Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1631
Jeg har røykt et par ganger før, men kun merket effekten en gang (ble stein som faen).. Skal være alene hjemme denne uken, og har tenkt til å kjøpe litt bønne Har aldri røykt utenom de gangene jeg har røykt grønt (som var helt jævlig), så vil helst lage et brett brownies. Har lest flere ganger at rusen av edibles er mye sterkere så lurer på om det er dårlig ide å lage det nå som jeg er så ny til rusen? Tenker å ha max 0,25 per stykke, og gjerne begynne med mindre "doser"
Sist endret av MathiasMMM; 19. mai 2021 kl. 19:51.
Sitat av MathiasMMM Vis innlegg
Har lest flere ganger at rusen av edibles er mye sterkere så lurer på om det er dårlig ide å lage det nå som jeg er så ny til rusen?
Vis hele sitatet...
Sitat av MathiasMMM Vis innlegg
Tenker å ha max 0,25 per stykke
Vis hele sitatet...
Ja, dette er en kraftig dose for en nybegynner.
Om du har det jævlig på grønt, som du sier, så er det å be om trøbbel med denne doseringen.
Til og med jeg som for det meste holder meg til edibles får god effekt med 0,25 g.

, og gjerne begynne med mindre "doser"
Vis hele sitatet...
Lurt, for her er det fort gjort å gå på en smell.
Hjemmelaga kapsler med olje er lettere å dosere så det er kanskje noe du kan se nærmere på for din egen del?
Jeg vil anbefale deg å drøye den. La deg selv bli bedre kjent med hvordan du blir påvirket, og hva som kan skje. Du er i en gyllen periode de fleste ville gitt en fot og en lever for å få oppleve igjen.

Ulemper med edibles:
-Du kan ta mer, men ikke mindre. Har du spist for mye, kan det bli kjipt, lenge. Det er en klassisk nybegynnerfeil å spise for mye fordi det tar tid før effekten kommer.

-det varer i mye lenger tid, spesielt med lav toleranse. 6-12 timer med effekt bør regnes med.

-det blir betydelig mer altoppslukende. Effekten blir langt mer psykedelisk, og du er «lenger vekk» fra vanlig tilstand.

Om du har veldig lyst til å forsøke, vil jeg anbefale deg å bruke små mengder i f.eks yoghurt. Finnes tusenvis av guider til dette. Ett brett med brownies høres mye ut, men det kommer selvfølgelig an på mengde brukt
Anonym321
Trådstarter
3 1
burde kanskje ordlagt meg bedre, jeg synes selve røykingen var jævlig, rusen var bra (uten om at jeg tok mye). tenker å ruse meg omtrent hver dag, tenker å begynne med et halvt stykke første gangen og heller finne meg frem til hvor mye jeg kan. tror du jeg kan ha en god opplevelse med det? en venn av meg sier at jeg burde heller røyke det. i følge han er rusen på edibles litt tyngre
Sitat av MathiasMMM Vis innlegg
burde kanskje ordlagt meg bedre, jeg synes selve røykingen var jævlig, rusen var bra (uten om at jeg tok mye). tenker å ruse meg omtrent hver dag, tenker å begynne med et halvt stykke første gangen og heller finne meg frem til hvor mye jeg kan. tror du jeg kan ha en god opplevelse med det? en venn av meg sier at jeg burde heller røyke det. i følge han er rusen på edibles litt tyngre
Vis hele sitatet...
Forstår. Det høres ikke feil ut, i det tilfellet. Finn noe å gjøre, ikke bare sitt å vent på funken. Det er langt sunnere å innta på denne måten.
Sett på stoppeklokke på tlf, så har du 100% oversikt
Personlig synes jeg rusen fra å røyke er utrolig mye mer behagelig enn fra ediebles, så jeg ville ha røyket det.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
0.25g per stk er god dose. Spis halve for sikkerhets skyld. Blir en litt anderledes rus ja. vent 45-60 min før neste redosering.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
Personlig synes jeg rusen fra å røyke er utrolig mye mer behagelig enn fra ediebles, så jeg ville ha røyket det.
Vis hele sitatet...
Dette. Røyking over spising hver gang.
Erfaringa mi med kake er at rusen ofte eskalerer til du bare sovner. Men om du er heldig kan du ligge utslått i senga med en film i bakgrunnen å gå ut å inn av søvn igjennom hele kvelden. Det er noe det beste synes iallfall jeg.
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MathiasMMM Vis innlegg
Tenker å ha max 0,25 per stykke, og gjerne begynne med mindre "doser"
Vis hele sitatet...
Sitat av MathiasMMM Vis innlegg
tenker å ruse meg omtrent hver dag, tenker å begynne med et halvt stykke første gangen og heller finne meg frem til hvor mye jeg kan. tror du jeg kan ha en god opplevelse med det?
Vis hele sitatet...
Jeg tror absolutt du vil få en god opplevelse.

