Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 475
Den tida da jeg begynte å røyke, så var det kun THC som var kjent som en aktive ingrediensen i cannabis. I de senere årene har CBD fått økt fokus, ikke minst medisinsk.

Og alle planter vi mennesker begynner å dyrke forsøker vi å endre egenskapene på ved å fokusere på noe fremfor noe annet, f.eks smak, størrelse, veksthastighet osv. Og Cannabis er ikke noe unntak.

Og spesielt før, da man var mest bevisst på THC (og i mindre grad CBD) er det jo grunn til å tro at man avlet med fokus på planter med høyt THC-innhold. Nå virker det som man får kjøpt frø der begge vektlegges.

Hva syns folk er det optimale forholdet mellom THC og CBD?

Og av nysgjerrighet, er det noen som vet hva forholdet mellom THC og CBD er i cannabisplanter som vokser vilt? I den grad det fortsatt vokser cannabis vilt som ikke er kultivert.
De senere årene er det nå mer enn cbd som har fått fokus. I dag vet man at det e Rikke bare forholdet mellom cbd og thc, men også andre cannabinoider, som for eksempel THCV.
Forholdene på thc og cbd hos ville planter varierer nok jevnlig med tanke på at cannabis planter finnes på nesten alle kontinenter men det er vel en tommelfinger regel at sativa har mer thc og indica har mer cbd og for å svare på hvilket forhold jeg liker best så må jeg vel si at jeg liker det velbalansert men tipper nok mest mot cbd
Anonym bruker
"Lystig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme om det er indica, sativa eller hybrid, de kan ha like høye eller lave thc nivåer, alt fra 0% til rundt 30% kan forekomme, er vel noen strains som er enda kraftigere også.
CBD nivå er veldig ofte under eller rundt 1% på veldig mye weed ved mindre det er en cbd strain eller dyrket for medisinske årsaker.
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Hva syns folk er det optimale forholdet mellom THC og CBD?
Vis hele sitatet...
1:1 når jeg vaper men gjerne dobbelt så mye eller mer cbd når jeg spiser det.
Det viktigste er egentlig kvaliteten i forhold til medisinsk bruk. To strains som har nærmest lik ratio kan ha helt forskjellig nytte i forhold til helsa mi.