Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3850
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg prøver å vise en nrk-stream ved å pipe fra ffmpeg til mplayer. Å lagre streamen og med en gang begynne å spille av filen fungerer fint, men føles uelegant.

Kode

$ ffmpeg -i "nrkstream.no" -c copy nrk.mkv
$ mplayer nrk.mkv
Når jeg derimot prøver å pipe får jeg problem. Om jeg transcoder spiller den av, men når det forrige eksempelet fungerer synes jeg det er dumt å bruke de ekstra ressursene.

Kode

$ ffmpeg -i "nrkstream.no" -f matroska - | mplayer -
Alt annet jeg har forsøkt har gitt feilmeldingen "Unable to find a suitable output format for 'pipe:'". Hva er det jeg ikke forstår her? Dette er det jeg prøver å spille av.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Kvifor ikkje bare mplayer på urlen? Det fungerer knall. Iaffal om du nyttar http://www.mplayer2.org/
Hvorfor ikke bare bruke vlc media player?

1.


2.


3.


4.


5.


Hvilken filtype du vil lagre i velger du selv osv.

Hvordan fant du stream-url forresten?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
slashdot: Takk for tipset. Jeg har ikke testet mplayer2, men installerer det nå og tester det ut. Jeg skulle likevel gjerne visst hvorfor dette ikke fungerer å gjøre med ffmpeg og mplayer - for science.

Turbolego: Jeg glemte bort VLC etter at mplayer kom inn i livet mitt. Takk likevel

Her kan du endre på innstillingene dine så du får tak i url: http://tv.nrk.no/innstillinger
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Mullah Vis innlegg
slashdot: Takk for tipset. Jeg har ikke testet mplayer2, men installerer det nå og tester det ut. Jeg skulle likevel gjerne visst hvorfor dette ikke fungerer å gjøre med ffmpeg og mplayer - for science.
Vis hele sitatet...
Antakeleg fordi ffmpeg nyttar filnamnet til å gi ein del settings. ffmpeg -i 'url' -c copy -f matroska - | mplayer - burde funke betre.
Du kan spille av streamen direkte i Mplayer?

Kode

mplayer <url_til_streamen>
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Sitat av slashdot Vis innlegg
Antakeleg fordi ffmpeg nyttar filnamnet til å gi ein del settings. ffmpeg -i 'url' -c copy -f matroska - | mplayer - burde funke betre.
Vis hele sitatet...
Ja, det fungerte!
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Du kan spille av streamen direkte i Mplayer?
Vis hele sitatet...
Det fungerer med mplayer2, men fungerte ikke med mplayer.
Et enklere alternative kan være og bruke wx_nrk
Med en gang du har dratt inn url adresse til GUI-vinduet kan du begynne se resultat i alle mediaavspillere.
Fordi den streamer i bakgrunn før det blir en spillbar fil.