Om du har allerede har bestemt deg for å anskaffe og konsumere cannabis, vil nøye beregna oralt inntak gi ultimat skadereduksjon.

Du vil antagelig spare deg for utallige host, hark og påkjenningen det gir immunforsvaret å stadig være i panikkberedskap pga røykskada lunger. Alt du trenger er litt tålmodighet.

Det er viktig å vite nøyaktig hvor mye cannabis du benytter når du lager edibels. Del sluttresultatet pent opp i like store deler, teller antall deler, ta fram kalkulator'n og regn deg fram til hvor mye du bør spise.

Vil anbefale 0.1 g (= 100 mg) til frokost eller lunsj. Så ser du hvordan dagen går. Ta om nødvendig en mindre, feks 0.05g, redosering, aller tidligst 3 timer senere.

Neste dag kan du justere dosen og redosere.

Anonym321
Trådstarter
3 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Det er viktig å vite nøyaktig hvor mye cannabis du benytter når du lager edibels. Del sluttresultatet pent opp i like store deler, teller antall deler, ta fram kalkulator'n og regn deg fram til hvor mye du bør spise.

Vil anbefale 0.1 g (= 100 mg) til frokost eller lunsj. Så ser du hvordan dagen går. Ta om nødvendig en mindre, feks 0.05g, redosering, aller tidligst 3 timer senere.

Neste dag kan du justere dosen og redosere.

Vis hele sitatet...
Takk for tipset, tenker å være ganske nøye med dosering og konsum
Høres ut som en OK plan. Hvis du driter deg ut og tar for mye, så er det værste som skjer at du kanskje spyr og føler deg slapp i noen timer. Begynn forsiktig som andre sier.

Og husk å DECARBE produktet ditt FØR du gjør noe som helst annet, det er absolutt nødvendig! Det er nybegynner feil nr 1 når det gjelder edibles, altfor mange glemmer decarbingen og sitter igjen med et produkt som ikke fungerer som de vil. Det er nok av guides på nettet du kan følge

Lykke til!
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tips jeg kommer på i farten:

*Kjøp toro langpannekake/brownies/muffins

*Bland ut brunt i mengden smør (som i meierismør) som står på pakken i et vannbad

*La det stå i 20-30 min, rør av og til

*Bland i litt mørk kokesjokolade mot slutten for å slippe for mye hasjsmak i kaken

*Stek i oven som anvist på pakken

*Regn ut og mål opp relativt nøye stykker så du har ca 0.25 i hvert stykke


Hvis du spiser 0.25 på tom mage, kommer du til å få for mye.

Hvis du spiser 0.125 når skikkelig sulten på tom mage kommer du til å få for mye..

Hvis du spiser 0.25 etter et stort måltid kommer du til å dra oppturen ut over lenger tid uten en kjempe peak (liker ikke dette personlig)

Ville prøvd et 0.125 på nesten tom mage.
I løpet av en time vil du kjenne det godt, med stigende rus mot 2 timer, etter 2 timer vil ikke rusen stige noe særlig mer.

Etter 1.5t -2t kan du ta 0.125 mer hvis du vil 'høyere'

Spis digg når det begynner å kicke etter ca 30min. Og lag deg et skikkelig måltid som er klart ca 1.5t etter første inntak.
Hvis du spiser 0.125 før måltidet blir peaken på 'runde 2' høyere.
Spiser du etter, drar den seg lenger ut.


Alt dette er selvfølgelig 'bro science', og som andre har påpekt, du kan aldri spise mindre etterpå.. For mye kan være skikkelig ubehagelig.

Have fun