Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1683
Hei godtfolk, noen her som har personlig erfaring med psykadelisk sopp og som også har Schizofreni.

Jeg tenker microdose eller en 0.5g.

Takker på forhånd.
Styr unna. Det kan gå begge veier, det kan hende du får en fin rus eller at det går maksimalt til helvete. Har sett utfallet av siste vei i egen person, og det er ikke lekkert. Man leker med skallen sin og det er ikke verdt det.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Værste valget jeg har tatt i livet mitt. Endte opp et helt år på psykiatrisk.
Du risikerer jævlig mye for veldig lite.
Jeg har mye erfaring med sopp og lite med schizofreni, men absolutt overalt advares det mot akkurat denne komboen. Selv om noen skulle rapportere at det går bra, er min sterke oppfordring at du lar det være.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil kalle det potensielt livsfarlig. Du dør ikke men huet ditt kan lide en million ganger værre resten av livet
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vil kalle det potensielt livsfarlig. Du dør ikke men huet ditt kan lide en million ganger værre resten av livet
Vis hele sitatet...
Enig. Man kan finne på å skade seg selv eller andre under et psykotisk sammenbrudd, noe som man lett kan befinne seg i om man er predisponert for en psykisk sykdom som schizofreni.
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av TrippyPippi Vis innlegg
Enig. Man kan finne på å skade seg selv eller andre under et psykotisk sammenbrudd, noe som man lett kan befinne seg i om man er predisponert for en psykisk sykdom som schizofreni.
Vis hele sitatet...
Ja og ikke minst er det høy risiko for å forverre schizofrenien drastisk og minske sjansene for fremtidig bedring.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja og ikke minst er det høy risiko for å forverre schizofrenien drastisk og minske sjansene for fremtidig bedring.
Vis hele sitatet...
Kilde på dette?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan ikke turen gå begge veier uavhengig diagnose? Hvorfor er noen mer utsatt for en bad trip enn andre?
En fyr fra sandnes klarte seg noenlunde ute fra psyk-avdelingen men så tok han fleinsopp og har vært låst inne på psyken i ca 2 år nå
Sist endret av meitemark; 7. februar 2022 kl. 02:31.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
En fyr fra sandnes klarte seg noenlunde ute fra psyk-avdelingen men så tok han fleinsopp og har vært låst inne på psyken i ca 2 år nå
Vis hele sitatet...
Pga schizoferini Shit, men var ikke psyken til vedkommende svekket før turen?
Sist endret av meitemark; 7. februar 2022 kl. 02:31.
Ja. Hadde vært fint om admins kunne ha bytta det til "en fyr i fra sandnes" kanskje..

Han var på speed så ofte han hadde råd. Han rabbla mye men fikk gud/satan komplekser først og samme dagen han inntok flein og har ikke vært tilregnelig siden.

Dop tok alt han hadde folkens men fleinen var nok det som sørget for at han aldri kan leve normalt igjen.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Ja. Hadde vært fint om admins kunne ha bytta det til "en fyr i fra sandnes" kanskje..

Han var på speed så ofte han hadde råd. Han rabbla mye men fikk gud/satan komplekser først og samme dagen han inntok flein og har ikke vært tilregnelig siden.

Dop tok alt han hadde folkens men fleinen var nok det som sørget for at han aldri kan leve normalt igjen.
Vis hele sitatet...
Det er jo faen meg tragisk. Tok han en vanlig dose, eller var det for mye på et vis? Kunne det blitt unngått?
Anonym bruker
"Tropisk Kirkevar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Ja. Hadde vært fint om admins kunne ha bytta det til "en fyr i fra sandnes" kanskje..

Han var på speed så ofte han hadde råd. Han rabbla mye men fikk gud/satan komplekser først og samme dagen han inntok flein og har ikke vært tilregnelig siden.

Dop tok alt han hadde folkens men fleinen var nok det som sørget for at han aldri kan leve normalt igjen.
Vis hele sitatet...
Send pm til mods eller rapporter til egen kommentar så fikser de det. Så identifiserende opplysninger om andres psykisk helse er veldig uheldig at ligger ute på nett. Strengt talt er det en privatsak for han selvom sikkert mange rykter har gått i nærmiljøet
Min bestevenn gjennom 15år ble brått min fiende da h*n hadde underliggende schizofreni og trippa på en blanding av syre og sopp.

Turna helt kokko og trur at hele verden er en konspirasjon mot h*n, fullstendig paranoid og trur alle har en agenda mot h*n.

Flere mener på at det kunne liksågreit ha blitt sånn uten den trippen, greit nok, men det var etter den trippen at ting ble slik som de ble.

Personen er ikke til å
Kjenne igjen psykisk og har slitt helt utenkelig mye siden den trippen, selvmordstanker/forsøk og hele pakka.

Om det er noe tvil om psykisk sykdom som schizofreni så styr langt unna psykedelika for øvrig.

Det er nok også en eller flere grunner til at så mange fraråder det på det sterkeste også, vi er langt forbi det punket at det er en vandrehistorie..
Sist endret av FuNcEd; 7. februar 2022 kl. 01:49.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Schizofreni er en av de tyngste diagnosene jeg har lært om og vært nær i mitt liv; under 10% er i arbeid ble det postet i en diskusjon på freak nylig, bare det i seg selv...!

Diagnosen er utvilsomt svært stigmatiserende å ha, påvirker deg enormt sosialt, og jeg har opplevd folk med diagnosen "snu på femøringen" når de inntar rusmidler som hasj, speed og psykedelika. Rett fra noenlunde jordet til full wacko.

Jeg vært pårørende og venn med fire utenfor familien, alle ble de sykere på samme måte når de ruste seg.

3/4 led av fantastisk tenking, tro på konspirasjoner, oppheng i abstrakte og livsunyttige tema, magi osv, parapsykologi,

hørte stemmer,

kjente merkelige følelser og fornemmelser i kroppen de dedikerte massivt med tid til å tolke

Alt dette kan tripping på sopp forverre i min mening, man mangler et trygt fundament å bygge slike utforskinger eller tanker på

Dessverre for gruppa fremstår denne diagnosen tilsynelatende helt uforenlig med rusbruk, og det må faen ikke være lett å slite så mye "fra naturens side" og ikke kunne drukne trynet i rus ved ønske eller sterkt behov.

Hvorvidt det er noen rusmidler de kan bruke tryggere enn andre, frasier jeg meg nyanser av, ikke er jeg kompetent til å avgjøre heller

Men jeg har et bilde å male frem

OP tenk deg hundre soldater, 94 av de ligger på bakken eller sitter og glaner ut i lufta

Kun seks mann står oppreist. Hvem vil du være?

Alle odds er imot en person med den type schizofreni som jeg snakker om her, hvis man lefler med rus uforsiktig

Du forsvinner ut av normalen en gang i 20-30 årene, og kommer aldri tilbake.

Årevis går til behandling og et stillesittende liv, dine jevnaldrende kjøper biler, gifter seg, gjør noe beundringsverdig i sitt arbeidsliv eller sine hobby og interesser. Går videre.

Du sitter på fontenehuset.

Ingen krav, ingen som bryr seg mer enn de må, og antageligvis årevis med ikke akkurat uproblematisk bruk av antipsykotika som har gjort hukommelsen til en hullost, følelsene dine til en grå apatisk tåke og gjort deg både feit og lat.