Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 7986
Hei.

Dette er opplevelsen jeg har vært ute etter.
En dag, helt ut av det blå så kom jeg over en del fleinsopp, fikk 4g tørket sopp av en kompis.

Da jeg kom hjem så kjørte jeg alt i en blender og blandet det med vann og chugget nedpå.
Jeg setter på et tv-spill og tenker å spille til jeg er der jeg vil være, men trippen kom så fort på at jeg nådde bare skru på playstation og tv’en før jeg kjente at wow nå begynner det å svinge, måtte bare la spillinga være til seinere og legge meg nedpå sofaen. Jeg ligger på sofaen og vrir meg i ekstase, føltes som om jeg hadde tatt emma en liten stund, men så ble formen veldig mystisk og da tenke jeg at dette er rette tidspunktet for å meditere.

Jeg rigger meg til på soverommet og starter min seanse.
Jeg lukker øynene og etter en liten stund legger jeg merke til at dette var litt rart, ingen CEV’S, ingen følelser, ingen hukommelse, no nothing, det eneste jeg var klar over var at jeg eksisterte.
Så skjer det, det kommer et lys utav mørket, lyset har tentakler laget av lys og det kommer nærmere og nærmere helt til det svever over meg, dette har jeg opplevd tidligere på dmt og det vekket et minne fra den gangen, den gangen falt det meg ikke inn å prøve å kommunisere med den, men nå så spurte den greia rett ut hva den ville og hvorfor den var her.
Den sa den ville være en del av meg, shiet tenkte jeg og ble veldig freaket ut, jeg sa et jeg måtte få tenke litt rask på det, etter et øyeblikk så tenkte jeg hva er det verste som kan skje? Jeg fant ikke noe svar på dette og følte heller ikke at den hadde onde intensjoner så jeg lot vesenet komme nærmere og sa det var greit at den kunne bli en del av meg, den begynner straks å trekkes inn i kroppen min (slik som på de bildene man kan se sjelen forlate kroppen) det kjentes helt sykt ut, den følelsen kan jeg ikke beskrive.

Etter den inntok kroppen ble det lettere å kommunisere med den, jeg trengte ikke tenke noe det bare kom av seg selv, det første jeg lurte på var hvor den kom fra, den tok meg med dit hvor den holdt til, det var helt mørk der og den forklarte at den var ett med universet og videre sa den at det var jeg og men jeg hadde valgt en materiell kropp og selv om jeg var her så var jeg også der, hele tiden. Jeg aksepterte dette som om det skulle vert helt normalt å få vite noe slik, videre så lurte jeg på hvorfor kommer du til meg? den forklarte så at mennesket oppgave var å skape harmoni på jorden og den hadde en lignende oppgave som jeg kommer tilbake til.

Jeg lurte på hvorfor universet trengte noen som kunne skape harmoni, da forklarte den meg at det finnes en ondskap i universet eller mørket som den kalte det, mørket vil at ting skal være kaotisk, mørket setter demoner i mennesker slik at mennesker ikke kan skape harmoni rundt seg og er mer opptatt av seg selv enn andre levende vesener.
Mørket er i hele universet og det var lysets oppgave og rydde opp etter mørket, derfor kom den til meg slik at jeg skulle bli klar over dette, menneskeheten har glemt sin plass i universet og den skulle formidle dette til alle som var åpen for det.

Den fortalte meg at jeg hadde vert på rett spor før den kom, men den ville gi meg et push videre i riktig retning slik at jeg ikke tok en annen vei i livet. Jeg har satt meg høye mål for dette livet og ingen av de går utpå å bli filhty rich, alle målene går utpå å hjelpe mennesker og dyr, spesielt dyr. Den ga meg all informasjonen jeg trengte for å nå mine mål og den ga meg å noen nye mål og samtidig som den advarte meg fra å røyke så mye cannabis fordi det hemmet tankegangen min og jeg trenger et skjerpet sinn for å nå mine mål, har ikke røyket siden og kjenner ikke noe sug etter thc.
Blir nok å fyre en joint eller to i framtiden, men ikke nå.

Jeg fikk vite så mye mer enn dette, men det blir så vilt og uforklarlig at jeg holder det for meg selv inntil videre. Tilslutt så sa den at vis jeg vil ta dette seriøst og faktisk gjøre noe med den informasjonen jeg har fått så må jeg reise til Peru, der finnes det shamaner som er klar over dette og kan hjelpe meg videre.

