Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1737
Mistet passet i fylla håper den ligger godt gjemt i skogen hvor jeg vandra slikt område.

Men f.eks hvis en tyv stjeler et gyldig norsk pass, kan tyven åpne bank konto lett, og bruke penger fort?

F.eks åpne bank konto ta et kjappt kredittlån på 10k kjøpe crypto


Finner ikke så veldig detaljert info på nett.

Vet at skandinaviske pass er høyt ettertraktet og folk betaler høyt for dem.

Noen med mer kunnskap?

Skal anmelde til Politiet snarest seff.
Må vel være så uheldig at tyven ligner på deg da?
Fra det jeg selv har gjort på nett som gjelder registrering på diverse kryptosider, krever de fleste sider at du også tar bilde av deg selv i spesielle stillinger osv.

Men rapporter det til politiet. Bare si det slik som det er. Liker å tro at tror den gjennomsnittlige personen i Norge ikke misbruker et pass på avveie.
Nja har hørt historier om møkka scammers som gjerne selger det på det mørke skumle nettet (ironi) og at de ofte betaler sånn 1500 Euro for skandinavisk pass. Sjekka også statistikk på det her, og de er ettertrakta. Bra jeg har time hos Onkel Idag og skal anmelde den mistet fort

Og andre rustryner som ikke eier moral som betaler lett 5-10 k for et pass så ja.
Håper den ligger nedgrodd.... Hahahha
Har du prøvd å backtracke der du husker/tror du gikk?
Sitat av Jerna Vis innlegg
Har du prøvd å backtracke der du husker/tror du gikk?
Vis hele sitatet...

Ja, men ikke overalt. Det skal jeg gjøre. Det er mange steder den kan ligge. Poppa alt for mange piller, kokain alkohol , idiot kombo.

Tenker å sjekke ikveld eller imorgen.



Plutselig ligger den et helt logisk og fint sted

POSITIVE MINDSETT
Du kan uansett trøste deg med at passet alene mer eller mindre uproblematisk i dag. Lån etc krever signering og/eller bankid

Si ifra til politiet og hvis du får kredittsjekk i postkassa så sier du ifra om det også
Sitat av 420master Vis innlegg
Du kan uansett trøste deg med at passet alene mer eller mindre uproblematisk i dag. Lån etc krever signering og/eller bankid

Si ifra til politiet og hvis du får kredittsjekk i postkassa så sier du ifra om det også
Vis hele sitatet...

Takk for info! Var ikke helt sikker der. Men uansett går det ikke ann å ta lån på meg, tjener for lite
Sitat av Samael99 Vis innlegg
Takk for info! Var ikke helt sikker der. Men uansett går det ikke ann å ta lån på meg, tjener for lite
Vis hele sitatet...
Skal love deg, jeg har fått kredittkort med laveste score og gjeld fra før. De ble knust i forliksrådet men det er noen som gir ut uansett