Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1334
Hei alle sammen, jeg har havna i en lei situasjon der jeg og samboeren skal gå fra hverandre og 90% av dette er min feil, litt forrhistorie så starta problemene da jeg i et svakt øyevlikk sa opp jobben min og havna i navmølla, kom dårlig utav arbeidsledighetssituasjonen økonomisk og påførte forrholdet vårt en stor belastning, det har siden vært mye krangling,, samboeren min begynte og se på meg med øyne som manglet glød om jeg kan si det slik og det har ikke vært noe kjekt, i tilegg til dette så har jeg alltid slitt med at jeg som oftest blir veldig fort sint, jeg har aldri vært fysisk voldelig mot samboeren min men hun sier at sinnet mitt var en av de store problemene det siste halve året, har vært i kontakt med rask psykisk helse for og prøve og få hjelp til og kontrollere trykket i meg men vil strekke meg i flere retninger for og fikse meg selv, jeg kan ikke ha det slik at jeg skremmer bort en person som skal se på meg som trygghet og fjellet hun skal kunne lene seg på når livet snur den mørke siden til så snill og spy ut tips, flere detaljer kan jeg poste etter hvert
Sist endret av freebird; 19. november 2018 kl. 23:38.
Hva er det du blir så sint på? og vil du si at det er uoppfordret eller ligger det gode grunner bak?
Føler det blir litt vanskelig for folk her inne å svare på spørsmålet ditt med så lite informasjon om selve problematikken. For alt jeg vet, utifra det du skriver så kan det jo hende du har god grunn til å være sint, kanskje ikke..
Ett eksempel på noe du blir sint på og hvor sint kan være en fin plass å begynne.
Sist endret av Alge; 19. november 2018 kl. 23:57.
Har vært i lignende situasjon og det er ikke noen quick fix, men klarer du være konsekvent, 2 ganger daglig, så har i hvert fall meditasjon hjulpet for meg. Få senket skuldrene og ikke irritere meg over ting det ikke er verdt å bruke energi på. Det er ikke noen magisk knapp, men funker som en bit i en større del av å jobbe med meg selv.
Vanskelig å si noe sikkert da vi ikke kjenner dere, men jeg hadde også mistet gløden i øynene om min samboer frivillig hadde blitt naver og gjorde hverdagen min til et helvete.

Hva skal man si? Begynn med deg selv? Skaff deg en jobb og finn en måte å kontrollere temperamentet ditt på.

Hvis det er de eneste årsakene til at det skranter så er vel det et greit sted å begynne.

Det er ofte ikke sånn at bruddet er endelig, men hadde selvfølgelig vært fint å få ryddet opp før dere tok steget med å flytte fra hverandre.
Sist endret av Pope; 20. november 2018 kl. 07:09.
Det høres muligens brutalt ut, men jeg tror forholdet i seg selv er rimelig kjørt. Det blir nok vanskelig for din samboer å se på deg på samme måte igjen.

Alle dårlige situasjoner fører stort sett også noe godt med seg, så ta dette som en dyr lærepenge. Fiks livet ditt; skaff deg jobb og få økonomien i vater. Det er litt å bli sint og frustrert når man ikke har daglige gjøremål og ikke føler seg nyttig. Når dette er på plass kan du søke profesjonell hjelp for aggresjonsproblemene dine og fokusere på deg selv.

Det er dessverre slik at livet har sine opp- og nedturer, og følelsesmessige forhold kan sjelden repareres ved skippertak.