Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1778
Nå snakker vi helt hypotetisk, Hvor mye hadde du vært villig for og betale for Informasjon på en annen person?

Det kan være alt mulig fra personnr, til facebook passord, Skype passord Etc.. Snakker sensetiv info som er lukket ut på en annen sin personlige pc.

Føler at det er mye sensetiv info om folk som flyter rundt, på lukkede steder.

Takk for all feedback, setter pris på det. Hadde vært fint hvis dere hadde sakt ifra hvis dere ikke kjønner hva jeg snakker om eller vil ha en bedre forklaring.
Bare på en hvilkensomhelst annen person?

Eller en annen person jeg peker ut?

Ganske enorm forskjell på de to.
En person du peker ut, og en du har fysisk tilgang til.
Personlig kr null for jeg er overhodet ikke nysgjerrig på hva folk foredriver på sine medier. Om jeg hadde lurt på hva som foregår på sosiale medier så hadde jeg Skaffet meg en fungerende bruker der selv. Men kompis var villig til å gi meg 5000 og mer for ett par passord på for ham bekjente for ett par år siden. Jeg takket høflig nei. Har slettes ikke peiling på sånt og har heller ikke lyst til å begå digitalt innbrudd.
Interessant, Vi snakker altså sensetiv info som ikke ligger ute på nett.

Tror du hadde vært desperat om og finne ut hvis kona hadde vært utro, eller om det var snakk om masse penger som var gjemte laangt ned i skogen.Hadde du ikke skiftet mening creavator?
Skulle gitt mye penger for å vite hvor David Toska har gjemt nokas pengene.
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Interessant, Vi snakker altså sensetiv info som ikke ligger ute på nett.

Tror du hadde vært desperat om og finne ut hvis kona hadde vært utro, eller om det var snakk om masse penger som var gjemte laangt ned i skogen.Hadde du ikke skiftet mening creavator?
Vis hele sitatet...
Nei om kona hadde vært utro så hadde jeg merket det uten å lage en diskusjon rundt det. La oss bare si jeg har vært ute mang en vinternatt før og ende debatten der. Om det hadde vært masse penger gravd ned i skogen så hadde jeg heller ikke vært interessert for jeg regner med at da hadde proffer gravd det ned og de er forhåpentligvis for proffe til å legge igjen digitale bevis. For kan jeg finne det så kan teoretisk politiet finne det. Så da måtte man brukt gammeldagse metoder istedet.
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Nå snakker vi helt hypotetisk, Hvor mye hadde du vært villig for og betale for Informasjon på en annen person?

Det kan være alt mulig fra personnr, til facebook passord, Skype passord Etc.. Snakker sensetiv info som er lukket ut på en annen sin personlige pc.

Føler at det er mye sensetiv info om folk som flyter rundt, på lukkede steder.

Takk for all feedback, setter pris på det. Hadde vært fint hvis dere hadde sakt ifra hvis dere ikke kjønner hva jeg snakker om eller vil ha en bedre forklaring.
Vis hele sitatet...
Noe som er enda morsommere er å prøve å hente ut informasjon fra folks skrivestil. Jeg antar for eksempel at du ikke greier å uttale kj-lyden, men heller sier 'skjøpe' og 'skjøkken'. Dette fordi du skriver 'kjønner hva jeg mener'; kun de som ikke hører forskjell på disse lydene gjør slike feil. Dermed kan vi også anta at du er temmelig ung (femten-seksten år?) og ikke veldig opptatt av språk generelt. Du leser lite bøker, men bruker mye tid på internett og gaming. Du er singel. Er jeg veldig langt unna?

Hva eksemplene dine angår, så er de ganske naive - spionasje er mye verre en utroskap og bare psykopater med patologiske eiebehov snoker i kjærestens privatliv. Å spionere for å redde forholdet er som å drepe noen for skjule at du har nasket i butikken. Det andre ekspempelet ditt er enda verre: hadde du visst om en nedgravd skatt i skogen ville du vel heller gravd den opp selv fremfor å selge informasjonen til noen?

Det finnes sikker de som er villige til å betale for informasjon, men neppe den informasjonen du kan skaffe til veie. Hvis du absolutt vil leve av å selge informasjon foreslår jeg at du skaffer deg en jobb i millitæret eller UD og skryter høylytt av det i fylla på en strippeklubb i Moskva. Da vil kanskje noen kjøpere ta kontakt med deg, skal du se.
For å si det sånn, hvis du tenker over dine passord nå, så kan du tenke deg at de fleste andre har like passord, da tar det bare litt tid med snakking (social engineering) også kan nok "cracke" de fleste passordene.

Som bringer meg til punkt nummer to, to-faktors godkjenning er konge
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av GoingCrazy Vis innlegg
Interessant, Vi snakker altså sensetiv info som ikke ligger ute på nett.

Tror du hadde vært desperat om og finne ut hvis kona hadde vært utro, eller om det var snakk om masse penger som var gjemte laangt ned i skogen.Hadde du ikke skiftet mening creavator?
Vis hele sitatet...

Det er helt inviduelt hvor mye dette kan være verdt..
Om et man har mistanke om at en har svindlet til seg mange millioner kroner via skype eller lignende, så er man jo sikkert villig til å betale en del for å finne ut av det.

Men om man mistenker at en person kalte en kompis for drittsekk på Skype så er det ikke verdt en 10er en gang
Sist endret av Alec; 5. mars 2014 kl. 23:00.