Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1613
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Har en arduino og en liten sak som skal kobles til på ca. 5 pins. Bruker foreløpig jumper wires på minibreadboard, men dette er ikke akkurat noe som tåler veldig mye, kortet som kobles til blir litt dårlig plassert, litt dårlig kontakt osv. - Lurer på om et "hullkort"/prototypekort er beste metoden, og om det er best å lodde hele greia eller om det finnes enklere metoder.

Har ikke så mye erfaring med å leke elektronikk-geek, så noen pointers ville blitt satt pris på.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kor permanent, og har du plasskrav? Å lodde det opp på prototypekort (der du typisk har enten øyer av tre og tre hull) med ledning funker, og er rimelig stabilt. For større ting vert det mykje ledning, og det kan lønne seg å bestille print frå kina.

Det finst ingen ting som er enklare enn lodding for permanent montering. Å lodde er veldig kjapt og gir sikker og stabil forbindelse over tid. Snakker en trough-hole komponenter lodder du komfortabelt et bein på et sekund.
Kan du bruke noe slik som Dette?
"Øko-Terrorist"
Jeg bruker disse en god del og er meget fornøyd, bare kutte kobberstripene der du ikke trenger dem(gjøres enkelt med en liten borr). http://www.ebay.com/itm/261199157440
Har et spørsmål som er litt relevant til trådstarters innlegg. Er det noen som har tips til hvor man kan bestille egendesigna pcb-kort som ikke koster allverden å få produsert(+frakt)?
Sitat av saftus Vis innlegg
Har et spørsmål som er litt relevant til trådstarters innlegg. Er det noen som har tips til hvor man kan bestille egendesigna pcb-kort som ikke koster allverden å få produsert(+frakt)?
Vis hele sitatet...
En kollega av meg brukte denne siden tror jeg: http://dirtypcbs.com/ Ble ganske bra kvalitet.