Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1136
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Dette er et trist kapitell i mit liv.
Jeg skal snart slutte på skolen og jeg vil sannsynligvis gå ut med et snitt som er dårligere en det jeg hadde ifjor. 3.14. Faen.
Men. Oi. Feil kapitell. *bla om*

Ah. Jes. Nå skal vi se.
Jeg har problemer med min kjære datamaskin. Av en eller annen grunn vil den ikke starte.

Jeg har åpnet opp hele skiten og funnet ut følgende:

...

Og det jeg da lurer på er hva som kan være feil.
Det som enkelt og greit skjer er at ingenting skjer når jeg trykker på power-knappen. Jeg har sjekket om det kanskje var brudd på strømkontakten ved å teste den på skjermen, og den fungerte fint, så jeg skjønner liksom ikke helt hva som skjer.

Jeg sjekka også om det kanskje var noe med at ledningene til powerknappen var fucka, men det ser ikke sånn ut.
Jeg har sjekka om det er no feil med hovedkortet og alle ledningene som går der, men alt ser også veldig fint ut der.
Jeg tenkte at det kanskje hadde noe å gjøre med vifta ettersom at vifta og strøm-inntaket på datamaskinen ligger i samme boks.
Det som er trist der er at jeg ikke får sjekka om det kanskje er det som er feil fordi at det står at garantien går ut om jeg åpner boksen. *host* Men på den andre siden så gikk jo garantien ut for 2år siden.

Jaja. Om noen som har opplevd noe lignende og har funnet ut av det leser det her så ville det vært fint med svar. Do'h!
etter det du beskriver virker det som om følgende er feil:
sikring inne i strømforsyning er gått

det er den enkleste og mest vanlige feilen.
enten reparerer du den ved å skifte sikring, plukk ut sikring inni og gå på bensinstasjon og kjøp ny, eller kjøp en kraftigere strømforsyning nå med en gang. (dårlige strømforsyninger har en tendens til å ødelegge hovedkort...)

meitemark
PCen min "døde" på samme måten for noen uker siden. Jeg leverte den selvsagt tilbake der jeg kjøpte den siden jeg bare hadde hatt den i to uker. Det viste seg at hovedkortet, prosessoren og strømforsyningen var ødelagt
Det første du kan prøve er å koble fra alle unødvendige komponeneter og se om den starter da.
Hvis du kjenner noen som har omtrent samme PC som deg kan du jo prøve å låne strømforsyning derfra. Hvis det ikke funker da kan du låne prosessor, minne og tilslutt hovedkort, og bytte ut delene i PCen din en etter en helt til det (forhåpentligvis) fungerer.
Skjedde med meg også.
Sendte den til Komplett Data. Guess what? Folka sendte den i retur fordi forseglingen var brutt.
Greit nok med sånn policy, men nå var det slik at PSU'en allerede var blitt åpnet (tilsynelatende) når jeg fikk den fra Komplett.

Resultatet ble å kjøpe en ny PSU.
En kamerat av meg hadde akkurat samme problemet for 2 dager siden! pc'en var helt død, den ville absolutt ikke slå seg på.. tru det eller ei; han røkka ut musa og da starta pc'en!!!!
MaLbOlGiA: hvilket hovedkort har du ???
original reprint
xaff's Avatar
Akkurat det samme skjedde med meg MaLbOlGiA, jeg gjorde som meitemark. Men vær forsiktig når du fikler inni størmforsyningen.
samma det.....vis du har MSI så kan det være en grun.
Det første jeg gjorde når jeg fikk hovedkorte var å kjøre tilbake med det å få et nytt ett.
Det var noe feil med den serien, og resultatet på mange av kortene var at strømmen ikke funka. ( Sa mannen i kassa )
Jeg fikk et nytt kort uten å argumentere, å alt funker som det skal nå
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
det samme har akkurat skjedd med broren til elpida sin pc. virker som om dette fenomenet er ganske utbredd
Sånt skjer ofte til meg og, den enkeste medesinen er den beste;
Gi den ett slag i siden.
vel, å flytte maskinen fra kjølig luft og inn på et varmt rom for så å starte den er en effektiv måte å hindre at maskinen funker på...
(again, tested)

mm
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
*sukk* Dette suger. Jeg får abstinenser av dette.
Vi skal sende bort datamaskinen. Jeg har egentlig prøvd alt dere har fåreslått. Eller. Det som var mulig å prøve da.

Jeg har dratt ut musa + alt ana sheit.
Jeg har tatt bort unødvendige komponenter.

Ikke gjort:
Sendt datan til reperatør-mennesker. (ennå)
Bytta sikring(Vi har en nyere sikringsboks der dette ikke går ann... Sier mamma)

Men men. Har prøvd å bruke pappas bærbare pc til å surfe, men det funker ikke fordi at vi har isdn-linje og pc'n har bare modem. Skjønner ikke logikken, men greit nok.

Så. Takk for hjelpen. Nå går jeg og gråter litt eller.no.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Tror det var sikringen inne i strømforsyningen de mente, ikke i sikringsskapet i huset
Opprinnelig postet av meitemark
etter det du beskriver virker det som om følgende er feil:
sikring inne i strømforsyning er gått

det er den enkleste og mest vanlige feilen.
enten reparerer du den ved å skifte sikring, plukk ut sikring inni og gå på bensinstasjon og kjøp ny, eller kjøp en kraftigere strømforsyning nå med en gang. (dårlige strømforsyninger har en tendens til å ødelegge hovedkort...)

meitemark
Vis hele sitatet...
ja, jeg mener å huske at det var sikring inne i strømforsyningen jeg snakka om. (faen ikke ofte jeg må quote meg selv...).

meitemark
Vil vel helst tro at Malbogia var litt ironisk. Men det er mulig at jeg tar feil.
Hva med å prøve en annen PSU?
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Oi faen. Sikringa i strømforsyninga. *flau*
Jaja. Jeg er Malbolgia og jeg er en n00b.

xtrax: takk for støtte liksom.
Syntes det bare virket for dumt til at du kunne mene det, men....
Jaja, skal ikke være lett.