Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 7448
Hei!

Kjæresten min har klart å låse seg ute av telefonen hennes pga en app jobben hennes fikk henne til å laste ned (ikke noe virus). Appen krevde administrasjonstilgang, noe hun syntes virket shady, så hun kansellerte installasjonen.

Appen krevde deretter at hun måtte oppdatere passordet hennes, og at telefonen skulle bli deaktivert innen 47 minutter. Etter å ha prøvd mange forskjellige passord så funket det plutselig. Da hun endelig hadde tilgang med fingerscan og skulle bytte passord på egen hånd, trengte hun å logge på med passordet hun oppdaterte til tidligere, og at tlf ikke ville åpne seg uten.

Problemet er at hun ikke husker hva det var, siden hun prøvde så mye tilfeldig bare for å få den til å funke. Hun ønsker nå gjerne å få den åpnet, men skjønner at det muligens ikke går uten å resette telefonen. I så fall er hun på utkikk etter en måte å overføre filene på selv om skjermen er låst. iCloud skrudde hun dessverre av for bilder i sep 2019


TLDR; Skjermen er låst, hun kan ikke passordet for å komme inn. iCloud er ikke oppdatert. Hun ønsker å få tilgang/overføre filer.


(om det forresten er noen andre forums jeg kan poste dette så tar jeg gjerne imot tips! )
Bare ta med telefonen og kvitteringen til Eplehuset, så ordner de det.

Edit:
Sorry, postet litt fort. Eplehuset nullstiller vel telefonen i prosessen, så bilder og filer går tapt, tror jeg.
Sist endret av Realist1; 16. desember 2020 kl. 01:14.
Sitat av desp1512 Vis innlegg
Hei!

Kjæresten min har klart å låse seg ute av telefonen hennes pga en app jobben hennes fikk henne til å laste ned (ikke noe virus). Appen krevde administrasjonstilgang, noe hun syntes virket shady, så hun kansellerte installasjonen.

Appen krevde deretter at hun måtte oppdatere passordet hennes, og at telefonen skulle bli deaktivert innen 47 minutter. Etter å ha prøvd mange forskjellige passord så funket det plutselig. Da hun endelig hadde tilgang med fingerscan og skulle bytte passord på egen hånd, trengte hun å logge på med passordet hun oppdaterte til tidligere, og at tlf ikke ville åpne seg uten.

Problemet er at hun ikke husker hva det var, siden hun prøvde så mye tilfeldig bare for å få den til å funke. Hun ønsker nå gjerne å få den åpnet, men skjønner at det muligens ikke går uten å resette telefonen. I så fall er hun på utkikk etter en måte å overføre filene på selv om skjermen er låst. iCloud skrudde hun dessverre av for bilder i sep 2019


TLDR; Skjermen er låst, hun kan ikke passordet for å komme inn. iCloud er ikke oppdatert. Hun ønsker å få tilgang/overføre filer.


(om det forresten er noen andre forums jeg kan poste dette så tar jeg gjerne imot tips! )
Vis hele sitatet...
Du kan evt bruke en type code-cracker, vet ikke om det er lovlig å dele sånne linker her på freak, kan evt spørre en i crew å høre om det er greit
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Sorry, postet litt fort. Eplehuset nullstiller vel telefonen i prosessen, så bilder og filer går tapt, tror jeg.
Vis hele sitatet...
Ja er nettopp det, hahah


Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Du kan evt bruke en type code-cracker, vet ikke om det er lovlig å dele sånne linker her på freak, kan evt spørre en i crew å høre om det er greit
Vis hele sitatet...
Hmm vil ikke risikere at innlegget slettes hahah, men navnet på gode crackere er vel lov?
Sitat av desp1512 Vis innlegg
Ja er nettopp det, hahah




Hmm vil ikke risikere at innlegget slettes hahah, men navnet på gode crackere er vel lov?
Vis hele sitatet...
http://cellunlocker.net/

http://imei.info/

okey jeg vet ikke om denne vil funke/virke, har ingen anelse. Men en kompis som sa at han hadde på sånn lock på telefonen sa den hjalp, det var 2 linker i chatten vår husker ikke hvilken av de som funket en av de virket og den andre gjorde ikke, tror det er den øverste er ikke sikker
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
http://cellunlocker.net/

http://imei.info/

okey jeg vet ikke om denne vil funke/virke, har ingen anelse. Men en kompis som sa at han hadde på sånn lock på telefonen sa den hjalp, det var 2 linker i chatten vår husker ikke hvilken av de som funket en av de virket og den andre gjorde ikke, tror det er den øverste er ikke sikker
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Da prøver jeg dem!

Om noen andre fremdeles har forslag til løsninger så tar jeg dem gjerne imot!
Sitat av desp1512 Vis innlegg
Tusen takk! Da prøver jeg dem!

Om noen andre fremdeles har forslag til løsninger så tar jeg dem gjerne imot!
Vis hele sitatet...
Funket det?
Sitat av Mr. Frosty Vis innlegg
Funket det?
Vis hele sitatet...
Njaaa, ifølge han jeg snakket med på Cellunlocker chatten så tilbyr de ikke tjenester for å åpne slike passord (?). Nå vet jeg ikke helt hva en IMEI unlocker er heller, da.

Det som skjer er at hun blir møtt med en låst skjerm hvor hun må oppgi passord, som inkluderer bokstaver (altså ikke bare numre som det vanligvis er).

Vet ikke om det er lovlig, men finnes det tjenester/programmer som kan "gjette" passordet? Hun har nok ikke lagd et veldig vanskelig passord for seg selv, men det er nærmest umulig å gjette det på egen hånd...
Nei, det finnes ikke. Ikke tilgjengelig for vanlige folk ihvertfall. Hvis det hadde det, hadde det jo ikke fungert som en god tyverisperre. Og det er en god tyverisperre...
Snakker du om iCloud-passordet eller låsekoden?
I utgangspunktet en tilnærmet umulig oppgave å få til å komme seg inn, uten å gjette korrekt passord.
Er ikke uten grunn at iPhone er hatet av samtlige myndigheter i både inn og utland.