Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2506
Hallo freaks!

Jeg har nå flere ganger prøvd meg på å gro sopp, de fleste ganger med ok resultater og noen der det ikke har gått fult så bra. Jeg har funnet ut at det er fruktkammeret mitt som gjør at resultatet ikke blir supert.

Greia er at det er så fryktelig mange som anbefaler et shotgun kammer, men for meg så funker ikke dette så optimalt, føler at kammeret ikke klarer og holde på fuktigheten i tillegg til at det er dyrt med perlitte på hage butikken der jeg bor. Tror det kan ha noe å gjøre med klimaet jeg bor i, er som regel veldig luftig og tørt her jeg bor.

Har noen spørsmål rundt dette som jeg håper en eller annen med hvite fingre kan hjelpe meg med

- Er det noen som har forslag til ett enkelt og billig fruktekammer som kanskje kan funke bedre i mitt tilfelle?

- Hvorfor blir shotgun terrarier anbefalt så mange plasser?

- Har noen noe ide på hva jeg kan gjøre for og få mitt shotgun terrarie til å funke bedre i mitt klima? (f.eks: færre hull, mer eller mindre perlitte osv osv..)

- kan dette kammeret fungere til noe? https://www.youtube.com/watch?v=8aXPqoruJAY

- Polyfill er vatt ikke sant?

Som vanlig så setter jeg stor pris på om noen gidder og hjelpe meg litt <3