Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1044
Hei godfolk, jeg har tenkt å bestille denne https://www.voromotors.com/products/emove-cruiser

Mitt spørsmål er da hva blir total prisen på å kjøpe denne? Jeg ser at det blir hele 230 usd i frakt men blir det noen fler kostnader med toll ellernoe?

Takk for alle svar på forhånd
25% moms på produkt/frakt og 299,- i tollgebyr for varer med verdi over Kr 3000,-

Tollgebyr har jeg erfart kan variere litt i fra hvilken speditør som benyttes.
Kan velge mellom UPS Worldwide Expedited og DHL Express Worldwide på frakten. Er det noen måte jeg kan kalkulere hvor mye totalen blir?
1.630 USD x 9 = NOK 14.670 + moms = 18.338 + tollgebyr = >19.000
Satan....jaja, får vel bestille noe innenlands. takk for svar.
Varepris i NOK + frakt i NOK x 1.25 også legger du til behandlingsgebyret til speditøren. Gebyret varierer fra selskap til selskap.
Sist endret av _abc_; 14. september 2020 kl. 13:31.
Bør vel også sjekke om det er toll for et elektrisk kjøretøy.
Ingen toll på sparkesykkel, kun moms 25%. Men momsenregnes av varepris+fraktpris. Også kommer gebyret til DHL eller hvem du velger til å frakte varene.
Så hva blir egentlig prisen hvis jeg bestiller? 19k blir ikke aktuelt ofc....
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Så hva blir egentlig prisen hvis jeg bestiller? 19k blir ikke aktuelt ofc....
Vis hele sitatet...
https://www.toll.no/no/verktoy/importkalkulator/
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Så hva blir egentlig prisen hvis jeg bestiller? 19k blir ikke aktuelt ofc....
Vis hele sitatet...
Som Dough allerede har svart, så blir prisen nesten 19k. Importkalkulatoren ga ca 18750,- inkl. postens importgebyr.
Sitat av Dough Vis innlegg
1.630 USD x 9 = NOK 14.670 + moms = 18.338 + tollgebyr = >19.000
Vis hele sitatet...
> større enn tegnet ble jo åpenbart feil. Sku vært <= eller helst avrundet opp som jeg ikke finner. :P

<=19.000