Om dette er reelt eller bare et resultat av min fantasi er faktisk ikke så nøye, det ga meg en helt ny mening med livet og en drivkraft for å bli det beste mennesket jeg kan bli.

Konklusjon:
Det finnes mer mellom himmel og jord enn det folk flest tror.
Cannabis er ikke bra i store menger.
Jeg må reise til Peru snarest.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sykt. #titegn
Nesten litt såret over at du velger å holde mye av den informasjonen du fikk for deg selv

Flott lesning.. håper du ombestemmer deg og deler med oss!
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Sorry mann, men for å si det slik så vet jeg ikke helt selv hvordan jeg tolke det har fått vite og da blir det litt vanskelig og videreformidle det.

Noe er så absurd at det stritter rett å slett imot alt vi tror vi vet om menneskeheten og virkeligheten, å det kan nok virke veldig tåpelig i øynene til en skeptiker, så inntil jeg har bearbeidet dette skikkelig så holder jeg det for meg selv.

kan legge til at så lenge jeg var i kontakt med lyset så var hjernen min bokstavelig talt on fire, slik som en muskel kjennes ut etter hard trening.

Ja kom på en ting til, jeg tok advarselen om å ikke røyke så mye veldig seriøst.
Så dagen etter fyrte jeg opp alt jeg hadde i to joints da jeg hadde ikke hjerte til å kaste det, ca 1g weed og 2g hasj.
Dette skal altså være nok til å få hvilken som helst stoner til å bli monster fjern, jeg kjente veldig lite til effektene, røyket begge to på rappen.
Sist endret av Trollanon; 29. oktober 2014 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Denne informasjonen som du fikk av vesenet. Er det ting du egentlig alltid har visst og vært enig i, men pga kognitiv disonans har du ikke ønsket å tenke på det. For eksempel har du hele tiden tenkt at du røyker mye cannabis, men unngår å tenke over fordi da får du dårlig samvittighet? Og fikk du noe informasjon som var veldig ulik holdningene og verdiene dine?
Interessant rapport

Denne informasjonen som du fikk av vesenet. Er det ting du egentlig alltid har visst og vært enig i, men pga kognitiv disonans har du ikke ønsket å tenke på det. For eksempel har du hele tiden tenkt at du røyker mye cannabis, men unngår å tenke over fordi da får du dårlig samvittighet? Og fikk du noe informasjon som var veldig ulik holdningene og verdiene dine?
Interessant rapport
Sist endret av villsvin; 29. oktober 2014 kl. 23:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
At jeg har røyket mye cannabis viste jeg veldig godt, men har aldri følt meg psykisk avhengig, aldri opplevd kaldsvetting på natta når jeg var uten og slike symptomer som folk beskriver når de ikke får i seg sin daglige thc.
Jeg har tatt pauser med "jevne" mellomrom og hatt et ganske bra forhold til det, det kom aldri foran viktige ting som skole, jobb og familie o.l.
Og jeg har aldri hatt dårlig samvittighet for at jeg røyker hasj, men jeg har tatt dårlig samvittighet ovenfor mamma når jeg har brukt andre ting som piller og amfetamin så jeg har absolutt kjent på den følelsen, men aldri med cannabis.

Vell, mye informasjonen som var rettet mot selvutvikling var ikke så ulik mine verdier og holdninger, men det var endel andre ting som jeg ikke viste fantes i meg, ting som ikke handlet om meg, ting jeg ikke klarer å forstår, enda.
Syk rapport! Dra til Peru og gi oss oppdatering!
Det første jeg tenkte på når du nevnte vesen med tentakler var Futurama-filmen (tror det er nr. 2) hvor det er nettopp et vesen med tentakler som kobler seg inn i nakken på folk og kommuniserer. Har du ikke sett filmen så sjekk det ut, kanskje det ligner litt (sier ikke at det du opplevde er bullshit, men det virket som om ideen kom fra samme plass. Alternativt så har Futurama-produsenten også tatt sopp, og laget film utav det) :P
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Trådstarter
Jeg viste faktisk ikke at fantes futurama filmer, ser ikke så mye tv eller film.
Men takk for tipset, er smålig fan av futurama så det skal sjekkes ut!

