptorer som fungerer bra hos noen og hos andre reseptorer fungerer dårlig.

Mye av det som gjør deg til deg.

Mot det jeg får utskrevet benzo for hadde ingen virkning. Fikk mer utav Sobril, men ikke nok. Vet hva svaret blir om jeg hadde spurt om noe som faktisk fungerer i doser som fungerer.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Utskrevet valium mot skulle det stå.

Beklager.
Dette høres bra ut. Enig i at likhetsprinsippet må gjelde.

Det kom bare 50 år for seint
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
10mg ("blå")valium finnes vel kun som fake/utenlandsk, er ikke gule 5mg det høyeste i Norge?
Etter alt jeg har hørt er Sobril det mildeste benzo preparatet. Muligens Baclofen som ikke har varseltrekant engang, men kanskje det går mest på spasmer/rykninger og ikke angst.
Anonym bruker
"Fregnete Havmann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bruker selv 15mg sobril men får kun til "nødbruk". Tar jeg det to dager på rad merker jeg mindre virkning og man bygger toleranse og psykisk avhengighet raskt. Får 1000x mer angst når sobrilen går ut hvis jeg tar det for ofte. Tar du tre ganger om dagen er du bokstavelig talt rusa til enhver tid
Vis hele sitatet...
Har selv 15mg sobril utskrevet, men latt de ligge og brukt 1mg blå runde xanax siden de går ut av kroppen så fort(mtp. bilkjøring etc).
Hvor lenge har du effekt av én 15mg Sobril og hvor lang tid tar det før den kicker?

Hvordan føles benzo abstinenser kontra opiat abstinenser der du føler deg syk/ varm/kald om hverandre, løs mage etc.?
Overasket over at jeg ikke har fått noe heavy abstinenser etter all bruken min siste årene. 1-2mg xan med alkohol hver dag.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv 15mg sobril utskrevet, men latt de ligge og brukt 1mg blå runde xanax siden de går ut av kroppen så fort(mtp. bilkjøring etc).
Hvor lenge har du effekt av én 15mg Sobril og hvor lang tid tar det før den kicker?

Hvordan føles benzo abstinenser kontra opiat abstinenser der du føler deg syk/ varm/kald om hverandre, løs mage etc.?
Overasket over at jeg ikke har fått noe heavy abstinenser etter all bruken min siste årene. 1-2mg xan med alkohol hver dag.
Vis hele sitatet...
Xanax går ikke fortere ut av kroppen enn sobril, de har forholdsvis lik halveringstid
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og til trådstarter så vil du opparbeide deg toleranse uansett hvilket av de benzoene du velger, det kommer du ikke utenom. Men sobril regnes som den mildeste benzoen, blant annet fordi den har så kort halveringstid.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv 15mg sobril utskrevet, men latt de ligge og brukt 1mg blå runde xanax siden de går ut av kroppen så fort(mtp. bilkjøring etc).
Hvor lenge har du effekt av én 15mg Sobril og hvor lang tid tar det før den kicker?

Hvordan føles benzo abstinenser kontra opiat abstinenser der du føler deg syk/ varm/kald om hverandre, løs mage etc.?
Overasket over at jeg ikke har fått noe heavy abstinenser etter all bruken min siste årene. 1-2mg xan med alkohol hver dag.
Vis hele sitatet...
På 15mg sobril kan du kjøre bil, iallfall om du bruker dem fast.

https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/
Sist endret av NokErNok; 9. april 2022 kl. 14:29.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det har jeg og lest.

Og ja, var en wikiside. Så mye kilder.
Vis hele sitatet...
Fant kilden du refererer til: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4264086/
Anonym bruker
"Blå Nøkk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har selv 15mg sobril utskrevet, men latt de ligge og brukt 1mg blå runde xanax siden de går ut av kroppen så fort(mtp. bilkjøring etc).
Hvor lenge har du effekt av én 15mg Sobril og hvor lang tid tar det før den kicker?
Vis hele sitatet...
Jeg tygger eller smelter pilla for rask virkning og da kjenner jeg toppen av angsten glipper litt etter bare en halvtime. Svelger jeg pilla hel tar det ca en time før jeg merker det. Effekten varer i 6-8 timer og jeg trenger ikke påfyll etter det fordi jeg enten er vekk fra den angstfulle settingen eller i avslappet nok modus til å ikke generere like mye angst.

