Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1309
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Imodium tar 75% av opiatabstonenser? Stemmer dette? Det går på opiatreseptorene og fjerner det Værste av abstinenser?

Loperamide (generic Immodium) is an opioid-receptor agonist and acts on the μ-opioid receptors in the myenteric plexus of the large intestine; by itself it does not affect the central nervous system. Taking loperamide can, and will, alleviate ~75% of the worst withdrawal symptoms
Imodium fjerner ikke 75% av abstinenser, eneste den gjør er at du slipper å drite hele tiden.
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde det bare vært så enkelt
Hei.
Det lammer tarmene på samme måte som opiater/opioider.
Opiat reseptorer i tarmen.
Men ikke hjernen.
Slik at man driter mindre.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Les pakningsvedlegget også ellers driter du deg ut. Eller du gjør faktisk ikke det. Du får ikke drite på en uke olutselig
Det roer magen vesentlig. Noen mener det også roer ned noe av de fysiske abstinensene fordi Imodium også er et opiat. Men i prinsippet er det jo laget slik at det kun skal fungere på magen. Og det å få roet ned magen under abstinenser skal man ikke kimse av, det er ganske ålreit.

Har lest litt rundt dette, og det er mye forskjellige erfaringer der ute. Men det er begrensning på kjøp, da de mener det har vært tilfeller hvor unge har inntatt flere hundre piller for en form for rus. Om det stemmer og funker vet jeg ikke. Jeg innbiller meg at jeg føler meg bedre under abstinenser ved inntak av Imodium, men om det kun er placebo eller det faktum at det hjelper å roe ned magen vet jeg ikke. Men så lenge det funker, placebo eller ei.

Ville dog tatt magnesium. Det vet jeg at hjelper ut fra egen erfaring.