Sitat av Loffenius Vis innlegg
Syk rapport! Dra til Peru og gi oss oppdatering!
Vis hele sitatet...
Når den tid kommer så skal jeg legge ut full rapport.
Sist endret av Trollanon; 31. oktober 2014 kl. 02:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har du vert i Peru?
Sitat av Djiises Vis innlegg
aldri opplevd kaldsvetting på natta når jeg var uten og slike symptomer som folk beskriver når de ikke får i seg sin daglige thc.
Vis hele sitatet...
Jeg mistenker at endel av abstinensene folk får når de tar pause
fra røyking er relatert til tobakk snarere enn cannabis.

Nok om det - fin rapport. 4 gram spiss fleinsopp?

Etter mitt syn en "heroisk dose".
Utrolig bra og beskrivende, etter å ha lest dette er jeg fortsatt like usikker på om jeg noen gang har lyst til å prøve flein! Hadde nok blitt ganske redd, (<med den instillingen burde man kanskje la være?).
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Nok om det - fin rapport. 4 gram spiss fleinsopp?

Etter mitt syn en "heroisk dose".
Vis hele sitatet...
"Om man faktisk skal bruke psilocybinsopp til noe, og ikke bare ha noe å underholde seg på så må man slå på stortromma", sier Vasall. Her er rapporten hans etter ni gram fleinsopp.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=93254

Sitat av Hemmelige Freak Vis innlegg
Utrolig bra og beskrivende, etter å ha lest dette er jeg fortsatt like usikker på om jeg noen gang har lyst til å prøve flein! Hadde nok blitt ganske redd, (<med den instillingen burde man kanskje la være?).
Vis hele sitatet...
Hvis innstillingen din er å ikke spise fire gram den første gangen synes jeg den er verdt å stå inne for. Det er samtidig mange andre faktorer annet enn innstilling som du bør vektlegge før du bestemmer deg. Du kan bli noe klokere av å lese diverse tråder i rusforumet, bla. http://freak.no/forum/showthread.php?t=116024

Så lenge du starter med en lav dose vil du uansett aldri plutselig befinne deg i outer space med ego-død
▼ ... noen uker senere ... ▼
Opplevd noe lignende selv. Hadde tatt noen truffles jeg hadde bestilt fra Nederland (den andre pakken ble stoppet, så anbefales ikke nødvendigvis). Spiste ca 7,5 gram, av noe som skulle være ganske sterkt, men ikke det sterkeste.

I hvert fall, så hadde jeg ut av kroppen opplevelser, og det føltes ut som om jeg pratet med en indre meg selv, som hadde svarene jeg lurte på. Jeg ble blant annet vist rundt hvordan realiteten var satt sammen, og masse andre greier. Men jeg kan for eksempel ikke se det for meg nå, eller kunne ikke beskrevet det da heller.

Jeg hadde da i lengre tid prøvd å få ut av kroppen opplevelser, og husker bare hvordan nøkkelen dit var så sinnsykt forskjellig fra hva jeg hadde trodd.

Følte jeg "lærte" mye når jeg trippet, men vet ikke akkurat om jeg kan ta alt som god fisk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Shittt for en opplevelse!!!! Helt utrolig..
Jeg felte et par tårer og fikk frysninger i hele kroppen
Veldig fin og særdeles interessant rapport!

Jeg er uendelig nysgjerrig på hva lyset fortalte deg om dets oppgave her.
Jeg håper at du greier og forstå og bli klokere på opplevelsen din etterhvert
Jeg ønsker deg masse lykke til!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Flott rapport!
Sørg for å melde deg på et av ayahuasca-programmene i Peru før du drar dit!

Veldig mystisk trip, men ville nok ha gått enda lenger å satt opp dosen for å virkelig oppnå følelsen av komplett kosmisk "integritet", spirituell oppvåkning og ego-død, hvor du og soppen virkelig får testet grensene dine til ditt absolutte "breaking-point". Nå delte du ikke alt med oss, så det er godt mulig jeg tar en kraftig skivebom når jeg skriver dette

Igjen, fantastisk flott trip-rapport! Får bare mer og mer lyst til å spise cubensis for hver linje jeg leser om den.
Hei.

Ny her, men følte litt for å poste i denne tråden.

Har egen erfaring med egodød, men det var ingen rusmidler inne i bildet. Det var en prosess som tok ca 10 timer hvor jeg ble sittende å stirre i veggen mens hele den psykologiske strukturen brøt sammen. Hvor jeg etterpå opplevde ren kjærlighet for alt som er. Midlertidig så endte jeg opp med å stille meg selv noen feil spørsmål som endte med utvikling av PTSD, og så videre angst, depresjon og noe som lignet paranoid schizofreni (kuttet ut familien så gikk det over ).

