Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1621
Hvorfor har det blitt så veldig akseptert å røyke daglig i 420 samfunnet?

Jeg hører stadig vekk folk som nærmest skryter av at de røyker "Nættings" hver dag og noen ganger oftere.

Jeg røyker selv men kunne aldri falle meg i smak å røyke daglig.

Inni meg så rister jeg på hue når jeg hører folk som røyker daglig.

Man misbruker noe så sykt deilig som cannabis, du hører jo ikke folk skryte av at de drikker hver kveld før de legger seg.

Hva er deres tanker på dette?
Jeg må si at jeg ser likedan på en som røyker hver dag som en som drikker hver dag.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cannabis gjør ved daglig inntak minimalt med skade på utseende i forhold til f.eks alkohol (hud, tenner, negler, mage etc.)
I tillegg er rusen unik når det gjelder å få deg til å føle deg naturlig trøtt og avslappet, klar for å legge seg under dyna og glede seg til mange sammenhengene timers søvn.

Det er mange nordmenn som hadde hatt godt av å innta litt cannabis før kvelden istedenfor å gå på div piller.
Folk har forskjellige grunner til å gjøre hva de gjør. Flere jeg kjenner mener selv at de fungerer bedre ved daglig røyking. Dette skjer jo selvfølgelig ikke fra morgen til kveld, i arbeidstiden eller når de eventuelt tar seg av barn. Mange har røyka i flere tiår og ser ut som/er tilsynelatende helt vanlige folk.

Går man på grunnskolen/videregående og tar bøtte før frokost så er dette selvfølgelig problematisk. Er enig i at det å røyke bort livet er misbruk - poenget mitt er at det absolutt ikke må gjelde alle som røyker hver dag.
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Folk har forskjellige grunner til å gjøre hva de gjør. Flere jeg kjenner mener selv at de fungerer bedre ved daglig røyking. Dette skjer jo selvfølgelig ikke fra morgen til kveld, i arbeidstiden eller når de eventuelt tar seg av barn. Mange har røyka i flere tiår og ser ut som/er tilsynelatende helt vanlige folk.

Går man på grunnskolen/videregående og tar bøtte før frokost så er dette selvfølgelig problematisk. Er enig i at det å røyke bort livet er misbruk - poenget mitt er at det absolutt ikke må gjelde alle som røyker hver dag.
Vis hele sitatet...
Man kan si nøyaktig det samme om alkohol.

Dog, slik som jeg sa tidligere, så ser jeg på det som likt.
En skal få lov til å ta seg en øl på kvelden om man vil. Bare ikke overdriv.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er jo det forskjell på fylla og et-to glass vin i hverdagen. Jeg ville sammenlignet en nættings med sistnevnte. Maaange oppegående mennesker jeg kjenner som røyker daglig uten at det tilsynelatende påvirker dem negativt.
Jeg tror det er litt fordi at informasjonen man får om hasj i oppveksten tilsier at det skulle vært livsfarlig uansett mengde og hyppighet og forsåvidt hvilket stoff man ruser seg på, rører man narko er det uansett for seint alt liksom. Eller at informasjonen mange finner om hasj som ungdom som ikke kommer fra autoritære kilder ofte kan være litt vel positiv, eller hvertfall ensidig. Og ingen som noen gang nevner noe sånn som at, "man kan røyke seg en bønne av og til, det er ikke farlig, men hvis man røyker hver dag kan det være vanskelig og slutte" eller lignende. Det er liksom hat eller hyllest.

Alkohol derimot lærer man som regel å bruke med måte, både av systemet og i sosiale normer o.l. så de fleste som begynner å med alkohol drikker ikke hver dag og bruker det med mye større forsiktighet enn mange gjør med hasj når de begynner med det. Så er det muligens lettere og forestille seg at noe du kan dø av faktisk ikke er bra og putte i seg hver dag, enn at man kan få middels til store problemer psykisk eller sosialt av å røyke hver eneste dag.

Jeg har selv røyka i 9 år og det er kun de siste årene jeg har insett det negative med daglig bruk. Har ikke vært nykter siden jeg var 14 år og jeg vet egentlig ikke hvordan det er å være helt uten THC i kroppen. Dette skremmer meg på en måte fra å prøve og slutte, og de første ukene med ubehag hjelper heller ikke på motivasjonen for og si det sånn. Hadde jeg visst det jeg gjør idag ville jeg trådd mere varsomt i begynnelsen
Anonym bruker
"Utstø Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis gjør ved daglig inntak minimalt med skade på utseende i forhold til f.eks alkohol (hud, tenner, negler, mage etc.)
I tillegg er rusen unik når det gjelder å få deg til å føle deg naturlig trøtt og avslappet, klar for å legge seg under dyna og glede seg til mange sammenhengene timers søvn.

Det er mange nordmenn som hadde hatt godt av å innta litt cannabis før kvelden istedenfor å gå på div piller.
Vis hele sitatet...
Hehe litt lættis at utseende er fokuset ditt for hva hjelper det med litt freshere hud enn en alkis om man er kronisk deprimert eller i full on psykose pga dagligrøyking med hasj?

