Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 791
Hei

Jeg har kommet over noen Pinex Forte brusetabletter.
Det jeg lurer på om jeg kan ta en kaldt vann ekstraksjon på dem for å få ut all paracetten på samme måte som jeg ville gjort med f.eks Paralgin forte eller vanlige pinex forte?

De kan ikke ha gjort noe med paracetamolen i dem som gjør paracetamolen vannløselig? (I og med at det er brusetabb liksom?)
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Uten å si sikkert, så regner jeg jo med at paracetamolen er vannløselig da hele brustabletten løser seg i vannet.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil tro paraceten synker som vanlig. Du kan jo bare la det bruse opp, og la glasset stå over natta å se?
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Jeg tok en vanlig cwe og fikk masse gugg i filteret så jeg regner med at det ikke kan være noe annet enn paracetten, har også konsumert hele greia uten at jeg har vondt i levra =P
Tror det funket bra

Jeg mener, hva annet kan gugget være? hvorfor legge til en ikke vannløselig ingrediens som ikke må være der i en brusetabb.

Ser heller ingen ingredienser som ikke er vannløselig annet en paracett her også:
https://www.felleskatalogen.no/medis...actavis-562841
Sist endret av Alge; 10. februar 2018 kl. 17:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.