Så det er ikke nødvendig med slike stoffer. Det finnes flere dimensjoner enn 5 her i verden (Buddhistene påstår 8 mens fysikere påstår 11, eller 13?) så det kan godt hende at det finnes noe man kan komme i kontakt med via psykedelia.

Noe jeg tenker på, er at å studere en filosofi eller religion som tar for seg virkelighetens natur slik at man har noe å falle tilbake på. Hvis kunnskapen slår seg baklengs, så kan man slite resten av livet. Det som hjalp meg tilbake til virkeligheten var nettopp det.
Hei epzilon,

Interessant innlegg. Takk.

Jeg finner det spesielt interessant siden du skriver at du har falt inn i en tilstand av ekstase uten noen som helst slags form for inntak av psykoaktive stoffer, det er et helt vesentlig poeng mange av oss ikke tenker på til vanlig - sinnet er dypt og meget mektig!

Jeg er lei meg for at du endte opp med en traumatisk tid i etterkant, men vit at det ikke er uvanlig med emosjonell ustabilitet og en kaotisk hverdag etter å ha erfart den uendelige dybden av sinn. Tradisjonelt sett bruker man mange år på stabiliserende praksis før man går igang med teknikker som er ment å åpne såpass mye - både de praksiser som foregår med plantemedisin og de som ikke benytter noen midler utover kroppens fem sanser i seg selv. Ditt tilfelle er så klart annerledes, i og med at det høres ut som en type spontan realisering - vanskelig å unngå det.

Jeg vet ikke om filosofi- eller religionsstudier alene kan "redde en" fra å oppleve turbulens ved en spontan oppløsning av ens verdensbilde, de kan danne halve grunnlaget! Jeg tror man i tillegg bør trene seg opp til å ikke henge seg opp i det konseptuelle så mye som vi vanligvis gjør. Disse innsiktene og opplevelsene manifesteres ofte som noe som krever et sinn som kan vikle seg ut av det konseptuelle, det vil si som kan gi slipp på intellektets stadige trang til å gripe fast ved noe, støte vekk noe annet og si: "Slik er det!", og som kan romme opplevelsen av å bare være i det rent fenomenale. Dette er nå bare noen tanker og konsepter som dukket opp her.

Uten et trent sinn kan opplevelsene definitivt bli for overveldende å bearbeide, uavhengig av om man har inntatt psykedelika, og som du sier, i verste fall skade oss i veldig lang tid. Kanskje spesielt dersom man ikke har folk som kjenner erfaringen ut fra et førstehåndsperspektiv rundt seg.

Ha meg unnskyldt eventuell irrelevans!
Hei, du sier mye riktig, årsaken til at jeg nevner religion og filosofi er at det liksom ikke passer inn i noen av de konseptuelle f.eks religionene, men tror i stor grad at religion har sprunget ut av denne uendeligheten, men kanskje forfalt gjennom århundrene. Heksbrenning handlet vel i stor grad forbudt kunnskap om det okkulte også. Men religion i seg selv, den vanvittige energien som er tilgjengelig når man ikke sitter fast i gårdagen.

Tenkte likevel på det etter jeg hadde postet. Kunnskap og innstilling som setter deg fri vil bli ødelagt om du ender opp fast igjen. Er det noen som driver esoterisk healing i Norge? med plante eller uten?
Hei, takk for en meget interessant rapport!

Jeg har aldri prøvd noe sterkere enn cannabis og har dermed rett og slett ikke peiling på hvordan en tripp på sopp er, har derfor et par spørsmål!

1: Hvor "ekte" var opplevelsen? Ta tentakkel-lyset for eksempel, så du det helt klart, eller var det som en drøm? Hadde du opp øynene, forresten?

2: Hvordan hørtes stemmen ut? Var det din egen stemme, eller var den totalt ukjent?

3: Hvordan bevegde du deg da lyset tok deg med til hvor "han" kom fra? Var det som i en drøm hvor du plutselig befinner deg på et nytt sted?

Mulig noen/alle spørsmålene er dumme for de som er rutinert på dette, men for en som aldri har vært borti noe sånt så er det interessant å få vite.