For å svare trådstarter så tror jeg det at rap sjangeren har blitt så mainstream og det nå er alle mulig dumme unge folk som tror hasj er ufarlig gjør at fler røyker daglig enn før i tida når bare hippier, freakere og kriminelle gjorde det. De har helt sikkert samme syn på det som vi hadde som ungdom at alle som sa hasj var farlig var teite sgreitinger som kom med skremselspropaganda.. Det burde være mer fokus på at skadevirkningene av hasj er en reell og stor risiko ved daglig bruk så de som begynner å røyke ikke tror at det aldri kommer til å skje dem.
Sitat av Herren med hatt Vis innlegg
Man kan si nøyaktig det samme om alkohol.

Dog, slik som jeg sa tidligere, så ser jeg på det som likt.
En skal få lov til å ta seg en øl på kvelden om man vil. Bare ikke overdriv.
Vis hele sitatet...
Det er jo vanlig i mange land å ta seg et glass vin/øl til maten. Mitt inntrykk er at dette er ganske vanlig i Norge også etterhvert. Dette gjør deg ikke til alkis i mine øyne. Samme gjelder en joint om kvelden.

For de fleste så er det jo absolutt ikke lurt å røyke hver dag. For noen fungerer det (medisinsk cannabis er jo et innlysende eksempel). Hvis man er 18 år og tror at du trenger det og at det fungerer for deg - nei, det gjør det ikke.
Sist endret av Uten Agenda; 31. august 2021 kl. 21:42.
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har vi eksempler her inne på folk som har gått til grunne på cannabis alene?

Hva er egentlig konsekvensene av daglig røyking/vaping i verste tilfelle? De jeg vet om som havnet på feil spor i livet, har vært blandingsmisbrukere.

Har vi detaljerte tråder her inne ala Tøffetom og Bloodshoteyes sine, som viser kampen mot avhengighet og konsekvenser av cannabis alene?
Sitat av Uten Agenda Vis innlegg
Det er jo vanlig i mange land å ta seg et glass vin/øl til maten. Mitt inntrykk er at dette er ganske vanlig i Norge også etterhvert.
Vis hele sitatet...
Nå var dette vanlig i Norge også, frem til forbudstiden.
Anonym bruker
"Utstø Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har vi eksempler her inne på folk som har gått til grunne på cannabis alene?

Hva er egentlig konsekvensene av daglig røyking/vaping i verste tilfelle? De jeg vet om som havnet på feil spor i livet, har vært blandingsmisbrukere.

Har vi detaljerte tråder her inne ala Tøffetom og Bloodshoteyes sine, som viser kampen mot avhengighet og konsekvenser av cannabis alene?
Vis hele sitatet...
Mange

Ikke tråder som bloodshoteyes men utallige innlegg og kommentarer om utvikling av psykoser, angst, depresjon, kronisk suicidal.

Gidder ikke grave de frem for deg men du kan prøve å søke selv her eller lese forskning om langtidseffekt av for mye hasjrøyking.

Undertegnede er en av mange. Fikk rusutløst psykose, lengste i 2 mnd endret for alltid lever med hemmende angst i dag. Ene positive tingen som kom ut av psykosene var at etter jeg ble tvunget til å slutte så hjalp det på depresjonen og jeg har ikke en eneste suicidal tanke igjen i huet som jeg hadde hatt i 11 år som stoner.
Cannabis er vel ikke farligere en alkohol, men det er ingen ordentlig bakside som "straffer" misbruk på samme måte som alkohol. Derfor tror jeg mange får den feil oppfatningen at det ikke finnes noen bakside til røyking, hvilket er litt skummelt.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man røyker daglig så kan man være produktiv på cannabis. Det er en helt annen rus, ikke like psykoaktiv, og man kan faktisk fungere og jobbe, møte folk, osv. Begge deler har sine fordeler.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når man røyker daglig så kan man være produktiv på cannabis. Det er en helt annen rus, ikke like psykoaktiv, og man kan faktisk fungere og jobbe, møte folk, osv. Begge deler har sine fordeler.
Vis hele sitatet...
Du minnet meg nettopp på noe.

Gud å irriterende det er å snakke med noen som har røket hver dag i flere år. På grunn av bakrusen så tar alt dobbelt så lang tid.

Jeg trekker tilbake det jeg sa tidligere.
Anonym bruker
"Analog Valravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har røkt daglig i 21 år, jeg snakker relativt fort. Kan fint holde foredrag og samtaler. Noen folk er bare ikke så intelligente, trenger ikke skylde på tjallen for det.
Nå er det jo spørs om det er snakk om mengde thc og cbd verdier om det er brunt eller grønt. Hasjen har blitt mye sterkere (thc) siden 60 tallet.

Men for min del så blir jeg aldri dårlig hvis jeg kun røyker grønt, dette fordi jeg mener det er noenlunde likt cbd og thc nivå.

Hasj derimot...Det er for mye thc. Skulle legalisert det, for lite kunnskap. Jeg vil ha ekte shit!