Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1670
Hei!
Jeg tenkte på og lage en paypal bruker, for og handle på nett. Jeg har et bankkort jeg kan bruke til og kjøpe ting på nett, men jeg er mindreårig. Derfor lurer jeg på hvordan paypal fungerer? Vil det fungere om jeg putter inn all informasjonen min, men bare endrer på året jeg er født? Hvis jeg kjøper noe med paypal brukeren min, bruker jeg da penger jeg har puttet inn på en konto, eller vil jeg få en regning i posten?
Du vil bli trukket fra beløpet du har inne på Paypalen din, om du ikke har nok penger på den så vil den prøve å trekke fra kortet ditt. Om det blir avvist så vil du ikke kunne betale, så nei, du vil ikke få regning i posten
Og ja, bare å endre bursdags datoen til noen år eldre
Door145's Avatar
Trådstarter
Sitat av Settoz Vis innlegg
Du vil bli trukket fra beløpet du har inne på Paypalen din, om du ikke har nok penger på den så vil den prøve å trekke fra kortet ditt. Om det blir avvist så vil du ikke kunne betale, så nei, du vil ikke få regning i posten
Og ja, bare å endre bursdags datoen til noen år eldre
Vis hele sitatet...

Sweet! Tusen takk
Stjeler tråden litt, hvordan kan man få donasjoner via paypal, tenker da på donation button som jeg har sett på nett eller som har blitt linket til på youtube?
Du sier lite om hva slags kort du har, men her er uansett mye av det du lurer på.

Det vil fungere å kun endre fødselår.
For å kunne kjøpe noe med kontoen din må du enten ha den knyttet til et kredittkort eller debitkort.

Har du tilknyttet et kredittkort vil det du handler med paypal havne på kredittkortregningen din.
Har du tilknyttet et debitkort (ala Visa Spendon) vil summen bli trukket fra bankkontoen debitkortet gjelder for.

En annen mulighet er å gå inn i nettbanken din og overføre penger til din paypalkonto på samme måte som du overfører penger vanlig i nettbanken din, f.eks. når du betaler regninger. Full intruksjon på hvordan du gjør dette står på PayPal sine hjemmesider - også på norsk.*

*Gjør du dette du ha registrert paypalkontoen din med ditt ekte navn som står i nettbanken, ellers godtar ikke paypal transaksjonen.
Sist endret av Paradigm; 19. juli 2012 kl. 01:43.
Få deg nettbank om du ikke har det. Da er det bare å overføre penger på Paypal kontoen. Da slepper du å gi fra deg kredittkort informasjon.
Som skateboard nevner, så er det enkleste du kan gjøre å få deg nettbank og derfra gjøre en betaling til PayPal.
Enkelt egentlig, du bare finner kontonummer/ID-nummer på sidene til PayPal og skriver de inn på betalingssiden i nettbanken. En 2-4 dager etterpå har du fått penger inn på PayPal-kontoen din

Nå er det vel EGENTLIG sånn at du må være over 18 (blablafuckbla) for å lage deg PayPal-konto, men jeg har hatt min i over to år (er under 18 år enda) og har fortsatt ikke havna i noe slags trøbbel Bare sørg for at navn på bankkontoen du betaler fra, og PayPal-kontoen står på samme navn. Hvis ikke kan du forvente deg at det tar et par dager ekstra, eller at ikke pengene blir overført i det hele tatt
Door145's Avatar
Trådstarter
Jeg har nettbank, og jeg har et vanlig visa kort for de under 18. Men jeg kan handle på nett med det.

Adressen som jeg registrerer på paypal, må den være min adresse, eller kan jeg bare skrive en tilfeldig en? Og hvis jeg overfører penger slipper jeg altså og legge til kortdetaljene mine, og det funker fortsatt?
Hvorfor skal du oppgi falsk adresse til paypal? Jeg har hatt paypal i mange år og har enda til gode å få noe i posten fra dem. Dessuten vil paypal ofte foreslå en adresse for shipping, og da risikerer du fort vekk at varene dine tar en bomtur til en ikke-eksisterende adresse om du er litt rask på avtriggeren. Noen selgere, f.eks på ebay, sender bare til paypal-registrerte adresser.

Hvorfor det foreslås at du skal surre med nettbank og overføring av penger forstår jeg ikke. Bare registrer kortet ditt på paypal kontoen din og handle i vei. Pengene går jo ut av samme konto uansett.

edit: ja du slipper å legge inn kortdetaljer hvis du bruke overføringsmetoden. Hva nå enn det skal være godt for!
Sist endret av wanna-b; 19. juli 2012 kl. 10:01.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Om du skriver en tilfeldig adresse, kan du være uheldig. Jeg måtte fremvise dokumentasjon på at adressen min faktisk er plassen jeg bor.
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Om du skriver en tilfeldig adresse, kan du være uheldig. Jeg måtte fremvise dokumentasjon på at adressen min faktisk er plassen jeg bor.
Vis hele sitatet...
Det var nok en stikkprøve

Bare sånn litt på siden. Det kan vell dukke opp noe problemer i tilfellet du skulle bli lurt, ønsker å kreve noe tilbake og ikke er så gammel du sier du er.
Om paypal skulle finne det ut mister du vell de rettigheter du har der?

Men jeg har mine tvil om at det faktisk skjer.
Sitat av OnklD Vis innlegg
Det var nok en stikkprøve
Vis hele sitatet...
TS kan også bli utsatt for stikkprøve.
Selvfølgelig kan han det, men hva er sannsynligheten?

Den er vell større for at te skal bli kjørt ned neste gang han er å vandrer i byen antar jeg.

Ps: beklager manglende quote.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hei. Jeg tenker på og bestille fra en internettbutikk, men det eneste de kan godta er at jeg overfører penger til kontoen dems. Da jeg ikke vil bruke mitt eget bankkort, vil det da være mulig og overføre penger fra paypal, til en annen bank??
Det er mulig, men da må du få verifisert kontonummeret til selgeren, og det er egentlig en prosedyre du selv går gjennom for å registrere kontoen din. Så nei.