Men får helt uutholdelig med tankekjør om jeg tar det to dager på rad og legen forklarer det med at alle følelser som undertrykkes på benzo må bearbeides på et tidspunkt og som når man drikker alkohol fritas man fra angst men får bøtter med fylleangst dagen derpå selvom man ikke har gjort noe dumt. Det forklares med at dopaminreseptorne økes og at det som går opp er nødt til å komme ned igjen også og da blir kontrasten større enn den hadde vært i utgangspunktet.

Tar jeg xanax blir jeg mer rusa og totalt chill og all fine and dandy, mens sobril som er mildere tar toppen av angsten som gjør at jeg kan komme meg gjennom det uten å ruse meg.
Jeg misbrukte sterkere benzo før og ble pilleaddict fordi den totalt angstløse tilstanden er en drøm å være i, men har lært meg at man ikke løser noen av problemene ved å bare dytte dem under teppet til teppet får en større og større klump under seg.

Jeg har brukt sobril i fem år nå og begynte på 10mg max en gang eller to i uka. Jeg sleit som faen så det hadde sikkert vært digg å ta hele døgnet men måtte bare komme meg gjennom det og lene meg på terapien. Å begynne på 25mg tre ganger om dagen høres for meg uforsvarlig ut
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril har ikke gitt meg veldig lite toleranseutvikling. Vet ikke hvorfor men Xanor, Valium og andre må jeg øke dosen på.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Rivotril har gitt veldig lite toleranseutvikling»
30 mg sobril daglig gir meg fortsatt svai, kontra å gå daglig på 25x3 mg pr dag der medikamentet til slutt ikke gir noen følbar virkning utenom når man bråslutter .
Jeg brukte opp til 90-105 mg Sobril daglig.Lovlig utlevert på resept.Da medisinen gikk ut av markedet for en periode gikk jeg over på Stesolid 5 mgs.I og med at jeg kjente medisinen fra tidligere gikk det fint å trappe ned grunnet den lange halveringstiden.Nå er jeg nede på to og en kvart til to og trekvart tablett daglig.En sjelden gang tar jeg en halv tablett ekstra.Det virker som at legene foretrekker å gi Sobril hvis de først skal gi beroligende.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Leger i norge er moralister flest og regelryttere, jeg fikk sobril daglig 25mg×3 men var sånn politiopplegg med up hver uke. Nulltoranse for rus. Så skulle han fjerne Sobrilen når jeg ble rusfri. Patetisk . Uttalige saker og advarsler fra kripos med fentanyl i piller. Men neida man får sjeldent noe som funker fett i lengden . Det er ikke moralsk riktig.
Sitat av Chip Charley Vis innlegg
Jeg brukte opp til 90-105 mg Sobril daglig.Lovlig utlevert på resept.Da medisinen gikk ut av markedet for en periode gikk jeg over på Stesolid 5 mgs.I og med at jeg kjente medisinen fra tidligere gikk det fint å trappe ned grunnet den lange halveringstiden.Nå er jeg nede på to og en kvart til to og trekvart tablett daglig.En sjelden gang tar jeg en halv tablett ekstra.Det virker som at legene foretrekker å gi Sobril hvis de først skal gi beroligende.
Vis hele sitatet...
@chip charley jeg har sendt deg en PM. Jeg blir glad om du får anledning til å lese den.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Leger i norge er moralister flest og regelryttere, jeg fikk sobril daglig 25mg×3 men var sånn politiopplegg med up hver uke. Nulltoranse for rus. Så skulle han fjerne Sobrilen når jeg ble rusfri. Patetisk . Uttalige saker og advarsler fra kripos med fentanyl i piller. Men neida man får sjeldent noe som funker fett i lengden . Det er ikke moralsk riktig.
Vis hele sitatet...
Benzo virker svært sjeldent i lengden, og legen din er nok godt kjent med det.
Logisk sett så vil de med minst halveringstid gi saktest toleranse.
Men av de norske får jeg toleranse etter 2-3 uker uansett hvilket benzo man tar.

Veldig sannsynlig at Etizolam gir minst toleranseutvikling når man ser på halveringstiden. Nå skal det også nevnes at Etizolam ikke er et "skikkelig" benzo, men det som på engelsk kalles Thienodiazepine.
Har selv tilgang på Etizolam via det mørke nettet og foretrekker denne fremfor benzo, da den også gir en mer oppkvikkende effekt.

Men foretrekker selv Morfin, Oxy og andre smertestillende, da toleransen på disse går mye saktere.
Kan gå 2 måneder med disse uten å få særlig med toleranse og abstinensene varer ikke i flere måneder.
.