Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1137
Hei, jeg lurer på om det finnes en måte og overføre penger til en bankkonto, uten at det vil vises på nettbanken min?
Hvis du overfører penger fra din konto til en annen via nettbank, så vil dette uansett bli vist i "bevegelser" i nettbanken.
Går du i banken og overfører penger, så vil dette også vises. Går du i minibanken og tar ut også setter inn på en annen konto, så vil dette også vises.

Så nei, du får ingen mulighet til å ta ut og sette inn penger på din konto, uten at det kommer på konto bevegelsene dine.
Unlicensed Surgeon
Gå på posten, spør etter en giro, fyll ut giroen med korrekt info på motaker, og noe jall på avsender, gi tilbake giroen, og beløpet i kontant + posten sitt grådige gebyr.

Transaksjon gjennomført.
Sist endret av dafog; 3. august 2012 kl. 11:05.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvis du overfører penger fra din konto til en annen via nettbank, så vil dette uansett bli vist i "bevegelser" i nettbanken.
Går du i banken og overfører penger, så vil dette også vises. Går du i minibanken og tar ut også setter inn på en annen konto, så vil dette også vises.

Så nei, du får ingen mulighet til å ta ut og sette inn penger på din konto, uten at det kommer på konto bevegelsene dine.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg klar over. Jeg tenker da på også overføre penger uten at det står hvem pengene går til på nettbanken. Det at det blir tatt ut 200kr er ikke et problem
Aha.

Ja da kan du gå i en minibank å ta ut penger, så kan du gå i en bank å sette de inn, eller du kan gå i en innskudsmaskin og sette inn pengene der på rett konto.
Sitat av dafog Vis innlegg
Gå på posten, spør etter en giro, fyll ut giroen med korrekt info på motaker, og noe jall på avsender, gi tilbake giroen, og beløpet i kontant + posten sitt grådige gebyr.

Transaksjon gjennomført.
Vis hele sitatet...

Okei! det hørtes ikke dumt ut, takk
Bare vær oppmerksom på at i Norge er det kun tillatt å gjøre et direkte bankinnskudd til sin egen konto, eller en konto man har disposisjonsrett på. Det sagt, så er det ingenting som stopper deg til å påføre et fiktivt navn på en bankgiro.
Sitat av raze Vis innlegg
Bare vær oppmerksom på at i Norge er det kun tillatt å gjøre et direkte bankinnskudd til sin egen konto, eller en konto man har disposisjonsrett på. Det sagt, så er det ingenting som stopper deg til å påføre et fiktivt navn på en bankgiro.
Vis hele sitatet...
Okei, så jeg går inn i posten, spørr etter en giro og fyller det ut med navn, banknr osv til mottaker. Men hvorfor ikke fylle inn mitt eget navn på giroen? Det eneste som er viktig er at det ikke står inne på nettbanken: 200kr til blablalba. Dette er ikke noe ulovlig eller noe, det er bare snakk om at foreldrene mine ikke skal se hvor pengene gikk. Jeg er ikke 18 enda og de har fortsatt innsyn i banken min
Ok, da misforsto jeg litt. Men ja, bare gå på posten og be om en giro.